  • 11. Data: 2005-07-06 10:11:15
    Temat: Re: mieszkanie, podatek od nieruchmosci
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0507061053470.248@athlon>,

> [...]
    > awanturuje się iż spółdzielnia "wtrąca się" do tego że on coś demoluje ;)
    > w SWOIM lokalu... i nie chce przełknąć że lokal nie jest jego.
    > "Posiadacz prawa" ma co ma - ma prawo MIESZKAĆ :), z grubsza bez
    > ograniczeń, z "niezbędnymi nakładami" itede.
    > Ale już "przerabiania mieszkania" to nie dotyczy - bo ono NIE JEST jego.
    > I jakby np. spółdzielnia zbankrutowała to "prawo" mu zostaje, ale
    > dostanie nowego "pana mieszkania" który np. może zgodzić się na
    > przeróbki na które poprzednie się nie zgadzał ;) (lub na odwrót).

    Tu będę protestował (kolejny raz). Zostaje mu własność. Nowego pana
    dostanie posiadacz prawa lokatorskiego. Chyba że nowym panem będzie inna
    spółdzielnia - wówczas w obu przypadkach prawa się nie zmienią.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 12. Data: 2005-07-06 10:56:52
    Od: newman <marcin_nomorespam!@mymanufactory.com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...no to nie rozmawiałeś z "byłym właścicielem".
    > Ani sam właścicielem nie jesteś :) !

    dzieki za rzeczowe wyjasnienie. faktycznie troche zle sie wyslowilem.
    tam gdzie pisalem 'wlasciciel', chodzilo mi oczywiscie o 'spol.
    wlasnosciowe prawo dolokalu' tego Pana, a teraz moje :] a nie o 'pelna
    wlasnosc'.

    moje watpliwosci co do podatku wziely sie po rozmowie ze znajomym, ktory
    jak sie potem okazalo ma 'pelna wlasnosc', czyli nie ma zadnej
    'spoldzielni' tylko jest 'wspolnota'. no i on placi raz w roku ten
    podatek od nieruchomosci.

    Marcin

  • 13. Data: 2005-07-06 11:14:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Jul 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ Tu będę protestował (kolejny raz). Zostaje mu własność.

    Dlaczego ową własność miałby dostać posiadacz prawa do
    mieszkania - w nie wierzyciel właściciela mieszkania ?
    Byłoby to kuriozum - posiadaczowi prawa opłacałoby się
    bankructwo spółdzielni. Acha - i kto miałby płacić za
    dokonanie wpisów do KW ? :)

    >+ Nowego pana dostanie posiadacz prawa lokatorskiego.
    >+ Chyba że nowym panem będzie inna
    >+ spółdzielnia - wówczas w obu przypadkach prawa się nie zmienią.

    No to przynajmniej tym razem się zgadzamy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2005-07-06 11:47:05
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0507061309470.248@athlon>,

    > Dlaczego ową własność miałby dostać posiadacz prawa do
    > mieszkania - w nie wierzyciel właściciela mieszkania ?

    Bo prawo takie. Art. 171(8) ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.

    > Byłoby to kuriozum - posiadaczowi prawa opłacałoby się
    > bankructwo spółdzielni.

    A to niby czemu?

    > Acha - i kto miałby płacić za
    > dokonanie wpisów do KW ? :)

    Chyba nie jest to nigdzie zapisane (znaczy - ja nie znalazłem). Ale przy
    przeniesieniu własności "na wniosek" płaci zainteresowany.

    > No to przynajmniej tym razem się zgadzamy :)

    Nie tragizuj, nie jest to taki wyjątkowy przypadek :)

  • 15. Data: 2005-07-06 21:49:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jarek Spirydowicz wrote:

    > Tu będę protestował (kolejny raz). Zostaje mu własność.

    Tak, zostanie mu własność do prawa do mieszkania.
    Bo własności do mieszkania to on nie miał nigdy żadnej.

  • 16. Data: 2005-07-11 10:35:46
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dahjkt$jc5$2@inews.gazeta.pl>,
    witek <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    > Tak, zostanie mu własność do prawa do mieszkania.
    > Bo własności do mieszkania to on nie miał nigdy żadnej.

    Ale ją nabędzie po bankructwie spółdzielni, jeśli nie przejmie jej inna.

  • 17. Data: 2005-07-11 13:03:42
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jarek Spirydowicz wrote:

    > Ale ją nabędzie po bankructwie spółdzielni, jeśli nie przejmie jej inna.
    > Art. 171(8) ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.

    Małe pocieszenie.

  • 18. Data: 2005-07-11 15:14:32
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <datqne$cil$2@inews.gazeta.pl>,
    witek <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    > Małe pocieszenie.

    Dla wierzyciela spółdzielni? Owszem, małe.

  • 19. Data: 2005-07-11 15:43:18
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jarek Spirydowicz wrote:

    > Dla wierzyciela spółdzielni? Owszem, małe.

    Miałem na myśi częstość bankructw spółdzielni mieszkaniowych.

  • 20. Data: 2005-07-11 17:05:27
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dau42n$p8j$5@inews.gazeta.pl>,
    witek <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    > Miałem na myśi częstość bankructw spółdzielni mieszkaniowych.

    Ja mam w okolicy dwa, jedno niedawne, drugie całkiem świeże.