  • 1. Data: 2004-12-27 00:39:35
    Temat: likwidacja dzialalnosci a samochod osobowy i VAT
    Od: "maribi99" <m...@p...onet.pl>

    Hej,
    Chce zlikwidowac dzialalnosc zalozona we wrzesniu tego roku.
    Przez ten czas mialem zakupy - miedzy innymi samochod osobowy i w zwiazku z
    tym naliczylem sobie VAT, ktorego nie odliczylem, bo prawie nie mialem
    sprzedazy (prawie tzn, ok. 400zl).
    Co mam zrobic z tym samochodem z punktu widzenia VAT przy zakonczeniu
    dzialalnosci.
    Przekazac sobie na cele prywatne przed likwidacja?
    Zlikwidowac firme i wlaczyc w inwentaryzacje polikwidacyjna?
    Jak rozliczyc VAT? Z tego, co wyczytalem w ustawie, to np. przy przekazaniu
    na cele prywatne nalezy zaplacic VAT od wartosci zakupu - jak to sie ma do
    tego, ze przy zakupie mialem prawo naliczyc tylko 50% ?

    Dzieki,
    Mariusz

  • 2. Data: 2004-12-27 17:52:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Dec 2004, maribi99 wrote:
    [...]
    >+ Jak rozliczyc VAT? Z tego, co wyczytalem w ustawie, to np. przy przekazaniu
    >+ na cele prywatne nalezy zaplacic VAT od wartosci zakupu - jak to sie ma do
    >+ tego, ze przy zakupie mialem prawo naliczyc tylko 50% ?

    ...słabo czytałeś tę ustawę ;>
    Mianowicie do ustawy są rozporządzenia :)
    I w rozporządzeniu MF z 27.kwietnia 2004 :) ale INNYM niż to
    "o fakturach" - w tym samym dniu ! - jest zapis o zwolnieniu:
    ++++
    § 8. 1. Zwalnia się od podatku:
    5) dostawę samochodów osobowych i innych pojazdów samochodowych, przez
    podatników, którym przy ich nabyciu przysługiwało prawo do odliczenia
    podatku naliczonego, o którym mowa w art. 86 ust. 3 i 5 ustawy, jeżeli te
    samochody i pojazdy sš towarami używanymi w rozumieniu art. 43 ust. 2 pkt
    2 ustawy;
    ----

    Dalej idzie "z górki":
    1. sprzedaż/przekazanie są zwolnione z VAT
    2. czyli skutek .1 trzeba uwzględnić w korekcie VATu odliczonego :) !
    3. czyli na każdy "niezużyty" rok używania ST trzeba doliczyć
    20% (5 lat !) "wartości w celu sprzedaży zwolnionej"
    4. czyli trzeba zwrócić cały odliczony VAT, uwzględniając zasady
    obowiązujące przy rozliczaniu korekty :)

    Proste jak drut kolczasty :) - tylko DOBRZE UKRYTE.

    Omawiała to rzepa - o tu:
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firmac_040916/f
    irmac_a_1.html
    (tak, wiem, już płatne - z czegoś chcą żyć :))

    Komentowałem m.in. tu (jakbyś sugeroważ że "używałeś googla" ;)):
    http://groups.google.pl/groups?selm=Pine.WNT.4.61.04
    09272124520.1512%40athlon
    http://groups.google.pl/groups?selm=Pine.WNT.4.61.04
    09212057380.1848%40athlon
    ...no i powiadają:
    http://www.stare-cmentarze.ag.bocznica.org/
    (nie bić !! :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2004-12-27 22:26:56
    Od: "nnowy" <n...@g...pl>

    > ...no i powiadają:
    > http://www.stare-cmentarze.ag.bocznica.org/
    > (nie bić !! :))

    dobre.... jak zobaczyłem ten obrazek, to padłem ze śmiechu.... ;)