  • 1. Data: 2005-12-06 13:48:58
    Temat: likwidacja DG a wykup samochodu
    Od: "Janusz" <i...@a...com.pl>

    Chcę zlikwidować DG z końcem tego roku. Rozliczam się na zasadach ogólnych
    (kpir, vat). W1988 kupiłem sam. ciężarowy z kratką, vat odliczyłem, sam.
    zamortyzował się już dawno. Wiem, że likwidując działalność optymalnie jest
    nie mieć nic do remanentów. W związku z tym czy ten samochód mogę sobie sam
    sprzedać, czy też muszę sprzedać go np. dorosłemu synowi. Poradźcie jak
    najkorzystniej to przeprowadzić.
    Pozdr.
    Janusz

  • 2. Data: 2005-12-07 11:37:15
    Temat: Re: likwidacja DG a wykup samochodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Dec 2005, Janusz wrote:

> [...]
    > nie mieć nic do remanentów. W związku z tym czy ten samochód mogę sobie sam

    Nie tak. To *jest* twoje.
    Domniemuję iż masz na myśli "przekazanie na cele osobiste".
    Wskutek manipulacji przy ustawie kilka lat temu jakiś "genialny
    inaczej" zapisał iż wtedy należy wykazać VAT od *wartości nabycia*.

    > czy też muszę sprzedać go np. dorosłemu synowi.

    Rozumiem iż przepisy o "transakcjach z podmiotami powiązanymi" są
    ci znane ?

    > Poradźcie

    Jesteś pewien że pytasz o *poradę* ?
    To ja nic nie pisałem :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-12-07 12:20:37
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Domniemuję iż masz na myśli "przekazanie na cele osobiste".
    > Wskutek manipulacji przy ustawie kilka lat temu jakiś "genialny
    > inaczej" zapisał iż wtedy należy wykazać VAT od *wartości nabycia*.

    W tym wypadku - rok nabycia 1988 - chyba jeszcze VAT nie wchodził w grę,
    więc i przy likwidacji nie ma co oddawać.

    Graszka

  • 4. Data: 2005-12-07 12:26:07
    Od: "Janusz" <i...@a...com.pl>

    > W tym wypadku - rok nabycia 1988 - chyba jeszcze VAT nie wchodził w grę,
    > więc i przy likwidacji nie ma co oddawać.

    Oczywiście jest to rok 1998.

    Janusz

  • 5. Data: 2005-12-07 12:30:13
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Aaa, faktycznie nie doczytałam "... vat odliczyłem...". No, to cóż... Nie
    ma lekko. Jest tak jak napisał Gotfryd.
    Graszka