  • 1. Data: 2012-01-17 22:09:11
    Temat: najem a rozliczenie ze wspolmalzonkiem
    Od: Macio <o...@e...com>

    Witam, czy jesli w zeszlym roku osiagnalem dochody z najmu, ktory
    rozliczam na zasadach ogolnych, to moge rozliczyc pit za zeszly rok
    razem z zona?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-01-18 00:33:24
    Temat: Re: najem a rozliczenie ze wspolmalzonkiem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Jan 2012, Macio wrote:

    > Witam, czy jesli w zeszlym roku osiagnalem dochody z najmu, ktory rozliczam
    > na zasadach ogolnych, to moge rozliczyc pit za zeszly rok razem z zona?

    A czemu by nie?
    Przeszkodą jest korzystanie z "zasad mało ogólnych", czyli podatku
    liniowego, tonażowego, również ryczałtów (z wyjątkami, na najem)
    Popatrz na to tak: nikt nie pyta, czy jak uzyskał dochody z pracy
    opodatkowane na zasadach ogólnych, to ma być wyłączony ze wspólnego
    rozliczania :)

    Tu masz przepis:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,43
    594,20120101,podmiot-i-przedmiot-opodatkowania.html
    ...czytaj art.6.8 i 6.9 :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-01-18 11:36:44
    Od: Macio <o...@e...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > Popatrz na to tak: nikt nie pyta, czy jak uzyskał dochody z pracy
    > opodatkowane na zasadach ogólnych, to ma być wyłączony ze wspólnego

    Dzieki, troche mnie to co czytalem na 'internecie', np, tu:
    http://www.pit.pl/formy_opodatkowania_najmu_wybor_i_
    zgloszenie_wynajem_podatki_w_praktyc_9064.php
    zbilo z pantalyku.

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2012-01-20 08:29:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Jan 2012, Macio wrote:

    > Dzieki, troche mnie to co czytalem na 'internecie', np, tu:
    > http://www.pit.pl/formy_opodatkowania_najmu_wybor_i_
    zgloszenie_wynajem_podatki_w_praktyc_9064.php
    > zbilo z pantalyku.

    Hm... widzę tam tylko "nie może prowadzić najmu rozliczanego na zasadzie
    podatku liniowego".
    Liniowego, czyli "stałe 19%", acz prawda, to też odmiana zasad ogólnych :)

    pzdr, Gotfryd