  • 1. Data: 2006-01-07 06:14:10
    Temat: kupno i sprzedaż nowych towarów poprzez internet
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    Zamierzam kupować i sprzedawać - kupować nowe rzeczy i sprzedawać podbijając
    gwarancję na zakupione u mnie towary - do tej pory prowadzę tylko transport
    drogowy - czy potrzebna będzie tu druga pieczątka czy mogę podbijać tą którą
    posiadam - transport drogowy itd. Proszę o pomoc

    Prowadzę transport drogowy byłem ostatnio w Urzędzie Miasta po to aby
    rozszerzyć DG - Mam zamiar handlować w internecie rzeczami które kupię
    wcześniej w sklepie lub hurtowni do dalszej odsprzedaży Podałem następujące
    kody PKD
    52.63.A - sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową
    51.90.Z Pozostała sprzedaż hurtowa - czy w tym może być ujęty np sprzęt agd rtv
    zioła a raczej medycyna niekonwencjonalna a w zasadzie co nie może być ujęte i
    czego nie należy sprzedawać aby uniknąć kłopotów? Bardzo proszę o pomoc pzdr jas

  • 2. Data: 2006-01-08 11:22:14
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    czekam na podpowiedzi i odpowiedzi co w tej sprawie mam dalej zrobić
    pzdr

  • 3. Data: 2006-01-09 16:46:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Jan 2006, jas wrote:

    > czekam na podpowiedzi i odpowiedzi co w tej sprawie mam dalej zrobić

    ...no pieczątki nie potrzebujesz WCALE, zakładając że masz
    "przepisową" pieczątkę (ma być na niej REGON!) to nie wiem
    o co pytasz ?
    O PKWiU się nie wypowiadam.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-01-09 22:07:05
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    > ...no pieczątki nie potrzebujesz WCALE, zakładając że masz
    > "przepisową" pieczątkę (ma być na niej REGON!) to nie wiem
    > o co pytasz ?

    Witam Pana!
    Posłużę się przykładem.
    Kupuję 20szt. jakiegoś sprzętu agd po cenie promocyjnej - biorę fakturę i co
    dalej kiedy chcę ten towar sprzedać np poprzez internet na serwisie aukcyjnym
    po cenie wyższej. Znajduje się kupiec - osoba fizyczna i co dalej mogę wystawić
    fakturę Vat tej osobie - jestem na PKPiR + VAT zasady ogólne z moją pieczątką?
    Transport drogowy? No to trochę nie pasuje do sprzedaży towaru skoro będzie to
    np. maszynka do golenia. Czy ja podbijam pieczątkę na książeczce gwarancyjnej?
    czy robi to sklep od którego kupuję większą ilość towaru? Proszę o info
    pzdr

  • 5. Data: 2006-01-10 08:03:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    jas wrote:

> [...]
    >
    > Prowadzę transport drogowy byłem ostatnio w Urzędzie Miasta po to aby
    > rozszerzyć DG - Mam zamiar handlować w internecie rzeczami które kupię

    A czy rozszerzając DG zmieniłeś nazwę twojej działalności gospodarczej?
    Na fakturach oprócz imienia i nazwiska masz mieć tę nazwę. I to zarówno
    na fakturach za transport jak i za sprzedaż internetową. Taka sama
    nazwa z imieneiem i nazwiskiem ma się znaleźć na pieczątce, której
    możesz używać do podbijania wszystkich faktur. Możesz, ale nie musisz
    bo już od dawna nie ma obowiązku używania jakiejkolwiek pieczątki na
    fakturach.

  • 6. Data: 2006-01-10 09:57:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Jan 2006, jas wrote:

    > Witam Pana!

    wKF: na newsach przyjęta jest forma "ty"...!

> [...]
    > Transport drogowy? No to trochę nie pasuje do sprzedaży towaru skoro będzie to

    Primo - pieczątki może nie być (przepisy o f-rach czytałeś ? - komentarze
    i objaśnienia przeczytaj zawsze PO przeczytaniu PRZEPISU!)
    Nazwa nie pasuje ? - cóż poradzić :)
    Na f-rze i tak musi być "właściwa" nazwa sprzedawcy, ta zarejestrowana
    w EDG UM/UG; rozważyć można jeszcze posługiwanie się marką, czyli czymś
    co nie jest firmą (nazwą działałności) - ale na dokumentach i tak trzeba
    wpisywać firmę.

    > Czy ja podbijam pieczątkę na książeczce gwarancyjnej?

    IMVHO to zależy od umowy gwarancyjnej!
    Najczęsciej tak jest - że sprzedawca potwierdza sprzedaż na gwarancji.
    Polecałbym ostrożność żeby podbijać "z góry" - przy sprzedaży
    wysyłkowej kupujący ma bezwzględne prawo zwrotu w ciągu 10 dni (po
    prawdzie na allegro może tak zarobić negatywa, ale prawo ma).

    > czy robi to sklep od którego kupuję większą ilość towaru?

    Tego my nie wiemy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-01-10 20:33:15
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    Dziękuję za info i proszę coś dopowiedzieć na temat kodów PKD które podałem
    przy rozszerzaniu DG czy przy sprzedaży jakiegokolwiek towaru czy to sprzęt agd
    czy inne rzeczy trzeba dokładnie określić taki kod czy wystarczy przybliżona
    forma?
    Podałem następujące kody PKD
    52.63.A- sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową
    52.63.B

  • 8. Data: 2006-01-11 07:24:56
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    jas wrote:

> [...]
    > 51.90.Z - Pozostała sprzedaż hurtowa - czy w tym może być ujęty np
    > sprzęt agd rtv zioła a raczej medycyna niekonwencjonalna.

    Tak naprawdę to z wyjątkiem wypadków szczególnych (alkohol, paliwa,
    apteka, broń ;)...) nikt nie będzie się interesował czy zgłoszone PKD
    tak ściśle odpowiada faktycznemu.