  • 1. Data: 2008-12-12 11:48:31
    Temat: nowy VAT - bat na niesolidnych placacych
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    uwadze szanownej grypy chyba umnknelo, a przeczytalem w jakiejs prasie,
    ze po nowemu, jesli odbiorca nie zaplaci faktury to po 14 dniach (?) od
    terminu platnosci musi skorygowac vat...prawdali-to?

    --
    bartek

  • 2. Data: 2008-12-13 09:53:53
    Temat: Re: nowy VAT - bat na niesolidnych placacych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Dec 2008, bokomaru wrote:

    > uwadze szanownej grypy chyba umnknelo,

    Nie, chyba było ze dwa razy :)

    > a przeczytalem w jakiejs prasie, ze po
    > nowemu, jesli odbiorca nie zaplaci faktury to po 14 dniach (?) od terminu
    > platnosci musi skorygowac vat...prawdali-to?

    Dalszy ciąg Radia Erewań ;)
    Nie od od terminu płatności lecz od powiadomienia.
    Ale prawda.
    +++
    Art. 89b.
    1. W przypadku otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w art. 89a
    ust. 2 pkt 6, i nieuregulowania należnoœci w terminie 14 dni od dnia
    otrzymania tego zawiadomienia, podatnik (dłużnik) jest obowišzany
    do odpowiedniego pomniejszenia podatku naliczonego podlegajšcego
    odliczeniu lub w przypadku jego braku, do odpowiedniego powiększenia
    kwoty podatku należnego, o kwotę podatku wynikajšcš z nieuregulowanych
    faktur, poprzez korektę deklaracji za okres, w którym dokonał odliczenia.
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-12-13 12:24:56
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > 1. W przypadku otrzymania zawiadomienia
    ^^^^^^^^^^
    Czyżby kolejny bubel?

    Nie wiem jakie były intencje ustawodawcy, ale gdyby zamiast "otrzymania"
    było napisane "doręczenia", to sprawa byłaby prosta.

    A tak to wystarczy nie odbierać korespondencji od wierzyciela i
    wprawdzie zawiadomienie zostanie doręczone, ale - jak rozumiem - nie
    zostanie otrzymane.

    No chyba, że jedno z drugiego wynika.

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-01-01 08:17:42
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>

    Piotrek pisze:

    > A tak to wystarczy nie odbierać korespondencji od wierzyciela i
    > wprawdzie zawiadomienie zostanie doręczone, ale - jak rozumiem - nie
    > zostanie otrzymane.

    Art 89a mówi, że "Warunkiem dokonania korekty jest uzyskanie przez
    wierzyciela potwierdzenia odbioru przez dłużnika zawiadomienia, o którym
    mowa ust. 2 pkt 6."

    W wielu przypadkach na potwierdzenie odbioru listu nie mamy co liczyć.
    Wyobrażam sobie jeszcze potwierdzenie w postaci świadka, który jest
    obecny przy osobistym doręczeniu zawiadomienia. Czy świadek powinien
    spisać jakieś oświadczenie dla nas?
    Czy macie pomysł na jakieś jeszcze potwierdzenie?
    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.net.pl

  • 5. Data: 2009-01-01 10:47:30
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotr NetExpert wrote:

> [...]
    > spisać jakieś oświadczenie dla nas?
    > Czy macie pomysł na jakieś jeszcze potwierdzenie?

    No więc własnie o tym pisałem.

    Gdyby warunkiem zwrotu VAT było prawidłowe doręczenie, to w większości
    przypadków sprawa byłaby prosta i klarowna.

    Piotrek