  • 1. Data: 2010-07-10 11:04:01
    Temat: kontrola z US - rożne opinie z GUS - co dalej ?
    Od: "Karolcia" <a...@o...pl>

    Witam!
    Od jakieś czasu ciągna sie nam różne kontrole w Stowarzyszeniu.
    Urząd główny nacisk położył na ovatowanie konferencji szkoleniowych które
    jego zdaniem są badawczo naukowe i chce nałożenia 22% vat.

    Odwołanie nic nie dało - poinformowano mnie żebym napisał do GUSu po opinie.
    Do Gusu wysłałem programy konferencji i certyfikaty jakie uczestnicy
    otrzymywali po ich zakończeniu.
    Gus odpowiedział, że organizowane przez nas konferencje maja charakter
    edukacyjny i z Vatu sa zwolnione.
    Spokojnie udałem się do US i tam niestety dowiedziałem się że Panie z US
    otrzymały opinie z GUS o ovatowaniu nas na 22%.

    Lada dzień ma rozpocząć się Postępowanie Podatkowe - jak się bronić i co
    jeszcze zrobić w takiej sytuacji?

  • 2. Data: 2010-07-10 13:05:00
    Temat: Re: kontrola z US - rożne opinie z GUS - co dalej ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jul 2010, Karolcia wrote:

> [...]
    > otrzymywali po ich zakończeniu.
    > Gus odpowiedział, że organizowane przez nas konferencje maja charakter

    Czy to było "urzędowe" stwierdzenie przez uprawnioną jednostkę GUS?
    Takie uprawnienie ma AFAIK tylko jedna jednostka w kraju (w Łodzi).
    A stwierdzenie jest odpłatne.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-07-10 13:57:21
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-07-2010 o 15:05:00 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Czy to było "urzędowe" stwierdzenie przez uprawnioną jednostkę GUS?
    > Takie uprawnienie ma AFAIK tylko jedna jednostka w kraju (w Łodzi).
    > A stwierdzenie jest odpłatne.

    Bodajże 50zł+VAT, nic straszengo

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-07-10 13:57:53
    Temat: Re: kontrola z US - ro?ne opinie z GUS - co dalej ?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-07-2010 o 13:04:01 Karolcia <a...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Urz?d g?ówny nacisk po?o?y? na ovatowanie konferencji szkoleniowych które
    > jego zdaniem s? badawczo naukowe i chce na?o?enia 22% vat.
    >
    > Odwo?anie nic nie da?o - poinformowano mnie ?ebym napisa? do GUSu po
    > opinie.
    > Do Gusu wys?a?em programy konferencji i certyfikaty jakie uczestnicy
    > otrzymywali po ich zakonczeniu.
    > Gus odpowiedzia?, ?e organizowane przez nas konferencje maja charakter
    > edukacyjny i z Vatu sa zwolnione.
    > Spokojnie uda?em sie do US i tam niestety dowiedzia?em sie ?e Panie z US
    > otrzyma?y opinie z GUS o ovatowaniu nas na 22%.

    Bo Panie z US zapewne wysłały swój opis, niekoniecznie zgodny z prawdą i
    napisany poprawną polszczyzną

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-07-10 16:51:17
    Od: "Karolcia" <a...@o...pl>

    > Czy to było "urzędowe" stwierdzenie przez uprawnioną jednostkę GUS?
    > Takie uprawnienie ma AFAIK tylko jedna jednostka w kraju (w Łodzi).
    > A stwierdzenie jest odpłatne.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    tak dokładnie
    GUS z Łodzi - zapłacone odebrane i dwa różne :)

  • 6. Data: 2010-07-10 17:49:37
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-07-2010 o 18:51:17 Karolcia <a...@o...pl> napisał(a):

    > tak dok?adnie
    > GUS z ?odzi - zap?acone odebrane i dwa ró?ne :)

    A pytania te same :) ?

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-07-10 23:05:58
    Od: "Karolcia" <a...@o...pl>

    piszę po rozsądna poradę od kogoś kto ma pojęcie.
    powiedz szczerze - po co odpisujesz skoro Twoje pytanie jest retoryczne
    prawdopodobnie, bo NIE MAM WGLADU i jak bys się znał to byś odpowiedział
    sobie sam i podpowiedział mi cokolwiek jesli masz pojęcie.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-07-11 07:46:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Karolcia wrote:

> [...]
    > retoryczne prawdopodobnie, bo NIE MAM WGLADU i jak bys się znał to
    > byś odpowiedział sobie sam i podpowiedział mi cokolwiek jesli masz

    Widać i na innych grupach, że Ci nerwy puszczają.
    Wyluzuj trochę. Rozsądną poradę to możesz dostać u swojego doradcy -
    odpowiednio płatną. Tu możesz sobie podyskutować o swoich problemach.
    Pytanie zadałeś nieprecyzyjnie - trzeba było wyciągać z Ciebie, że było to
    urzędowe zapytanie, a nie rozmowa z GUS przez telefon. Zapewne wiesz, że
    zwykły brak przecinka w takim zapytaniu czy zamiana spójników może
    spowodować
    diametralnie rózne interpretacje urzędów. Pytanie zatem nie było retoryczne
    i stawiający je
    doskonale zdawał sobie sprawę z tego, że US postawił te kwestie w swoim
    zapytaniu
    zupełnie inaczej - nawet bez wglądu do ich zapytania.
    Czyżby Tobie zabrakło wyobraźni do takiej oceny?

    Zanim odpowiesz zajrzyj do netykiety, żebyś następnej odpowiedzi nie dostał
    z "łajzą" w linku.

  • 9. Data: 2010-07-11 08:52:16
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-07-2010 o 01:05:58 Karolcia <a...@o...pl> napisał(a):

    > pisze po rozs?dna porade od kogo? kto ma pojecie.
    > powiedz szczerze - po co odpisujesz skoro Twoje pytanie jest retoryczne
    > prawdopodobnie, bo NIE MAM WGLADU i jak bys sie zna? to by? odpowiedzia?
    > sobie sam i podpowiedzia? mi cokolwiek jesli masz pojecie.

    Była kontrola *podatkowa*? Dostarczyli protokół?
    W protokole nie było opinii GUS? Czyli US uzyskał taką opinię po
    zakończeniu
    kontroli podatkowej, a przed rozpoczęciem postępowania podatkowego?
    Na podstawie jakich przepisów ?

    --
    Tomek