  • 1. Data: 2004-03-01 01:30:59
    Temat: licencje, koncesje, zezwolenia a pośrednictwo w turystyce
    Od: "ELV" <e...@w...pl>

    Witam.
    Nie wiem czy przypadniem nie NTG, jeśli tak, to wielkie przeprosiny.

    Zakładam stronę internetową, na której będą prezentowane różne usługi
    turystyczne (polskie).
    Ja tych usług nie będę świadczył, będę jedynie pośrednikiem między klientami
    a różnymi firmami turystycznymi. Moim zarobkiem byłaby prowizja od tych
    usług. Czy do takiej działalności potrzebna jest jakaś koncesja, licencja ..
    czy nic takiego nie muszę załatwiać?

    Jeśli tak, to bardzo proszę o podanie namiarów, gdzie dalej to szukać.

    Zaznaczam, ze prowadzę firmę świadczącą usługi informatyczne, tworzącą
    strony internetowe. KPIR+VAT.

    Pozdrawiam i z góry dziękuję,

    Krzyszof Kluska
    e...@w...pl
    ELV

  • 2. Data: 2004-03-01 02:16:35
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <c1u3uk$s3c$1@atlantis.news.tpi.pl>, ELV wrote:
> [...]
    > usług. Czy do takiej działalności potrzebna jest jakaś koncesja, licencja ..

    Jeśli to są _polscy_ organizatorzy turystyki z zezwoleniem - na
    pośrednictwo dla nich nie potrzebujesz zezwolenia. Na pośrednictwo dla
    zagranicznych - już tak.

    > Jeśli tak, to bardzo proszę o podanie namiarów, gdzie dalej to szukać.

    Daj spokój, nie chcesz tego wiedzieć, wierz mi. ;) Odpuścisz sobie i
    szczęśliwy wrócisz do zarabiania na komputerach.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2004-03-01 08:43:27
    Od: "ELV" <e...@w...pl>

    > Jeśli to są _polscy_ organizatorzy turystyki z zezwoleniem - na
    > pośrednictwo dla nich nie potrzebujesz zezwolenia. Na pośrednictwo dla
    > zagranicznych - już tak.

    A jak wygląda wtedy kwesita umów? Kto z kim podpisuje umowę? Klient - JA,
    czy Klient - Organizator turystyki? Pytam, bo w ten drugi sposób łatwo by
    mogło dojść do "pominięcia mojej marży".

    Pozdrawiam,
    ELV

  • 4. Data: 2004-03-01 08:52:52
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <c1ut9f$q1e$1@atlantis.news.tpi.pl>, ELV wrote:

    > A jak wygląda wtedy kwesita umów? Kto z kim podpisuje umowę? Klient - JA,
    > czy Klient - Organizator turystyki? Pytam, bo w ten drugi sposób łatwo by
    > mogło dojść do "pominięcia mojej marży".

    To zależy od umowy z organizatorem.
    --
    Samotnik