  • 11. Data: 2007-12-09 20:54:56
    Temat: Re: koszt cb radia w reklamie
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.12.2007 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:

    > No ustaliliśmy, że nie wolno CB używać do zarabiania, ale tak poza tym, to w
    > czym problem?Czemu telefon na paśmie GSM jest OK a na innym nie?

    Dlatemu, że zgodnie z ustawą pasmo CB jest przeznaczone do
    służby radiokomunikacyjnej amatorskiej, która to jest definiowana jako
    (m.in.) niezarobkowa. Co z miejsca dyskwalifikuje uznanie za koszt uzyskania
    przychodu z działalności gospodarczej urządzenia nadającego w tym paśmie,
    bo nie wolno Ci w związku z zarobkiem niczego nadać. Odebrać w zasadzie też
    nie (choć nie jest to karalne), chociaż można by się jakoś już tym tropem
    bronić, dlatego napisałem o tej pomocy drogowej.

    Oczywiście, można iść tropem, że powiesz, że co prawda nie wolno, ale Ty
    tak korzystasz i basta, i dlatego to *jest* KUP. Jak lubisz długie i nudne
    kłótnie z US, a potem może i z UKE (od jednego z tych urzędów na 100%
    dostaniesz grzywnę, w zależności od tego, co oświadczysz urzędowi
    skarbowemu ;-), to Twoja sprawa...

    > Uważasz, że taksówkarze też nie odliczają?

    Taksówkarze nie mają CB. W ramach korporacji kupują sobie dedykowaną do
    tych celów częstotliwość i odliczają wszystko - sprzęt, opłaty do UKE itd.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 12. Data: 2007-12-09 21:01:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Samotnik,

    Sunday, December 9, 2007, 9:54:56 PM, you wrote:

    [...]

    > Dlatemu, że zgodnie z ustawą pasmo CB jest przeznaczone do
    > służby radiokomunikacyjnej amatorskiej, która to jest definiowana jako
    > (m.in.) niezarobkowa.

    Możesz wskazać konkretne źródło zakazu używania CB w działalności
    zarobkowej? Przez Elektrodę ostatnio przetoczyła się dyskuja nad
    automatycznym spamerem CB i nikt nie potrafił podać podstawy
    _prawnej_, żeby uzasadnić zakaz używania tego typu urządzeń.

    A jakie to jest upierdliwe, to mógł się przekonać chyba każdy, kto
    utknął w korku koło takiego automatycznego spamera :(

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2007-12-09 22:26:30
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.12.2007 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał/a:

> [...]
    > automatycznym spamerem CB i nikt nie potrafił podać podstawy
    > _prawnej_, żeby uzasadnić zakaz używania tego typu urządzeń.

    Jest to nieco skomplikowane. Chodzi o to, że aby użytkować częstotliwość,
    to normalnie trzeba za nią zapłacić, o ile urząd zechce i może przydzielić.
    Częstotliwości CB nie przydzieli, bo jest w tej rozpisce częstotliwości
    (zapomniałem jak się nazywa - krajowa tablica... i jakoś dalej) zarezerwowana.
    Albo odwrotnie - nie jest w niej przewidziana do takiego użytku, nie
    pamiętam. Ale w ustawie jest wymieniona jako taka, od której nie pobiera
    się opłaty, pod warunkiem wykorzystania w radiokomunikacji amatorskiej.
    Ergo - kupić się jej nie da. Można korzystać za to za free, ale pod warunkiem
    korzystania w ramach służby amatorskiej. Która jakoś na początku ustawy
    była zdefiniowana jako niezarobkowa. Używając zarobkowo korzystasz niejako
    z częstotliwości, z której korzystać Ci nie wolno.

    Tak jak to widzę :) Ale oczywiście mogę się mylić.

  • 14. Data: 2007-12-09 23:39:03
    Od: "lwh" <l...@v...pl>

    > Możesz wskazać konkretne źródło zakazu używania CB w działalności
    > zarobkowej? Przez Elektrodę ostatnio przetoczyła się dyskuja nad

    Prawo telekomunikacyjne.
    Jest z jego interpretacją problem, więc dyskusje będą się toczyć

  • 15. Data: 2007-12-10 13:01:17
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 09 grudzień 2007 21:54
    (autor Samotnik
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@l...localdomain>):

    > Dlatemu, że zgodnie z ustawą pasmo CB jest przeznaczone do
    > służby radiokomunikacyjnej amatorskiej, która to jest definiowana jako
    > (m.in.) niezarobkowa.

