  • 11. Data: 2003-02-06 10:43:13
    Temat: Re: obowiazek rachunku bankowego na firme??? i nazwa firmy
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Zminy nie było, ale sytuacja jest "niedookreślona".
    > Nie ma literalnie w żadnej ustawie wypisanego obowiązku posiadania
    > osobnego konta firmowego, ale...
    > Zobowiązania z tytułu podatków i ZUS MUSISZ regulowac za
    posrednictwem
    > konta bankowego.

    Co do ZUS zgoda, ale nie słyszałem , żeby
    za pośrednictwem konta regulować zobowiązania
    z tytułu podatków jeśli np rozliczam się ryczałtem.
    Obowiązek ten nie dotyczy ryczałtowców.

    Poza tym nawet prowadząc KPiR
    można nie mieć rachunku firmowego.
    Zgodnie z prawem.

  • 12. Data: 2003-02-06 13:15:01
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    > Co do ZUS zgoda, ale nie słyszałem , żeby
    > za pośrednictwem konta regulować zobowiązania
    > z tytułu podatków jeśli np rozliczam się ryczałtem.
> [...]
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa gówno prawda.
    A jak zarobisz u mnie i wystawisz mi fakturkę na 80.000 EUR to nie licz na
    to, że dostaniesz pieniądze do łapy bez względu na formę.
    Przelewem , przelewem kotuśśśś. :)))))))

    pozrdawiam
    fart

  • 13. Data: 2003-02-06 13:20:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa gówno prawda.

    A akurat prawda. Nie irytuj się.

    > A jak zarobisz u mnie i wystawisz mi fakturkę na 80.000 EUR to nie
    licz na
    > to, że dostaniesz pieniądze do łapy bez względu na formę.
    > Przelewem , przelewem kotuśśśś. :)))))))

    Proszę czytać ze zrozumieniem.
    Można zrobić tak, żeby konta nie mieć, bo taki wymóg
    dotyczy sytuacji szczególnych (zapłata ZUS, podatku przy KPiR
    , wysokie kwoty itp)
    Jak się nie dopuszcza do takich sytuacji, w których
    wymagane jest konto, to nie ma odgórnego nakazu posiadania.

    Oczywiście, że dla 80000 eur konto założę,
    ale póki co nie ma takiej potrzeby.