  • 1. Data: 2005-06-12 11:26:34
    Temat: miejsce prowadzenia DG..
    Od: " niji" <n...@N...gazeta.pl>

    Witam, noszę się z zamiarem założenia DG (handel przez internet),
    mam jednak pewien dylemat, mianowicie chodzi o miejsce prowadzenia firmy.
    Sytuacja wygląda następująco:

    - od zawsze zameldowany jestem w miejscu A

    - od kilku lat studuje i mieszkam bez zameldowania w miejscu B, w mieszkaniu XYZ

    - mieszkanie XYZ jest wzięte na kredyt hipoteczny (na osobę, która mi odstępuje
    jeden pokój) / nie przeznaczone do prowadzenia DG bądź dalszych podnajmów,
    a jedynie na użytek własny (w przeciwnym razie dramatycznie rosną raty
    kredytu).

    No i teraz zakładam firmę.
    Rozumiem, że najlepiej zarejestrować ją w miejscu mojego stałego zameldowania.

    Jednak problem pojawia się przy miejscu prowadzenia DG, bo..

    - w miejscu zameldowania napewno żadnego towaru, działalności itp nie będzie

    - w miejscu obecnego, tymczasowego zamieszkania planuję prowadzić całą
    działalność, no ale na wypadek jakiejś kontroli, US może przyczepić się do
    - mojego zameldowania
    - braku płacenia podatków przez osobę, na którą jest mieszkanie
    - no i jeszcze ewentualna kontrola banku, i wtedy całkiem kicha..

    Czy jedynym wyjściem z tej sytuacji jest wynajęcie jeszcze innego lokum,
    i tam prowadzenie firmy??

  • 2. Data: 2005-06-13 21:27:11
    Temat: Re: miejsce prowadzenia DG..
    Od: " niji" <n...@g...pl>

    podbijam temacik..

  • 3. Data: 2005-06-14 12:00:09
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    niji wrote:

    > Czy jedynym wyjściem z tej sytuacji jest wynajęcie jeszcze innego
    > lokum,
    > i tam prowadzenie firmy??

    A czy koniecznie potrzebujesz miejsca prowadzenia dzialalnosci?????

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2005-06-14 21:01:39
    Od: " niji" <n...@g...pl>

    > A czy koniecznie potrzebujesz miejsca prowadzenia dzialalnosci?????

    Hmm, no przynajmniej wg mnie jest to potrzebne.

    No a jeśli nie..
    Niech będzie, że miejsce zameldowania zadeklaruje nie tylko jako miejsce
    siedziby firmy, ale również jako miejsce prowadzenia DG.

    A cały towar, ewentualne KPiR (jeszcze rozważam ryczałt), kasa fiskalna - to
    wszystko będzie w miejscu o którym US nawet nie będzie wiedział. I co wtedy,
    gdy dojdzie do jakiejś kontroli w moim miejscu zameldowania, a tu po DG ani
    widu ani słychu?

  • 5. Data: 2005-06-15 10:57:22
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    niji wrote:

    > A cały towar, ewentualne KPiR (jeszcze rozważam ryczałt), kasa
    > fiskalna - to wszystko będzie w miejscu o którym US nawet nie będzie

    KPiR ma wtedy byc pod Twoim adresem zamieszkania. Kasa fiskalna tez.
    Towar mozesz miec np. w samochodzie - w koncu to ma byc handel przez
    internet - wielkopowierzchniowe magazyny nie sa Ci potrzebne - konczy Ci sie
    dajmy na to 50 aukcji - wtedy jedziesz po towar do hurtowni, pakujesz i
    zawozisz go na poczte.

    > wiedział. I co wtedy, gdy dojdzie do jakiejś kontroli w moim miejscu
    > zameldowania, a tu po DG ani widu ani słychu?

    Skoro to ma byc handel przez internet, to przeciez logiczne ze nie zobacza
    lady sklepowej, palet ani wozkow widlowych.

    Pozdrawiam
    SDD