    Proszę o czytanie ze zrozumieniem, pełnych treści moich wypowiedzi. Bo
    powtarzasz dokładnie to samo, co ja napisałem.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 16. Data: 2007-12-10 20:05:20
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    Kupiłem CB razem z zestawem GPS i mapami. Odliczyłem i zaliczyłem. Wystąpiłem o
    zwrot VAT-u - więc mnie przetrzepali.Najpierw pytali co to ? Potem po co?
    Kręcili nosami i dzwonili do kierownictwa.Poprosili o pisemne uzasadnienie
    zakupu. Napisałem , że obydwa urzadzenia ułatwiają i przyspieszają dojazd do
    klienta i urzędów - chociażby poprzez możliwość uzyskania informacji o
    korkach , objazdach i robotach drogowych a co za tym zwiększają efektywność i
    wydajnośc pracy.Co do CB - kserowali świadectwo homologacji. Vat - zwrócili.
    W czasie rozmowy mówili o przypadkach w których ludziska kupują antyradary na
    faktury - ale w takich przypadkach sprawa jest prosta - są zabronione więc nie
    są traktowane jak koszt.Za komuny miałem CB z wbudowanym antyradarem.
    Pozwolenie na użytkowanie z PIR-u (chyba tak to się nazywało) dostałem - co
    ciekawsze - radio trzeba było zostawić w PIR do badania.Ciekawe jak dziś
    wygladałaby taka sytuacja. Częściowo w koszty ?

    Pzdr- Kriss

  • 17. Data: 2007-12-11 20:47:48
    Od: ArturS <n...@i...pl>

    "Kriss" swoja wiadomoscia sprowokowal(a) mnie do odpowiedzi:

    > Kupiłem CB razem z zestawem GPS i mapami. Odliczyłem i zaliczyłem. Wystąpiłem o
    <ciach>

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Myślę, że i ja spróbuje wepchnąć CB w
    koszt. W zasadzie kupuję je z przeznaczeniem dokładnie takim jak napisałeś
    w oświadczeniu. Czasami przejazd przez wrocław to masakara, a i na trasie
    się przyda :)

    --
    pozdrawiam

    Miłość jest ślepa, a małżeństwo najlepszym okulistą - C. Banach

    http://www.esurfland.pl

  • 18. Data: 2007-12-13 22:28:15
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ArturS" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w oświadczeniu. Czasami przejazd przez wrocław to masakara, a i na trasie

    Podrzucę ci jeszcze moje zdanie na ten temat.
    Mam dg "usługi informatyczne". Mam CB zaliczone w koszty, Dałem go w koszty
    bo:
    - dzwoniłem do skarbówki z pytaniem czy mogę - powiedzieli, że tak.
    - rozmawiałem ze znajomą (dość luźną) z us i mówi że można to uznać za
    koszt.
    - kolegę w podobnym profilu dg z cb w koszty kontrolowali przy okazji
    odliczenia grubszego vat-u i CB przeszło.
    - mi to naprawdę służy do podniesienia ( nie faktycznego osiągnięcia)
    przychodu bo mogę szybciej znaleźć klienta, szybciej do niego do jechać co
    się przekłada na większą ilość klientów w ciągu dnia/ mniejsze zużycie
    paliwa.

    Zastanawiają mnie tylko wywody nad tym, że to pasmo amatorskie i nie wolno
    go używać do celów zarobkowych - ok - rozumiem jeżeli waliłbym jakąś
    reklamę. Ale jeżeli pytam na 19 o ulicę taką i taką w jakimś mieście to mi
    nie wolno bo jadę do pracy, a gdybym jechał prywatnie to by mi wolno było ?

    --
    PawełJ

  • 19. Data: 2007-12-14 15:36:04
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie wolno bo jadę do pracy, a gdybym jechał prywatnie to by mi wolno było ?

    Zawsze znajdą się tu tacy spece - co mają dużo do powiedzenia tylko nie
    koniecznie "w temacie". Zamiast tego wymyślają wydumane problemy. Inna sprawa
    to czytelne formułowanie pytania przez pytacza. Jesli ktoś pisze , że chce CB
    do działalności reklamowej , zamiast napisać - mam firmę reklamową i chcę
    kupić CB do samochodu - czy mogę w koszty - to otrzymuje komunikat - że
    reklamować się w paśmie amatorskim nie może. To samo dotyczy
    innych "komercyjnych - zarobkowych" celów np. przekazywania zleceń
    pracownikom. Z drugiej strony i tak wszyscy olewają przepis i używają CB w
    celach zarobkowych ;zaczynając od tirówek i przydrożnych burdeli kończąc na
    barach i zajazdach. Co raz częsciej CB ma w samochodach policja. Jak
    sądzę "oficjalnie" też nie w celach zarobkowych ? :-)))

    Pozdrawiam - Kriss

  • 20. Data: 2007-12-16 19:58:38
    Od: ArturS <n...@i...pl>

> [...]

    > kupić CB do samochodu - czy mogę w koszty - to otrzymuje komunikat - że
    > reklamować się w paśmie amatorskim nie może.

    Przepraszam kolego, ale jeśli to było do mnie, to chyba nie przeczytałeś
    uważnie mojego pytania, bo nigdzie nie napisałem, że CB ma służyć do
    reklamy. Napisałem, że prowadzę DG, której głównym przedmiotem jest
    reklama, tak na prawdę zajmuję się zupełnie innymi rzeczami, ale to nie
    istotne.
    Pawelj, dzięki za podopowiedź.

    --
    pozdrawiam

    "Tragedia: zakochać się w twarzy, a ożenić się z całą dziewczyną." - Julian
    Tuwim

    http://www.esurfland.pl