  • 1. Data: 2004-01-19 14:08:20
    Temat: nota korygujaca
    Od: "Marcin" <b...@b...USUN_TO.com>

    Witam,

    Tym razem takie pytanie: czy note korygujaca moze wystawic tylko odbiorca
    faktury? Takie info znalazlem przynajmniej na Onet Firma.

    A jezeli tak, to jak moge skorygowac numer faktury (wystawiam recznie i
    wpisalem dwa razy taki sam) - czy tylko faktura korygujaca?

    --
    Pzdr.
    Marcin

  • 2. Data: 2004-01-19 14:38:46
    Temat: Re: nota korygujaca
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Marcin napisał:

    > Witam,
    >
    > Tym razem takie pytanie: czy note korygujaca moze wystawic tylko odbiorca
    > faktury? Takie info znalazlem przynajmniej na Onet Firma.

    Istotnie, rozporządzenie do ustawy o PTU okresla kto może wystawic notę.
    Może tylko odbiorca faktury

    > A jezeli tak, to jak moge skorygowac numer faktury (wystawiam recznie i
    > wpisalem dwa razy taki sam) - czy tylko faktura korygujaca?
    Na pewno nie notą.
    Generalnie taki typ błędu nie jest przewidziany w przepisach.
    Ale wiem z dośwaidczenia że przechodzi taki błąd jeżeli dodamy opis przy
    kazdej fakturze - doczepimy kartkę "z powodu błędu
    programu/fakturzystki/przeoczenia itp wystawiono dwie faktury o tym samy
    numerze dokumentujące dwie odrebne transakcje" podpisać się.
    Nie powinno byc wiekszych kłopotów.
    Raz u mnie kontrola sie przyczepila na zasadzie "a to co" "a to dwie
    fakturzystki wystawiły rownolegle bo sie nie dogadały, jedna w biurze
    druga w hurtowni" pokazalam dowody zapłaty od kontrahentów, wz
    magazynowe i po wyjasnieniu sprawa umarła ;-)

    maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-19 14:49:52
    Od: "kk" <k...@o...pl>

    Czy osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej może wystawić
    notę korygującą sprzedawcy?

  • 4. Data: 2004-01-19 14:56:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik kk napisał:

    > Czy osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej może wystawić
    > notę korygującą sprzedawcy?

    Oczywiście. Rozporządzenie mówi "odbiorca faktury".
    Nie ma żadnych wymogów co do tego kto może być tym odbiorcą.

    Maddy

    ps. TNIJ CYTATY!!!

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-01-19 15:11:38
    Od: "kk" <k...@o...pl>

    Dziękuję za odpowiedź, właśnie tak mnie się zdawało, ale moja żona
    zadzwoniła do skarbówki do fizycznych, ale kobieta powiedziałe że przełączy
    ją do vatu, ponieważ to ich kompetencja. Tam Pani powiedziała iż wystawić
    notę może tylko ktoś kto prowadzi działalność gospodarczą. Troszkę mnie to
    zdziwiło. Ale zdaje się zę urzędnicy nie zawsze wiedzą co mówią.

  • 6. Data: 2004-01-19 20:56:38
    Od: "Marcin" <b...@b...USUN_TO.com>

    > Na pewno nie notą.
    > Generalnie taki typ błędu nie jest przewidziany w przepisach.

    Wielkie Ci dzieki. Jak zwykle niezawodna Maddy. Te kwiaty to gdzie mam
    poslac... :o)

    --
    Pzdr.
    Marcin

  • 7. Data: 2004-01-20 11:42:18
    Od: "alkaaa" <a...@w...pl>

    Właśnie dostałam notę korygującą od firmy, u której moja firma dokonała
    zakupu. Wystawili notę, ponieważ przy wystawianiu faktury pomylili się w
    adresie. Skoro notę korygującą może wystawić tylko odbiorca, a nie wystawca
    jak w jest w omawianym przeze mnie przypadku, to jak ja mam potraktować tę
    notę? Czy mam jej nie podpisywać i odesłać im z powrotem?

    Pozdrawiam

    Alina

  • 8. Data: 2004-01-20 12:21:58
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik alkaaa napisał:

> [...]
    > jak w jest w omawianym przeze mnie przypadku, to jak ja mam potraktować tę
    > notę? Czy mam jej nie podpisywać i odesłać im z powrotem?

    Napisz swoja i im poslij.
    Chociaz jeżeli nie odliczałaś VATu to błąd w adresie ani Cie ziębi ani
    grzeje.

    A tak a propos: to był Twój adres czy ich? Ten z błędem?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2004-01-20 12:46:57
    Od: "alkaaa" <a...@w...pl>

> [...]
    > grzeje.
    >
    > A tak a propos: to był Twój adres czy ich? Ten z błędem?

    To był ich adres. Chodzi tu konkretnie o adres oddziału tej firmy, bo adres
    głównej siedziby firmy jest dobry. I właśnie na błąd w adresie oddziału jest
    wystawiona nota.
    Tak w ogóle to dotyczy to faktur z listopada (notę jednak wystawili dopiero
    w styczniu), więc VAT był już odliczony.

  • 10. Data: 2004-01-20 12:57:15
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik alkaaa napisał:

    > To był ich adres. Chodzi tu konkretnie o adres oddziału tej firmy, bo adres
    > głównej siedziby firmy jest dobry. I właśnie na błąd w adresie oddziału jest
    > wystawiona nota.

    Ważne jest aby był właściwy adres podmiotu do którego należy NIP, bo to
    on jest sprzedawcą. Jeżeli NIP nalezy o podmiotu głównego a nie do
    oddziału, a adres podmiotu głównego jest OK, to moim zdnaiem taki błąd
    nie ma wpływ na VAT.

    Co by nie było, note korygująca wystawia odbiorca faktury więc postapili
    nieprzepisowo.
    W takich przypadkach na ogół sprzedający wystawia notę wpisując jako
    wystawcę noty odbiorcę faktuy.
    Nie ma takiego rozwiązania w przepisach i troche to prawa reka za lewe
    ucho ale co zrobic gdy błąd leży w danych kórych odbiorca nie zna?
    W ostatecznym rozrachunku otrzymujemy note wystawioną prawidłow :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl