  • 1. Data: 2007-11-11 16:23:38
    Temat: licencja na program via internet z USA - jak to wszystko ???
    Od: a...@p...onet.pl

    Czesc,

    potrzebuje zakupic licencje na pewien program i dalej odsprzedac.
    Program kopiuje sie z internetu - wersja testowa, a potem potrzebna
    jest licencja, za ktora trzeba zaplacic - dotyczy to USA. Potem
    program znajduje sie na mojej fakturze.

    Jak to wszystko zrobic poprawnie? Jest gdzies opisany taki przyklad?

    - sprawy celne,
    - podatki od praw autorskich/licencji....(jakis podatek ryczaltowy 20%
    od wartosci licencji....) Wiecie cos o tym?

    Bylbym wdzieczny na naprowadzenie mnie na temat. Potem ksiegowac sobie
    poradzi.

    ps. email pulapka, wiec na grupe prosilbym ew. odpowiedzi.

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2007-11-12 11:55:12
    Od: a...@p...onet.pl

    czy naprawde nikt nie wie jak to ugryzc?

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2007-11-12 17:50:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Nov 2007, a...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > Program kopiuje sie z internetu - wersja testowa, a potem potrzebna
    > jest licencja, za ktora trzeba zaplacic - dotyczy to USA.

    Czyli import.

    > Potem program znajduje sie na mojej fakturze.
    >
    > Jak to wszystko zrobic poprawnie? Jest gdzies opisany taki przyklad?

    Nie wiem, w archiwach powinno być :)
    Szukaj za pomocą group.google.pl w 3 grupach:
    - tej (.prawo.podatki)
    - .prawo
    - .foto.cyfrowa - tam z okazji dokonywania transakcji dotyczących
    *zdjęć*, które podatkową są tak samo niematerialne (bo chodzi
    o "prawo majątkowe") jak ów program.

    > - sprawy celne,

    IMVHO - nie ma.
    Nigdy nie spotkałem się z opisem dotyczącym cła od wartości
    niematerialnych :)

    > - podatki od praw autorskich/licencji....(jakis podatek ryczaltowy 20%
    > od wartosci licencji....) Wiecie cos o tym?

    Nie wiemy.
    Za to PODEJRZEWAM, że piszesz o przypadku, kiedy osoba zagraniczna
    uzyskała przychód z tego tytułu *w Polsce*.
    Może ktoś skomentuje, ale moim zdaniem, zakup takiego programu
    od osoby (prawnej lub fizycznej) siedzącej w USA "nie dotyczy"

    Podatek o który chodzi to VAT.
    Trzeba go WYKAZAĆ, jako podatek należny od *importu*, wystawiając
    f-rę wewnętrzną - i ten podatek można *odliczać*, jak każdy VAT.
    Krótko mówiac jest faktura wewnętrzna i dwa wpisy, bez przepływu
    pieniędzy.
    Przy sprzedaży dolicza się VAT, ale już od ceny *sprzedaży* - i ten
    zapłaci klient, "jak zawsze".

    > ps. email pulapka, wiec na grupe prosilbym ew. odpowiedzi.

    Korzystając z okazji - sam mam maila "niepułapka", i bardzo proszę
    również o niepisanie na priv maili dotyczących dyskusji na grupie,
    porad podatkowych i podobnych takich.
    Tłumaczenie, że kara wynosi 50 kzł i porad (jako że uprawnień nie
    mam) NIE UDZIELAM potrafi być męczące :]

    pzdr, Gotfryd