  • 21. Data: 2010-08-03 11:35:34
    Temat: Re: ominięcie ZUS Społka z o.o.
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    marcin wrote:

    > full servis

    zupełnie OT - Nie mógłbyś skonfigurować sobie poprawnie czytnika
    i usunąć tej reklamy?

  • 22. Data: 2010-08-03 11:38:56
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 03-08-2010 o 13:15:36 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > No własnie w tym co napisałeś.
    >
    > Spółka ma kosztów 0 i przychodu 1000zł. Więc dochodu ma 1000zł, więc od
    > tego płaci CIT , zostaje 810zł. Wypłaca te 810 zł dywidendy, udziałowiec
    > płaci od tego PIT, zostaje mu w ręku ~ 650zł.

    Ale ja to rozumiem - tylko Ty nie przyjmujesz do wiadomości że dywidenda to
    jest wypłata *z zysku* więc nie za bardzo ma jak wpaść w koszty.
    Masz czarną skrzynkę pod tytułem spzoo, co z niej wyjmujesz to idzie do
    opodatkowania.
    A to co się w tej czarnej skrzynce dzieje, to osobna para kaloszy.

    --
    Tomek

  • 23. Data: 2010-08-03 16:02:27
    Od: "Kotlet wołowy" <m...@m...mail>

    Użytkownik "monse1" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Samo prowadzenie pełnych ksiąg to min 1500 zł to chyba więc niż ZUS

    a po co zlecac to komus jezeli firma ma zastapic zwykla dzialanosc wiec
    raczej jedna osoba bedzie w stanie to ogarnac.

  • 24. Data: 2010-08-03 16:07:31
    Od: "Kotlet wołowy" <m...@m...mail>

    > Hej, optymista, a ile chcesz mieć kapitału założycielskiego? ;)
    > Arytmetykę kiedyś widziałeś z dalsza? :D
    > (mam na myśli taki drobiazg - ile udziałów i ile wartych ma mieć spółka,
    > że te 0,01% będzie wystarczające :))
    > Bo jak myślisz, że jako głowny udziałowiec dasz innemu *tylko*
    > "ułamek udziału" i nikt się tego nie przyczepi, to IMVHO się mylisz.

    a kto i dlaczego ma sie przyczepic czy dzieje sie tu cos nielegalnego ?

    > (a jak przyjmiesz np. udział za 50 zł, to wartość 0,01% wymaga kapitału
    > założycielskiego 500 000 zł)

    sa jakies minimalne kwoty udzialu (okreslone przez prawo)?

    P.

    --
    Ja wiem czego potrzebujesz ....
    http://programdofakturowania.info.pl

  • 25. Data: 2010-08-03 16:10:42
    Od: "Kotlet wołowy" <m...@m...mail>

    Użytkownik "Kotlet wołowy" <m...@m...mail> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "monse1" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > a po co zlecac to komus jezeli firma ma zastapic zwykla dzialanosc wiec
    > raczej jedna osoba bedzie w stanie to ogarnac.

    zna ktos łopatologiczny poradnik dla malutkich spolek cos ala abc small
    biznesu dla pk ?
    Ogolne ksiazki do PK mam.( w tym Plan Kont Gierusza)

  • 26. Data: 2010-08-03 16:16:23
    Temat: Re: omini?cie ZUS Spo?ka z o.o.
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-03 18:07, Kotlet wo?owy pisze:

    > sa jakies minimalne kwoty udzialu (okreslone przez prawo)?

    Właśnie 50 zł.

    --
    spp

  • 27. Data: 2010-08-03 16:22:37
    Od: "Kotlet wołowy" <m...@m...mail>

    > Właśnie 50 zł.

    czyli jak dobrze licze 1 % musialby miec. A czy moze legalnie zrzec sie
    wynagrodzenia i czy
    wyplacanie calego dochodu miesiecznego spolki prezesowi bedzie traktowane
    jako dzialanie na szkode spolki ?

    No i teraz kluczowe pytanie, czy ja jako osoba fizyczna moge udzielic
    nieodplatnej licencji na dystrybucje swojego softu tej spolce oraz
    udzielania dalszych tego typu licencji (odpłatnych) innym podmiotom czy
    ktos sie przyczepi ?

  • 28. Data: 2010-08-03 16:23:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kotlet wołowy pisze:
    > Użytkownik "monse1" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > a po co zlecac to komus jezeli firma ma zastapic zwykla dzialanosc wiec
    > raczej jedna osoba bedzie w stanie to ogarnac.

    Czyli pod względem czasu i trudności nie ma różnicy pomiędzy KPiR i
    pełną księgowością?

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2010-08-03 16:35:05
    Od: "Kotlet wołowy" <m...@m...mail>

    > Czyli pod względem czasu i trudności nie ma różnicy pomiędzy KPiR i
    > pełną księgowością?

    jak sie przygotuje schemat dzialania wczesniej to moim zdaniem nie.
    Przynajmniej nie na tyle by komus to oplatnie zlecac.

  • 30. Data: 2010-08-03 16:50:04
    Od: "marcin" <m...@g...com>

> [...]

    > nieodplatnej licencji na dystrybucje swojego softu tej spolce oraz
    > udzielania dalszych tego typu licencji (odpłatnych) innym podmiotom czy

    bardzo źle kombinujesz, nie żebym był przeciwny ogólnej zasadzie
    kombinowania żeby zaoszczędzić ale w Spółki Z O.O. absolutnie bym sie nie
    mieszał, chyba cały czas nie zdajesz sobie sprawy jak dużo obowiązków i
    opłat trzeba poczynić aby zarejestrować i utrzymywać taka Spółkę - sam
    prawnik za umowę spółki wezmie kupe kasy, a co roczne sprawozdania finansowe
    do KRS też trochę kosztują, a takie nieodpłatne przekazanie licencji jednego
    z udziałowców Spółki - Spółce to juz w ogóle jakiś kosmos, nie można takich
    rzeczy robić

    5338 (20100803) __________