  • 1. Data: 2004-11-24 12:43:10
    Temat: koszty a KPiR
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Witam

    Usłyszałam właśnie od pewnego księgowego, że koszty niehandlowe (tzn.
    dotyczące nie handlowych zakupów tylko tzw ogólne) mozna ujmować w KPiR
    przez 3 miesiące i ani deczko później.... zastanawiam się, skąd to się
    wzięło. W rozporzadzeniu chyba nie ma nic takiego napisane.... Czy ktoś coś
    wie na ten temat, czy ów księgowy coś nawymyślał.
    Nasuwa mi się też pytanie - czy grupowicze ujmują w koszty np faktury
    "odnalezione" w późniejszym terminie, no powiedzmy czy w październiku
    ujęliby jakąś fakturę ze stycznia albo np. czynsz zapłacony w lutym....

    Dziękuję z góry
    pozdrawiam
    monika

  • 2. Data: 2004-11-24 13:24:50
    Temat: Re: koszty a KPiR
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > wzięło. W rozporzadzeniu chyba nie ma nic takiego napisane.... Czy ktoś coś
    > wie na ten temat, czy ów księgowy coś nawymyślał.

    Chyba wymyslał. Albo go tak inny "księgowy' przeszkolił. Takie rzeczy
    szerzą się jak grypa ;-)

    Ustawa o PDOF normuje jedynie potrącalnośc kosztów w roku podatkowym.
    Rok jest okresem rozliczeniowym i tyle.

    > Nasuwa mi się też pytanie - czy grupowicze ujmują w koszty np faktury
    > "odnalezione" w późniejszym terminie, no powiedzmy czy w październiku
    > ujęliby jakąś fakturę ze stycznia albo np. czynsz zapłacony w lutym....

    Ujmują, ujęli by, zatupali by tego kto powie że nie można ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2004-11-24 13:53:40
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    dzięki za odpowiedź...
    w rozporządzeniu do spraw prowadzenia KPiR jest właśnie, że jesli to nie
    zakupy handlowe czy wynagrodzenia to nie wpława to na rzetelność ksiegi, a
    zatem.... moje obawy poszły w niepamięć.

    jeszcze raz dzięki

    pozdrawiam
    monika