  • 1. Data: 2006-07-07 19:41:02
    Temat: koszt uzyskania przychodu
    Od: "nie biegly ksiegowy" <j...@o...pl>

    witam

    aby moc dokonac odpisu amortyzacyjnego od budynku konieczna jest wycena
    rzeczoznawcy.

    czy koszt takiej wyceny mozna wliczyc w koszty uzyskania przychodu ?

    czy koszt porady radcy podatkowego n.t prawidlowego rozliczania amortyzacji
    mozna rowniez wliczyc w koszt uzyskania przychodu z wynajmu domu ?

    nie biegly ksiegowy

  • 2. Data: 2006-07-07 21:28:26
    Temat: Re: koszt uzyskania przychodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jul 2006, nie biegly ksiegowy wrote:

    > aby moc dokonac odpisu amortyzacyjnego od budynku konieczna jest wycena
    > rzeczoznawcy.
    >
    > czy koszt takiej wyceny mozna wliczyc w koszty uzyskania przychodu ?

    Hmm... wprost? A może do wartości początkowej wejdzie?
    Nie, to nie sugestia: dywaguję luzem, z ustawy mi nie wynika :)

    > czy koszt porady radcy podatkowego n.t prawidlowego rozliczania amortyzacji
    > mozna rowniez wliczyc w koszt uzyskania przychodu z wynajmu domu ?

    Tu chyba standardowo przypadnie spytać: "a dlaczego by nie?" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-07-09 06:33:52
    Od: "nei biegly ksiegowy" <j...@o...pl>

    >  Tu chyba standardowo przypadnie spytać: "a dlaczego by nie?" :)
    >
    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    koszt uzyskania przychodu to wydatki niezbedne w celu uzyskania przychodu.

    czy potrada prawna podatkowa jest wydatkoiem niezbednym ?

    czy wycena domu jest konieczna aby uzyskac przychod ?

    jest konieczna by prawidlowo dokonac odpisu amortyzacyjnego.

    nie wiem czy mozna te pozycje zaliczyc do kocztow uzyskania przychodu.

  • 4. Data: 2006-07-09 07:39:19
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "nei biegly ksiegowy" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > koszt uzyskania przychodu to wydatki niezbedne w celu uzyskania przychodu.

    A dlaczego wylacznie "niezbedne"?
    Skad wziales to slowo? Z ustawy?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2006-07-09 11:52:14
    Od: jakusa <c...@h...com>

    A według mnie kup to koszty związane z prowadzeniem działności
    gospodarczej i ja bym szystkie te koszty zaliczył.

    Jeśli chodzi o porady prane/finansowe to są one jak najbardziej kup,
    ponieważ zasięgasz ich w związku z prowadzeniem działaności gospodarczej
    i nie spotkałem się, że ktoś tzw. obsługi prawnej nie zaliczał do KUP.
    Jeśli chodzi o wycene rzeczoznawcy majątkowego, to też bym zaliczył.

    Przynajmniej w mojej firmie tak robimy i nigy podczas kontroli nie
    mielismy z tym problemów.

    Pozdrawiam,

    Jakusa

  • 6. Data: 2006-07-09 21:39:38
    Od: Mario <n...@o...pl>

    nie biegly ksiegowy napisał(a):
    > czy koszt porady radcy podatkowego n.t prawidlowego rozliczania amortyzacji
    > mozna rowniez wliczyc w koszt uzyskania przychodu z wynajmu domu ?

    Zasada powiązania kosztu z przychodem powinna mieć zasadnicze zastosowanie.

    Zawsze zanim zaksięgujesz koszt (uznasz coś za koszt) zadaj sobie dwa
    pytania

    1. Czy to służy osiągnięciu przychodu.
    2. Czy to służy zmniejszeniu straty/kosztów

    Jeżeli na jakiekolwiek z nich odpowiedź jest twierdząca, to śmiało
    możesz wydatek uznać za koszt.

    Oczywiście zawsze są jakieś wyjątki od tej zasady, ale są one wszystkie
    opisane w art 23. UOPDoOF - czyli co nie jest kosztem

  • 7. Data: 2006-07-10 14:19:35
    Od: "nie biegly" <j...@o...pl>

> [...]
    > 2. Czy to służy zmniejszeniu straty/kosztów
    >
    > Jeżeli na jakiekolwiek z nich odpowiedź jest twierdząca, to śmiało

    bardzo rozsadbie i przekonywujaco

    ale w konkrtnym przypdaku.
    zrobienie wyceny domu nie jest konieczne dla uzyskania przychodu - czy ja
    zrobie czy nie mam ten sam czynsz.

    zrobienie wyceny wymaga ustawa jesli chce sie dom amortyzowac.
    amortyzacja jest kosztem , tzn zrobienie wyceny sluzy wyliczeniu kosztow ,
    nie ma wplywu na ich wysokosc.
    amortyzacja jest kosztem , pozwala jednak na obnizenuie podatku od
    przychodow , a podatki tez sa kosztem.

    czyli zrobienie wyceny ma na celu okreslenie kosztow ( gdybym tej wyceny nie
    zrobil nie moglbym liczyc amortyzacji a wien nie byloby formalönie kosztu), z
    drugiej strony amortyzacja w konsekwencji powoduje obnizenie kosztu ( podatek)

    i co o tym sadzic , mozna koszt wyceny wliczyc w koszty wlasne czy tez nie ? -
    osoba nie prowadzaca dzialalnosci gosp.

  • 8. Data: 2006-07-10 14:33:29
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    nie biegly <j...@o...pl> w

    > amortyzacja jest kosztem , pozwala jednak na obnizenuie podatku od
    > przychodow , a podatki tez sa kosztem.

    Już lecę poprawiać wszystkie pity z ostatnich pięciu lat.
    Zrobię tak:
    Za styczeń miałem przychód X1, koszty K1 i odprowadziłem podatku P1, za luty
    przychód X2,koszty K2, czyli podatek P2 wyjdzie:
    (X1+X2-(K1+K2+P1))* stawka - P1 i podobnie za marzec
    (X1+X2+X3-(K1+K2+K3+P1+P2))*stawka - P1-P2
    itd.

    > z drugiej strony amortyzacja w konsekwencji powoduje obnizenie kosztu

    I natychmiast zaprzestaję wszelkiej amortyzacji, bo po co mam se koszty
    obniżać

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2006-07-11 05:36:03
    Od: "nie biegly" <j...@o...pl>

> [...]
    > przychód X2,koszty K2, czyli podatek P2 wyjdzie:
    > (X1+X2-(K1+K2+P1))* stawka - P1 i podobnie za marzec
    > (X1+X2+X3-(K1+K2+K3+P1+P2))*stawka - P1-P2

    nie chodzi o sama amortyzacje , z definicji jest kosztem ktory mozna odliczyc.

    chodzi o koszt wyceny obiektu , wycena jest niezbedna do ustalenia wartosci
    poczatkowej w celu dokoknania amortyzacji.

    czy koszt tej wyceny mozna wliczyc w koszt uzyskania przychodu ?.

    dokladnie z definicja kosztow - koszt wyceny w zasadzie nie sluzy obnizeniu
    kosztow i nie jest niezbedyn do uzyskania przychodu , z drugiej strony zdrowy
    rozsadek nakazuje wliczyc koszt takiej wyceny w koszty uzyskania przychodu.

    ale co mowia przepisy?