  • 11. Data: 2006-12-27 20:53:09
    Temat: Re: nadanie NIP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Dec 2006, Samotnik wrote:

    > A to niby dlaczego Policję?

    Bo to jest przestępstwo :)
    Nie ma "drogi odwoławczej" jak ktoś przestępstwo popełnia - niby
    do jakiego urzędu może "odwołać się" np. okradziony?

    Natomiast ew. spowodowanie doraźnego kontaktu z przełożonym,
    z przypomnieniem tego szczegółu (o przestępstwie :)) może pomóc
    a przynajmniej poskutkować "pouczeniem załogi na przyszłość".

    Metoda "na list polecony" w pewnien sposób jest skuteczna, ale
    utwierdza urzędników w przekonaniu że można nie przyjąć pisma
    "bo tak". Warto zauważyć, że w pewnych przypadkach urzędnik
    może mieć rację - np. jeśli składający powie że NIP mu
    potrzebny "do podjęcia pracy" (sam sobie winien :>),
    pewnie dlatego ma "wytyczne" (albo sam sobie wymyślił).
    Niemniej, nawet nieprawidłowo złożony NIP/PIT/VAT/cokolwiek
    urząd powinien *przyjąć* i ew. *oddalić*. Na piśmie.
    Obowiązek pisemnego załatwiania spraw (a tym samym przyjęcia
    pisemnego dokumentu, nawet jakby był nie na temat i kwalifikował
    się do natychmiastowego zwrócenia) wynika z KPA - gdzieś na
    samym początku, 4 czy 5 artykuł, a numer art. KK określający
    że takie "nieprzyjęcie" jeśli odbywa się ze szkodą dla
    petenta (w tym przypadku - zmuszenia go do popełnienia wykroczenia,
    bo ma obowiązek uzyskać NIP) jest w archiwum, sam nie pamietam
    bo go grupowicze odkopywali z mroków niepamięci - sprawa
    wraca tak co 2-3 lata :), jak jureq pisze, AFAIK była i tu
    i na .prawo :) (i to że policjanta wzywać wypada właśnie
    na .prawo dawno temu widziałem 1. raz).

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2006-12-27 20:59:56
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@s...com.pl> napisal(a):

    > Bo to jest przestępstwo :)

    ?! Jakie przestępstwo, konkretnie :)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 13. Data: 2006-12-27 21:37:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Dec 2006, sch wrote:

    > Użytkownik "bartekE320" <k...@g...com> napisał
    >
    > Napisać zawsze możesz...

    ...i może poskutkować.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2006-12-27 21:44:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > ?! Jakie przestępstwo, konkretnie :)

    Google wie! :)
    Co ja, za sekretarza gugla mam robić? ;)

    231KK:

    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/62bf261335a8ffab/655195aa9d2d064
    ...szukane tak:
    http://groups.google.pl/groups/search?q=przest%C4%99
    pstwo+art+kk+group%3A*.podatki&start=0&scoring=d&lr=
    &num=100&

    Oczywiście składający wniosek musi składać wniosek uzasadniony - musi
    istnieć jego "szkoda". Jeśli składa go jako przyszły podatnik płacący
    BEZ płatnika mamy właśnie taki układ.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2006-12-27 22:02:51
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@s...com.pl> napisal(a):

    > Google wie! :)
    > Co ja, za sekretarza gugla mam robić? ;)
    >
    > 231KK:

    Mocne :)

  • 16. Data: 2006-12-27 22:28:10
    Od: "bartekE320" <k...@g...com>

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message

> [...]

    Jestescie pewni, ze mozna na to zwrocic uwage w skardze? Co jeszcze oprocz
    tego napisac. Co jesli naczelnik rowniez odpisze, ze bez zatrudnienia nie
    moge otrzymac NIP-u? Musze wymienic ta kobiete z imienia i nazwiska, czy
    wystarczy ze powiem, ze pracowala przy tym stanowisku o danej godzinie.
    Szczerze mowiac, nie zwrocilem uwagi na jej dane i musialbym jutro sie
    jeszcze raz tam udac.

  • 17. Data: 2006-12-28 08:13:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Dec 2006, bartekE320 wrote:

    > Jestescie pewni, ze mozna na to zwrocic uwage w skardze? Co jeszcze oprocz
    > tego napisac. Co jesli naczelnik rowniez odpisze, ze bez zatrudnienia nie
    > moge otrzymac NIP-u?

    Nie sądzę żeby ktoś napisał Ci rzecz nieprawdziwą.
    IMO trzeba w piśmie wyraźnie podać po co potrzebny był ów NIP, żeby
    udzielający odpowiedzi nie powoływał się na przepisy dotyczące osób
    rozliczających się za pośrednictwem płatników.

    > Musze wymienic ta kobiete z imienia i nazwiska

    IMVHO nie ma potrzeby.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2006-12-28 08:34:54
    Od: "bartekE320" <k...@g...com>

> [...]
    > udzielający odpowiedzi nie powoływał się na przepisy dotyczące osób
    > rozliczających się za pośrednictwem płatników.

    Napisze, ze do rachunku inwestycyjnego.

  • 19. Data: 2006-12-28 12:04:15
    Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "bartekE320" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > hehe, a ja ostatnio widziałam nipy wyrobione dla dzieci - nawet
    > 10-letniego dziecka ;)

    I w czym problem?
    Czasem dziecko potrzebuje NIP.
    Joanna