  • 41. Data: 2010-08-03 20:43:31
    Temat: Re: omini?cie ZUS Spo?ka z o.o.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Aug 2010, Kotlet wołowy wrote:

    > Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał

    > czyli jak dobrze licze 1 % musialby miec.

    Tylko jakby miały być oba minima.
    Ale ja komentowałem tezę o "przypadku 0,01%" :)

    > No i teraz kluczowe pytanie, czy ja jako osoba fizyczna moge udzielic
    > nieodplatnej licencji na dystrybucje swojego softu tej spolce

    Formalnie można, bo dlaczego by nie.
    *ALE*... ;)
    Spółka będzie miała przychód.
    Z nieodpłatnych świadczeń.
    A wycenę jego wartości będzie miał prawo podważyć US, wydając decyzję.
    Powód: "podmioty powiązane" (hasło sprawdzić w archiwach tej grupy).
    Po decyzji z uzasadniemiem: "porównanie wartości, przeprowadzone na
    podstawie porównania transakcji S.A. Prokom, wskazuje na..." może przestać
    być śmiesznie :P

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2010-08-03 20:46:25
    Temat: Re: ominięcie ZUS Społka z o.o.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Aug 2010, Liwiusz wrote:

    > Czyli pod względem czasu i trudności nie ma różnicy pomiędzy KPiR i pełną
    > księgowością?

    Zacznijmy od drobiazgu - na PK trzeba rozliczać pieniądze i "magazyn".
    Z definicji, pomijając wszelkie inne skutki, musi powodować to
    nierównoważność do KPiR (nawet jak ktoś magazynu nie ma, to dojdzie
    mu "rozliczanie obrotu pieniędzmi").

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2010-08-03 21:36:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Krzysztof wrote:

    > Hmm... a ja szczerze mówiąc rzadko kiedy spotykam się z przypadkiem,
    > gdy ktoś zadowala się KRS starszym niż 3 miesiące.

    Może to lokalne zwyczaje :-)

    > Ale oprócz tego każda większa dostawa z płatnością terminową u
    > nowego dostawcy, kredyty bankowe, leasing, kredyty kupieckie,
    > załatwianie pierdół w urzędach (celny, miejski, skarbowy, ZUS) i parę
    > innych.

    Prawdę mówiąc za wiele tego nie było.
    Żadnych spraw kredytowych w bankach, kupieckich kredytów
    niewiele - łykneli stary odpis, operatorzy telefonów też nie chcą
    świeżego przy odnawianiu umów. W urzedach też nie za wiele się załatwia
    i nie sądzę, żeby od "Kotleta" ktos wymagał częściej odpisów aktualnych.
    A nawet jeśli 30zł/miesiąc to i tak taniej niż ZUS :-).
    Problem chyba jest gdzie indziej.

  • 44. Data: 2010-08-04 00:13:06
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 3 Aug 2010 23:36:41 +0200, cef napisał(a):

> [...]
    > świeżego przy odnawianiu umów. W urzedach też nie za wiele się załatwia
    > i nie sądzę, żeby od "Kotleta" ktos wymagał częściej odpisów aktualnych.

    Spróbuj podpisać jakąś umowę z wyższą uczelnią.
    Poziom biurokracji sięga tam takich wyżyn, że chcieli ode mnie kopię wpisu
    do EDG nie starszą niż 3 miesiące (stanęło na pisemnym oświadczeniu o
    aktualności).
    KRS to chyba by Ci przez ramię sprawdzali w momencie odbierania ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 45. Data: 2010-08-04 12:04:15
    Od: "Kotlet mielony" <b...@b...blabla>

> [...]
    > Po decyzji z uzasadniemiem: "porównanie wartości, przeprowadzone na
    > podstawie porównania transakcji S.A. Prokom, wskazuje na..." może przestać

    z drugiej strony gdyby spolka nabyla prawo do sprzedazy (ale nie
    przeniesienie praw majatkowych jako takich bym nie pozbawil sie
    mozliwosci sprzrdazy w razie updaku firmy) to idac Twoim rozumowaniem
    wartosc spolki by wzrosla (wniesienie wkładu czy jak się to zwie)

    ?

  • 46. Data: 2010-08-04 12:06:34
    Od: "Kotlet mielony" <b...@b...blabla>

> [...]
    > Z definicji, pomijając wszelkie inne skutki, musi powodować to
    > nierównoważność do KPiR (nawet jak ktoś magazynu nie ma, to dojdzie

    będę prezesem, będę prezesem :-)

  • 47. Data: 2010-08-04 12:14:24
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-08-04 14:06, Kotlet mielony wrote:
    > będę prezesem, będę prezesem :-)

    A to już Twój problem ;-)
    Ale pamiętaj, że Cię ostrzegaliśmy :-)

    Piotrek

  • 48. Data: 2010-08-04 22:56:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Aug 2010, Kotlet mielony wrote:

> [...]
    > mozliwosci sprzrdazy w razie updaku firmy) to idac Twoim rozumowaniem wartosc
    > spolki by wzrosla (wniesienie wkładu czy jak się to zwie)

    *JEŚLI* masz na myśli wniesienie wkładu w postaci prawa majątkowego
    to tak :) (majątkowe PA nie musi być zbyte "w całości", prawo
    do licencjonowania to też prawo).

    pzdr, Gotfryd

  • 49. Data: 2010-08-05 19:19:20
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 3 Aug 2010 22:32:22 +0200, "Krzysztof" <k...@l...pl>
    wrote:

    >Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał

    >Hmm... a ja szczerze mówiąc rzadko kiedy spotykam się z przypadkiem, gdy
    >ktoś zadowala się KRS starszym niż 3 miesiące.
    A ja coraz czesciej :)
    Spytalem kiedys w PUP czy chca swiezszy niz 3 miesiace - podali ze
    chca aktualny - pytam co znaczy aktualny? - aktualny to taki w ktorym
    dane sa zgodne z rzeczywistoscia (sa aktualne).

    WAM

  • 50. Data: 2010-08-05 19:32:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    WAM pisze:

> [...]
    > chca aktualny - pytam co znaczy aktualny? - aktualny to taki w ktorym
    > dane sa zgodne z rzeczywistoscia (sa aktualne).

    I to jest zdrowe podejście. Ciekawe czy doczekamy się kiedyś
    sytuacji, kiedy zainteresowany urząd sam sobie sprawdzi w internecie
    dane spółki, co będzie o wiele bardziej wiarygodne niż nawet najlepiej
    podrobiony KRS :)

    --
    Liwiusz