  • 1. Data: 2006-09-14 15:09:35
    Temat: nieodebrane wynagrodzenie
    Od: "M. \"SeP\"" <s...@U...pl>

    Witam,
    w firmie X pracowałem "aż" dwa dni na podstawie umowy zlecenia.
    W drugim dniu podsunięto mi umowę do podpisania, na początku upierałem się
    ,że chcę przeczytać, ale w końcu podpisałem.
    Nie otrzymałem własnego egzemplarza (podpatrzyłem, że inni otrzywali ją przy
    odbiorze kaski).
    Z tego co się dowiedziałem od kolegów(bo w tej firmie o niczym nie
    informują!) wypłaty otrzymuje się 10 za poprzedni miesiąc.
    Do tej pory nie raczyłem wpaść do tej "firmy"
    i odebrać wynagrodzenia.
    Chciałbym to olać (bo to grosze),ale w kodeksie pracy jest napisane, że nie
    można zrzec się wynagrodzenia, a ponadto i tak będę musiał się z tego
    rozliczyć
    W związku z tym chciałbym się dowiedzieć czy grożą mi jakieś konsekwencje w
    przypadku nieodebrania pieniędzy

  • 2. Data: 2006-09-14 15:13:47
    Temat: Re: nieodebrane wynagrodzenie
    Od: "Snake Plissken" <v...@p...onet.pl>

    luz - nie groza

  • 3. Data: 2006-09-14 23:38:56
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    M. "SeP" wrote:
> [...]
    > rozliczyć
    > W związku z tym chciałbym się dowiedzieć czy grożą mi jakieś konsekwencje w

    Umowa zlecenie to nie praca, więc kodeks pracy nie obowiązuje, możesz go
    sobie zużyć w łazience.

    Podpisywałeś coś tam w ogóle.
    Bo żebyś coś dostał z umowy zlecenia, to najpier ty musisz im wystawić
    rachunek. A ponieważ pewnie tego nie zrobiłeś, to nie za bardzo widze
    podstawy do wypłacania ci czegokolwiek.

  • 4. Data: 2006-09-15 08:09:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Sep 2006, witek wrote:

> [...]
    [...]
    > Podpisywałeś coś tam w ogóle.
    > Bo żebyś coś dostał z umowy zlecenia, to najpier ty musisz im wystawić
    > rachunek. A ponieważ pewnie tego nie zrobiłeś, to nie za bardzo widze
    > podstawy do wypłacania ci czegokolwiek.

    Nie można wykluczyć że podpisał rachunek :)
    Umowy w ogóle być nie musi, przy małej kwocie można sobie odpuścić, a to
    czego firma potrzebuje to rachunek właśnie. Nie jest wykluczone że
    wynagrodzenie jest "postawione do dyspozycji" i PIT-8b dostanie, IMO.

    pzdr, Gotfryd