  • 1. Data: 2005-09-01 13:47:05
    Temat: koszta studiów podyplomowych - KUP?
    Od: "losten " <a...@W...gazeta.pl>

    losten <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    według
    http://www.wsb.poznan.pl/wwwPoznan/173653.xml

    koszty szkoleń jaki i studiów podyplomowych mozna zaliczyć do kosztów
    uzyskania przychodów? czy to prawda?

    szukam w ustawie ale nie moge nic konkretnego znaleźć

    dla inf u nas w firmie to nkup

    losten

  • 2. Data: 2005-09-01 14:00:08
    Temat: Re: koszta studiów podyplomowych - KUP?
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

> [...]
    > uzyskania przychodów? czy to prawda?
    >
    > szukam w ustawie ale nie moge nic konkretnego znaleźć

    ja to widze tak - dokształcanie pracowników, czy przedsiębiorcy ma na celu
    zwiększenie jego kwalifikacji, a wzrost kwalifikacji przekłada się na
    przychód, zatem kup.

  • 3. Data: 2005-09-02 06:33:41
    Od: "losten " <a...@N...gazeta.pl>

    =?ISO-8859-2?Q?Jacek_Cywi=F1ski?= <j...@p...home.pl.KASUJ.TO> napisał
    (a):

    > ja to widze tak - dokształcanie pracowników, czy przedsiębiorcy ma na celu
    > zwiększenie jego kwalifikacji, a wzrost kwalifikacji przekłada się na
    > przychód, zatem kup.

    no własnie, ale u nas jest podejscie ze jak chce z lepszymi kwalifikacjami
    zwalniam i zatrudniam lepszego. dl mnie tez to troche dziwne ze traktują to
    jako darowizne na rzecz pracownika
    moze jak by ktos miał jakąs interpratecje Izby skarbowej?

    losten

  • 4. Data: 2005-09-02 07:03:32
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "losten " <a...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uzyskania przychodów? czy to prawda?
    >
    > szukam w ustawie ale nie moge nic konkretnego znaleźć

    IMVHO dwa warunki konieczne by uznać za kup:
    1- powiązanie kierunku studiów z wykonywaną pracą
    2- umowa między zakładem pracy a pracownikiem o skierowanie na studia

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-09-02 13:39:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Sep 2005, losten wrote:

    > =?ISO-8859-2?Q?Jacek_Cywi=F1ski?= <j...@p...home.pl.KASUJ.TO> napisał
    [...]
> [...]
    > jako darowizne na rzecz pracownika
    > moze jak by ktos miał jakąs interpratecje Izby skarbowej?

    Interpretacji nie mam - ale pamiętam jedno z uzasadnień.
    Nie pamiętam gdzie je widziałem :]
    Kosztem są wszelkie wydatki poniesione "w celu", są nim w szczególności
    opłaty, podatki i inne wydatki ponoszone na mocy ustaw - o ile nie są
    ujęte w wyłączaniach (art. 23).
    Zaś "ułatwianie edukacji" pracowników jest ustawowym obowiązkiem
    pracodawcy - zapisane jest ...(gdzie mi to KP wcięło...) w art. 17 oraz
    pośrednio w art. 18a.1 Kodeksu Pracy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)