  • 1. Data: 2005-04-17 06:42:24
    Temat: korekta VAT
    Od: KamaK <k...@N...tenbit.pl>

    Witam,
    mam pytanie odnośnie podatku VAT. Ponieważ za wcześnie złożyłam
    deklarację VAT-7 a później okazało się, że spłynęła za poprzedni miesiąc
    jeszcze jedna faktura, powinnam złożyć korektę do VAT-u jak to się robi?
    Jest jakis odpowiedni formularz?
    pozdrawiam Kama

  • 2. Data: 2005-04-17 07:53:06
    Temat: Re: korekta VAT
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sun, 17 Apr 2005 08:42:24 +0200, KamaK napisał(a):

> [...]
    > deklarację VAT-7 a później okazało się, że spłynęła za poprzedni miesiąc
    > jeszcze jedna faktura, powinnam złożyć korektę do VAT-u jak to się robi?

    Nie musisz nic korygować - rozumiem że chodzi o fakturę zakupu - ujmuje się
    je w miesiącu *otrzymania* faktury lub następnym. Ujmiesz ją w deklaracji
    za bieżący miesiąc.
    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2005-04-17 08:29:39
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Mieczysław wrote:

    > Nie musisz nic korygować - rozumiem że chodzi o fakturę zakupu - ujmuje się
    > je w miesiącu *otrzymania* faktury lub następnym. Ujmiesz ją w deklaracji
    > za bieżący miesiąc.

    Mam inne pytanie - robie (pierwszy raz) korekte faktury. Faktura za
    marzec, sprzedaz uslug. Poniewaz nie moglem calosci kasy wyrwac od
    klienta postanowilismy po negocjacjach zejsc z 3000 na 2000. Wystawiam
    korekte. Rozumiem, ze ksieguje ja sobie teraz, w kwietniu. Poniewaz
    bilans wychodzi -1000 to w ksiedze nie wpisuje przychod -1000 ale koszty
    +1000?

    Pozdr

    Film: One point 0 .............................. http://tiny.pl/hdmb
    Film: Arktyczna goraczka ....................... http://tiny.pl/hdmz
    Fant@styczny konkurs literacki! ................ http://tiny.pl/hc4m
    Usługi internetowe: sklepy, galerie, strony WWW - http://tiny.pl/wmr

  • 4. Data: 2005-04-17 09:23:50
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sun, 17 Apr 2005 10:29:39 +0200, mariposa doux napisał(a):

> [...]
    > korekte. Rozumiem, ze ksieguje ja sobie teraz, w kwietniu. Poniewaz
    > bilans wychodzi -1000 to w ksiedze nie wpisuje przychod -1000 ale koszty

    A jakie to koszty chcesz doliczyć ? Niby skąd one miałyby się wziąć ?
    Wystawiasz fakturę korygującą pomniejszającą sprzedaż i ją księgujesz jako
    pomniejszenie przychodów ze sprzedaży.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2005-04-17 10:53:12
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Mieczysław wrote:

    > A jakie to koszty chcesz doliczyć ? Niby skąd one miałyby się wziąć ?
    > Wystawiasz fakturę korygującą pomniejszającą sprzedaż i ją księgujesz jako
    > pomniejszenie przychodów ze sprzedaży.

    Dzieki za rozswietlenie sytuacji.

  • 6. Data: 2005-04-17 19:43:31
    Od: KamaK <k...@N...tenbit.pl>

    No a gdybym się uparla i koniecznie chciała zaliczyć tą fakturę do
    marca? co wtedy należy zrobić? tak hipotetycznie.

  • 7. Data: 2005-04-18 05:25:36
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sun, 17 Apr 2005 21:43:31 +0200, KamaK napisał(a):

    > No a gdybym się uparla i koniecznie chciała zaliczyć tą fakturę do
    > marca? co wtedy należy zrobić? tak hipotetycznie.

    Odpowiadaj pod cytatem !

    jezeli chodzi o koszty - to nie ma żadnych przeciwskazan. W wypadku VAT
    byłoby to sprzeczne z ustawą o VAT.

    --
    Mieczysław
    ----