  • 1. Data: 2003-10-02 12:08:34
    Temat: likwidacja DG
    Od: "AP" <h...@p...wp.pl>

    Witam szanownych grupowiczów!

    Chciałbym zlikwidować DG i otworzyć podobną na żone. Mam w amortyzacji
    samochód z kartką odliczony vat itd.
    Jak zrobić, żeby samochód był dalej podstawą do odliczania vatu od paliwa w
    nowej DG?
    Czy mogę odsprzedać samochód za kwotę niezamortyzowaną?
    Jak obliczyć podatki od nie do końca zamortyzowanych środków trwałych ?

    Arek

  • 2. Data: 2003-10-03 19:56:22
    Temat: Re: likwidacja DG
    Od: "Czarek" <c...@s...onet.pl>

    : Chciałbym zlikwidować DG i otworzyć podobną na żone. Mam w amortyzacji
    : samochód z kartką odliczony vat itd.
    : Jak zrobić, żeby samochód był dalej podstawą do odliczania vatu od paliwa
    : nowej DG?

    Możesz (w wartości początkowej figurującej u ciebie) na podstawie swojej
    ewidencji przenieść środki trwałe na działalność żony, pozwolisz, że
    przytoczę przepisy :

    Art. 22g UPDOF
    12. W razie zmiany formy prawnej, a także połączenia albo podziału podmiotów
    dokonywanych na podstawie odrębnych przepisów - wartość początkową środków
    trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych ustala się w wysokości
    wartości początkowej określonej w ewidencji (wykazie) podmiotu o zmienionej
    formie prawnej, podzielonego albo połączonego.
    13. Przepis ust. 12 stosuje się odpowiednio w razie:
    (...)
    5) zmiany działalności wykonywanej samodzielnie przez jednego z małżonków na
    działalność wykonywaną samodzielnie przez drugiego z małżonków
    - jeżeli przed przerwą lub zmianą składniki majątku były wprowadzone do
    ewidencji (wykazu).

    : Czy mogę odsprzedać samochód za kwotę niezamortyzowaną?
    : Jak obliczyć podatki od nie do końca zamortyzowanych środków trwałych ?

    (IMHO) Możesz sprzedać za ile chcesz i komu chcesz, tylko nie żonie (chyba,
    że macie rozdzielność majątkową), byle cena nie różniła się od rynkowej o
    więcej niż 30%, bo wtedy będziesz wzywany o zmianę wartości przedmiotu
    umowy.

    Pozdrawiam
    Czarek