  • 31. Data: 2010-08-03 16:52:21
    Temat: Re: ominięcie ZUS Społka z o.o.
    Od: "marcin" <m...@g...com>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości

    > Czyli pod względem czasu i trudności nie ma różnicy pomiędzy KPiR i
    > pełną księgowością?

    powiem ci tak - KPIR to księgowe przedszkole a księgi rachunkowe to szkoła
    wyższa
    Rożnica jest przeooooogromna

    5338 (20100803) __________

  • 32. Data: 2010-08-03 17:06:08
    Temat: Re: omini?cie ZUS Spo?ka z o.o.
    Od: "Kotlet wołowy" <m...@m...mail>

    > bardzo źle kombinujesz, nie żebym był przeciwny ogólnej zasadzie
    > kombinowania żeby zaoszczędzić ale w Spółki Z O.O. absolutnie bym sie nie
    > mieszał, chyba cały czas nie zdajesz sobie sprawy jak dużo obowiązków i
    > opłat trzeba poczynić aby zarejestrować i utrzymywać taka Spółkę - sam
    > prawnik za umowę spółki wezmie kupe kasy,

    a po co do tego prawnik, nie ma wzorow w sieci?

    >a co roczne sprawozdania finansowe do KRS też trochę kosztują,

    przeciez to wszystko generuja programy, chyba ze masz na mysli
    oplate za samo skladanie (nie orientuje sie w tym na dszien dzisiejszy,
    spolke zakladalbym od przyszlego roku),

    a takie nieodpłatne przekazanie licencji jednego
    > z udziałowców Spółki - Spółce to juz w ogóle jakiś kosmos, nie można
    > takich rzeczy robić

    jezeli ten udzialowiec jest autorem programu to jest w tym problem ?

  • 33. Data: 2010-08-03 17:27:27
    Od: "marcin" <m...@g...com>

    Użytkownik "Kotlet wołowy" napisał w wiadomości

    > a po co do tego prawnik, nie ma wzorow w sieci?

    nie idz tą drogą, serio ci radzę, kombinuj inaczej, dodam raz jeszcze że nie
    żeby się wymądrzać ale z doświadczenia radzę, o wiele większe firmy
    rezygnowały ze spółki z o.o. na rzecz zwykłych zasad ogólnych bo koszty były
    zbyt duże

    art.157 par.2 KSH wyraznie mowi ze spółka musi byc zawarta w formie aktu
    notarialnego.
    Koszty notarialne: około 2.000 PLN. Koszty te uzależnione są od wielkości
    kapitału zakładowego, ilości stron umowy spółki lub aktu założycielskiego.

    > przeciez to wszystko generuja programy, chyba ze masz na mysli
    > oplate za samo skladanie (nie orientuje sie w tym na dszien dzisiejszy,
    > spolke zakladalbym od przyszlego roku),

    tak samo złożenie to 300 zł

    sam wpis do KRS to około 1.000 zł - nie wiem dokładnie tak z pamięci
    strzelam

    > a takie nieodpłatne przekazanie licencji jednego
    >
    > jezeli ten udzialowiec jest autorem programu to jest w tym problem ?

    Spółka to odrębny podmiot prawny, to nie kpir gdzie są umowy użyczenia
    miedzy osobami fizycznymi. Nie ma czegos takiego jak nieodpłatne przekazanie
    licencji na dystrybucje programu. Spółce. Spółka może zakupić taką licencje,
    może odpłatnie korzystać z takiej licencji, możesz też oczywiście wnieść
    wkład w postaci takiej licencji w zamian za powiedzmy zwiększenie udziałów w
    spółce, ale nie ma tak że nieodpłatnie.

    5338 (20100803) __________

  • 34. Data: 2010-08-03 17:43:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Kotlet wołowy wrote:

> [...]
    > oplate za samo skladanie (nie orientuje sie w tym na dszien
    > dzisiejszy, spolke zakladalbym od przyszlego roku),

    Ale po co to wszystko?
    Jeśli powodem są problemy finansowe
    (żeby zaoszczedzić na ZUS), to pchać się w KRS
    jest bez sensu. W księgowaniu niby wszystko robia programy,
    ale trzeba wiedzieć co gdzie wpisać, śledzić przepisy itd.,bo błędy
    kosztują -
    oczywiście możesz sam poprawiać, reagować, wyliczać, sprawdzać...
    Jeśli się zaczniesz tym realnie zajmować, to nie będziesz miał czasu na
    właściwe zajęcie.
    Jeśli potraktujesz sprawę po łebkach, to odbije się to czkawką, gdy
    przyjdzie płacic za niedociągniecia.
    Chyba, że masz kogoś, kto Cię poprowadzi.
    Jeśli ta sp. z o.o. ma być jako ucieczka przed odpowiedzialnością, to też
    bez sensu, bo
    generujesz przychód z usług i zobowiązań finasowych masz niewiele.
    O co więc chodzi?

