  • 1. Data: 2007-01-24 19:56:26
    Temat: leasing operacyjny - jak liczyc koszty uzyskania przychodow
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    hej!
    z tego co sie orientuje to obecnie przy zakupie nowego auta mozna odliczyc
    maksymalnie 60%vatu oraz nie wiecej niz 6tys zl

    a jak jest w przypadku leasingu?
    czy mozna odliczyc caly vat od raty leasingowej (oficjalnie jest to
    wypozycznie auta) oraz w przypadku zakonczenia leasingu i wykupu samochodu
    (np za 10% kwoty bazowej) mozna odliczyc caly vat od kwoty wykupu?
    a moze w tym drugim przypadku tylko 60% vatu(dotyczy on samochodu a
    poprzednie w swoetle prawa 24 raty wynajmu w przypadku leasingu 2letniego)

    z gory dzieki za pomoc
    pozdrawiam serdecznie

    Wasyl

  • 2. Data: 2007-01-24 21:02:05
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik "Wasyl" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > hej!
    > z tego co sie orientuje to obecnie przy zakupie nowego auta mozna
    > odliczyc maksymalnie 60%vatu oraz nie wiecej niz 6tys zl
    >
    > a jak jest w przypadku leasingu?

    Poniższe teorie stosujesz na własną odpowiedzialność ;-)
    IMO i z tego co wyczytałem i wywnioskowałem z tego:
    (http://tiny.pl/wlsg) http://www.ifirma.pl/ to jako koszt do KPiR
    wpisujesz z każdej faktury: netto + 40% kwoty vatu, a w ewidencję
    zakupów vat wpisujesz 60% vatu z każdej FV. Gdy suma VAT związanego z
    ratami leasingowymi osiągnie 6000zł zaprzestajesz wpisów do ewidencji
    VAT i dokonujesz wpisów w KPiR, ale w kwocie netto + 100% VAT z faktury
    (czyli w kwocie brutto).

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

  • 3. Data: 2007-01-25 09:03:45
    Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl>

    Użytkownik "Rafal..." <r...@i...arpa> napisał w wiadomości
> [...]
    > ratami leasingowymi osiągnie 6000zł zaprzestajesz wpisów do ewidencji
    > VAT i dokonujesz wpisów w KPiR, ale w kwocie netto + 100% VAT z faktury

    Ale czy taki sposob odliczania wynika z jakis konkretnych przepisow? Czy
    duzym bledem jest odliczanie 100% VAT i zaprzestanie odliczen w momencie
    odliczenia 6tys lub 60% ?

    pzdr
    Iwona

  • 4. Data: 2007-01-25 11:29:46
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czy
    > duzym bledem jest odliczanie 100% VAT i zaprzestanie odliczen w

    Nie wiem jakiego kalibru jest to błąd, na pewno jest to niezgodne z
    ustawą (z dnia 11 marca 2004 r.o podatku od towarów i usług), której
    przepis mówi:

    Art. 86. ust. 7:
    "7. W przypadku usługobiorców użytkujących samochody osobowe oraz inne
    pojazdy
    samochodowe, o których mowa w ust. 3, na podstawie umowy najmu,
    dzierżawy, leasingu lub innej umowy o podobnym charakterze, kwotę
    podatku
    naliczonego stanowi 60% kwoty podatku naliczonego od czynszu (raty) lub
    innych
    płatności wynikających z zawartej umowy, udokumentowanych fakturą.
    Suma kwot w całym okresie użytkowania samochodów i pojazdów, o których
    mowa w zdaniu pierwszym, dotycząca jednego samochodu lub pojazdu, nie
    może
    jednak przekroczyć kwoty 6 000 zł."