  • 1. Data: 2005-06-30 14:06:54
    Temat: macki urzedu skarbowego za granica?
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    nidlugo wyjezdzam do Irlandii do legalnej pracy. Bede tam 2-5 lat. Nie
    zamierzam zaplacic ani zlotowki polskiemu fiskusowi. Mam pytanko: czy jesli
    sie nie przyznam do dochodow zagranicznych to czy US jest w stanie
    otrzymac/znalezc informacje o moich dochodach?
    A czy zmiane rezydencji podatkowej mozna dokonac wstecz? To znaczy wracam po
    5 latach i mowie tym pasozytom ze tam zylem przez 5 lat i tam sie
    rozliczalem. Bo przeciez jadac tam nei wiem czy za 2 tygodnie nei wroce z
    placzem...

  • 2. Data: 2005-06-30 14:25:14
    Temat: Re: macki urzedu skarbowego za granica?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    the_foe wrote:
> [...]
    > 5 latach i mowie tym pasozytom ze tam zylem przez 5 lat i tam sie
    > rozliczalem. Bo przeciez jadac tam nei wiem czy za 2 tygodnie nei wroce z

    Przed wyjazddem wymelduj się z polski,
    jako nowy adres podaj po prostu "Irlandia"
    Osoby nie mieszkające w Polsce rozliczają się tylko z dochodów
    uzyskanych w Polscce.

  • 3. Data: 2005-06-30 14:42:15
    Od: zuko / Shark von Cygnus <sharkMAUPApost.pl>

    On Thu, 30 Jun 2005 09:25:14 -0500, witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    >Przed wyjazddem wymelduj się z polski,

    Co to znaczy "wymelduj się z polski", co masz na myśli?

    --
    żuko / Shark von Cygnus
    e-mail: shark maupa post.pl

    "Dla podkreślenia wagi moich słów Siłacz palnie pięścią w stół."

  • 4. Data: 2005-06-30 15:10:39
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    > Przed wyjazddem wymelduj się z polski,
    > jako nowy adres podaj po prostu "Irlandia"
    > Osoby nie mieszkające w Polsce rozliczają się tylko z dochodów uzyskanych
    > w Polscce.

    nei o to pytalem - poza tym wymeldowanie nci nie znaczy - nie jest zadna
    wykladnia dla US.

  • 5. Data: 2005-06-30 15:14:40
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    zuko / Shark von Cygnus wrote:

    > Co to znaczy "wymelduj się z polski", co masz na myśli?

    przed wyjazdem za granicę idź do urzędu meldunkowego i wymelduj się z
    obecnego miejsca zameldowania.
    Zresztą masz taki obowiązek.
    Uchroni cie to przed zakusami US, co by opodatkować cię z całości dochodów.
    Jak się nie wymeldujesz, to US może się podpierać arugmentem, że wyjazd
    nie był na stałe, tylko jeździłeś na zarobek tymczasowy.
    Po co udawadniać , że nie jest się wielbładem

  • 6. Data: 2005-06-30 16:07:53
    Od: maHo <m...@p...net>

    the_foe wrote:

    > nei o to pytalem - poza tym wymeldowanie nci nie znaczy - nie jest zadna
    > wykladnia dla US.

    ale wymeldowanie się + fakt mieszkania przez dłuższy czas poza
    terytorium Polskii jest dość mocnym argumentem że się w Polsce nie
    mieszka :)

    pozdrav

    maHo

  • 7. Data: 2005-06-30 17:35:27
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    ale wymeldowanie się + fakt mieszkania przez dłuższy czas poza
    terytorium Polskii jest dość mocnym argumentem że się w Polsce nie
    mieszka :)

    zadnym argumentem, licza sie tylko umowy panstwowe dot. rezydencji
    podatkowej i obywatelstwo

  • 8. Data: 2005-06-30 20:19:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    the_foe wrote:

    > zadnym argumentem, licza sie tylko umowy panstwowe dot. rezydencji
    > podatkowej i obywatelstwo

    osoba nie mająca obywatelstwa i mieszkająca gdzieś tam sobie nie
    rozlicza się w Polsce z zarobków zagranicznych jeśli w Polsce fizycznie
    nie mieszka
    czy ma obywtelstwo danego państwa czy nie jest mało istotne.

    umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania definiują coś co nazyali więzy
    rodzinne.
    Czyli z którym krają jesteś bardziej związany, a nie którego jesteś
    obywatelem.

  • 9. Data: 2005-06-30 21:04:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Jun 2005, the_foe wrote:

    >+ nei o to pytalem - poza tym wymeldowanie nci nie znaczy

    "w razie czego" podatnik powinien USowi dostarczyć "wszelkich
    dowodów". Dopełnienie obowiązku administracyjnego jest IMO
    co najmniej przesłanką/poszlaką iż podatnik mówi prawdę
    że nie mieszkał w kraju.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-07-01 04:40:20
    Od: "Iwona Z." <i...@z...com.pl>

> [...]
    > dowodów". Dopełnienie obowiązku administracyjnego jest IMO
    > co najmniej przesłanką/poszlaką iż podatnik mówi prawdę

    Poczytaj sobie, co prawda dotyczy to Wielkiej Brytanii ale pewnie naświetli
    ci troche zasady http://londynek.net/zycielondynu/prawo05/rozliczsiez
    glowa
    pozdrawiam wszystkich