  • 35. Data: 2010-08-03 18:55:20
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef w <news:4c57ff0e$0$2603$65785112@news.neostrada.pl>:

    > zupełnie OT - Nie mógłbyś skonfigurować sobie poprawnie czytnika
    > i usunąć tej reklamy?

    A mogłeś zaproponować obsługę full service za 799 PLN -- 49 ustawień
    czytnika i jedno usunięcie reklamy ESETa ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 36. Data: 2010-08-03 19:49:34
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "Kotlet wołowy" <m...@m...mail> napisał w wiadomości

    > a po co do tego prawnik, nie ma wzorow w sieci?

    Pieczęć notariusza też sobie w sieci znajdziesz? :)

    > przeciez to wszystko generuja programy, chyba ze masz na mysli
    > oplate za samo skladanie (nie orientuje sie w tym na dszien dzisiejszy,
    > spolke zakladalbym od przyszlego roku),

    Tak, chodzi o opłaty za samo składanie sprawozdań i wpisów do monitora.
    Poza tym każdy odpis z KRS to koszt 30 zł, a będzie Ci to potrzebne na
    każdym kroku (taki "dowód tożsamości" spółki), świeżutkie, niestarsze niż 3
    miesiące.

    Pozdr.
    K.

  • 37. Data: 2010-08-03 19:51:27
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    > jak sie przygotuje schemat dzialania wczesniej to moim zdaniem nie.

    Taaa...
    Weź Ty się chłopie naprawdę sam za to nie bierz ;-)

    Pozdr.
    K.

  • 38. Data: 2010-08-03 20:03:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krzysztof pisze:

    > Użytkownik "Kotlet wołowy" <m...@m...mail> napisał w wiadomości

    > Taaa...
    > Weź Ty się chłopie naprawdę sam za to nie bierz ;-)

    Jak widzę takie porzucone (istniejące tylko na papierze) spółki z
    o.o., to myślę, ze taki sposób postępowania ma wielu naśladowców :)

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2010-08-03 20:06:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Krzysztof wrote:

> [...]
    > monitora. Poza tym każdy odpis z KRS to koszt 30 zł, a będzie Ci to
    > potrzebne na każdym kroku (taki "dowód tożsamości" spółki),

    Te opłaty to najmniejszy problem.
    Za złożenie dokumentów i wpis do monitora 290 zł raz do roku.
    Ja odpis pokazuję z 2006 (bo była zmiana adresu)
    i nie ma z tym problemów. Poza tym nie ma tylu spraw, które
    wymagają legitymowania się "świeżym" odpisem.
    No chyba, że zacznie startowac w przetargach.

  • 40. Data: 2010-08-03 20:32:22
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał

    > Ja odpis pokazuję z 2006 (bo była zmiana adresu)
    > i nie ma z tym problemów. Poza tym nie ma tylu spraw, które
    > wymagają legitymowania się "świeżym" odpisem.

    Hmm... a ja szczerze mówiąc rzadko kiedy spotykam się z przypadkiem, gdy
    ktoś zadowala się KRS starszym niż 3 miesiące.

    > No chyba, że zacznie startowac w przetargach.

    Też. Ale oprócz tego każda większa dostawa z płatnością terminową u nowego
    dostawcy, kredyty bankowe, leasing, kredyty kupieckie, załatwianie pierdół
    w urzędach (celny, miejski, skarbowy, ZUS) i parę innych. Czasem faktycznie
    "łykną" starszy KRS, ale najczęściej marudzą. A już kuriozalne jest
    składanie świeżutkiego oryginału KRS w samym Sądzie Gospodarczym (w Gdańsku
    to ten sam budynek i ta sama klatka) np. w celu złożenia wniosku o wpis do
    rejestru zastawów. Tak jakby sobie sami nie mogli zerknąć do systemu :-/

    Pozdrawiam
    K.