  • 1. Data: 2010-10-18 09:06:47
    Temat: nissan navara - ciezarowe? vat z paliwa, akcyza od sprowadzonego?
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Witam
    temat "ciezarowki" nie jest mi w pelni znany - chodzi o np. nissana
    navare
    Typowy pickup - otwarta paka.
    Jak wyglada takie sprowadzane auto w kontekscie
    - akcyza przy sprowadzeniu
    - vat od paliwa (po zarejestrowaniu)
    Czy fakt czy pickup ma otwierane siedzonka dla tylnich pasazerow czy
    regularna kanape ma znaczenie? (na co?)
    pozdrawiam,
    Przemek

  • 2. Data: 2010-10-18 14:24:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemek wrote:

    > Typowy pickup - otwarta paka.
    > Jak wyglada takie sprowadzane auto w kontekscie
    > - akcyza przy sprowadzeniu
    > - vat od paliwa (po zarejestrowaniu)

    No ale jakie papiery (homologacja) ma auto sprowadzane?
    Jak jest ciezarowe, to nie ma akcyzy,
    ani zadnych zawirowan z odliczaniem VAT
    (stan prawny na godzine 16.22 - dzis )

  • 3. Data: 2010-10-19 14:10:59
    Od: Przemek <p...@g...com>

    On 18 Okt., 16:24, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > No ale jakie papiery (homologacja) ma auto sprowadzane?
    > Jak jest ciezarowe, to nie ma akcyzy,
    > ani zadnych zawirowan z odliczaniem VAT
    > (stan prawny na godzine 16.22 - dzis )

    ale vat od paliwa.... jakie cechy musza byc by mozna bylo odzyskac vat
    od paliwa (poza homologacja oczywiscie...)
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 4. Data: 2010-10-19 14:25:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemek wrote:

    > ale vat od paliwa.... jakie cechy musza byc by mozna bylo odzyskac vat
    > od paliwa (poza homologacja oczywiscie...)

    Odzyskac to sie nie da. Mozna najwyzej odliczyc.
    Homologacja wystarcza wg mnie do tego.

  • 5. Data: 2010-10-19 14:42:41
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-19 16:25, cef pisze:

    > Odzyskac to sie nie da. Mozna najwyzej odliczyc.
    > Homologacja wystarcza wg mnie do tego.
    Niestety nie. Homologacja _producenta_ różna bywa, nie koniecznie zgodna
    z naszą polską ustawą o podatku vat, gdzie jest osobna definicja auta
    ciężarowego, tzn ładowność >500kg, oddzielona przestrzeń bagażowa od
    pasażerskiej, itd. Widać to na większości sprowadzanych aut z Niemiec
    które są z homologacją LKW (ichnie ciężarowe) - a żadnych kratek nie mają.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2010-10-19 16:08:31
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    BartekK wrote:

> [...]
    > przestrzeń bagażowa od pasażerskiej, itd. Widać to na większości
    > sprowadzanych aut z Niemiec które są z homologacją LKW (ichnie

    Jakoś faktycznie pomyślałem o homologacji importera,
    która bez spełnienia wymogów ustawy była by bez sensu.
    Zapomniałem, że on to sprowadza sam.

    Ale czyż nie obowiązuje obecnie w kwestii samochodów
    stan prawny na dzień 30.04.2004 ?