  • 1. Data: 2006-01-10 09:07:32
    Temat: zona maluje obrazy i je sprzedaje
    Od: "slonzok62" <s...@a...de>

    witanko

    pytanko jak wyzej
    3-obrazy miesiecznie okolo 700zl
    sprzedajemy je znajomym, na gieldzie
    targu
    czy dochody z tego nalezy zglosic do US?

    dzienkowanko z goreczki :-))

    alojzy

  • 2. Data: 2006-01-10 10:08:57
    Temat: Re: zona maluje obrazy i je sprzedaje
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    slonzok62 napisał(a):
> [...]
    > sprzedajemy je znajomym, na gieldzie
    > targu
    > czy dochody z tego nalezy zglosic do US?

    a czy wydaje ci sie, ze jest cos od czego nie nalezy placic
    podatku ??? ;-) ?

    sg

  • 3. Data: 2006-01-10 10:49:27
    Od: "slonzok62" <s...@a...de>

    witaneczko

    w Irlandii artysci sa zwolnieni z podatku

    alojzy
    nie nalezy olacic podatku pd podatku
    np. w niemczech jezeli kupujesz samochod
    od osoby prywatnej nie placisz zadnego podatku gdyz nowy samochod byl juz
    wczesniej opodatkowany
    a twoje dochody rowniez

    alojzy

  • 4. Data: 2006-01-10 10:53:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jan 2006, sg wrote:

    > a czy wydaje ci sie, ze jest cos od czego nie nalezy placic
    > podatku ??? ;-) ?

    Tak, przestępstwa ;> !
    +++
    Art. 2.
    1. Przepisów ustawy nie stosuje się do:
    4) przychodów wynikających z czynności, które nie mogą być
    przedmiotem prawnie skutecznej umowy.
    ---

    A co do tematu... bedzie to "działalność wykonywana osobiście"
    art.13.2 czy też "dochód z praw majątkowych" wg art.18 ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-01-10 11:03:27
    Temat: nie wiem
    Od: "slonzok62" <s...@a...de>

    witanko

    sama je maluje, farbami itp.kupionymi
    z podatkiem.
    oszczedzamy na "Merca"
    zeby potem nie bylo, ze to nalezalo opodatkowac
    dzieki za wszelkie sugestie

    alozy

  • 6. Data: 2006-01-10 11:42:00
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    >
    > A co do tematu... bedzie to "działalność wykonywana osobiście"
    > art.13.2 czy też "dochód z praw majątkowych" wg art.18 ??

    no racja, ale ja mialem raczej na mysli legalne dzialanie zarobkowe

    sg

  • 7. Data: 2006-01-10 12:07:15
    Temat: Re: nie wiem
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    A ty sobie wyobrażasz, że piszacy tu na grupie to posługują się w swojej
    działalności surowcami, materiałami, czy tez wyrobami pochodzacymi tak
    znikąd? Jakieś "czaru-maru"? Wszystko co nam służy w działalności też było
    opodatkowane jakoś wcześniej, czyli sprzedający nam to czy owo miał dochód,
    który to został opodatkowany. Czy z tego należałoby wnioskować, że też
    możemy się poczuć zwolnieni z płacenia podatku?
    A czy oszczędzacie na Merca czy na lot na Księżyc to bez znaczenia :)))
    Graszka

  • 8. Data: 2006-01-10 13:12:31
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Hikikomori San wrote:

    > Na moj rozum sprzedajac obraz jest jakas umowa kupna-sprzedazy. I niby
    > do 1000 pln si enei podatkuje, a powyzej jakies 2%, ale niebawem US
    > dostrzeze, ze ta dzialalnosc ma cechy dzialalnosci gospodarczej i sam
    > sobie naliczy podatki... Tak jak z ludzmi z Allegro.

    Działalność artystyczna to jest wyjątek od obowiązku zgłaszania DG. Ale
    pewne obowiązki istnieją (np ZUS)

  • 9. Data: 2006-01-10 13:13:50
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    slonzok62 wrote:

    > witaneczko
    >
    > w Irlandii artysci sa zwolnieni z podatku

    Ale nie jestesmy w irlandii ;]

    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8
    ________________