  • 11. Data: 2003-05-13 21:57:03
    Temat: Re: konto gospodarcze
    Od: Marcin Dąbrowski <d...@p...onet.pl>

    > A taka skala skąd ? ;)

    To jest nowa stawka (obowiązuje od tego roku) na usługi informatyczne.

    > Sprawdź googla, było. W zeszłym roku było to AFAIR 3% :), ale
    > nie wiem czy nie przedyfundowało gdzieś po nowelizacjach.

    Właśnie szukam w googlu i nic nie znalazłem jak na razie. :( Dlatego
    pytam na grupie.

    A tak przy okazji to może wiesz, czy gdy kupię sobie komputer
    na potrzeby świadczenia usług to będę mógł odpisać
    sobie od zakupu Vat (jestem płatnikiem Vat)?
    I co później zrobić z tym komputerem czy wpisywać go do
    ewidencji wyposażenia, czy do ewidencji środków stałych
    a może nigdzie nie należy tego wpisywać oprócz
    ewidencji zakupów i sprzedaży?

    > pozdrowienia, Gotfryd

    Pozdrawiam
    Dąbek

  • 12. Data: 2003-05-13 23:37:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 May 2003, Marcin Dąbrowski wrote:

> [...]
    >+ > A taka skala skąd ? ;)
    >+
    >+ To jest nowa stawka (obowiązuje od tego roku) na usługi informatyczne.

    Ja nie pytałem o 17%, tylko 20% :), wybacz brak precyzji.

> [...]
    >+
    >+ Właśnie szukam w googlu i nic nie znalazłem jak na razie. :( Dlatego

    Oswajaj googla np. tak:
    http://groups.google.com/groups?as_q=stawka%20&as_oq
    =odsetki%20odsetek&ie=ISO-8859-2&as_ugroup=*.podatki
    &lr=&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=1&as_miny=2001&as_
    maxd=13&as_maxm=5&as_maxy=2003&num=100&hl=pl

    Mi wychodzi np:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&i
    nlang=pl&th=3021aa137b53f801&rnum=4

    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&i
    nlang=pl&th=f852f3d73dca9291&seekm=9ftfs5%24jqi%241%
    40news.tpi.pl#link11

    ...ale klasyfikację trzeba by sprawdzić, bo odpowiedzi "nietegoroczne"
    (a ja nieryczałtowy to mało zainteresowany :)).

    >+ A tak przy okazji to może wiesz, czy gdy kupię sobie komputer
    >+ na potrzeby świadczenia usług to będę mógł odpisać
    >+ sobie od zakupu Vat (jestem płatnikiem Vat)?

    A czemuż by nie ? Do różnych pozycji VAT-7 w zależności
    od poniższego, oczywiście:

    >+ I co później zrobić z tym komputerem czy wpisywać go do
    >+ ewidencji wyposażenia, czy do ewidencji środków stałych
    >+ a może nigdzie nie należy tego wpisywać oprócz
    >+ ewidencji zakupów i sprzedaży?

    Po pierwsze zależy od wartości komputera !
    Po drugie... do 3,5kzł trzeba wybrać :)

    IMHO ŚT ma dobrze (no, *w miarę* :>) uregulowane zasady 'rozbudowy'
    to może w ŚT. Ale przymusu (do 3,5 kzł) nie ma :)
    BTW: Od 1kzł wyposażenie ma iść do EW !

    Czyli z grubsza:
    - ponad 3500zł: musi być ŚT i amortyzacja niejednorazowa
    - 1000..3500zł: ŚT z amortyzacją jednorazową lub inną albo wyposażenie
    do EW (i w koszty)
    - poniżej 1000zł: ŚT jak wyżej lub wyposażenie - przy czym nie musisz
    wpisywać do ewidencji (a tylko w KUP).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 13. Data: 2003-05-14 05:42:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > To jest nowa stawka (obowiązuje od tego roku) na usługi
    informatyczne.

    Wydawało się prawie niemożliwe, żeby ktoś się skusił
    na ryczałt w takiej wysokości. A tu proszę...

    Czy ktoś mógłby objaśnić mi: komu i kiedy się to opłaca?
    Czy to tylko strach przed comiesięcznymi PIT5?

  • 14. Data: 2003-05-14 08:29:56
    Od: "Marcin Dąbrowski" <d...@a...poczta.onet.pl>

    > Oswajaj googla np. tak:
    <ciach>

    Dzięki za linki.

> [...]
    > do EW (i w koszty)
    > - poniżej 1000zł: ŚT jak wyżej lub wyposażenie - przy czym nie musisz

    Hmm. A mi się wydawało że jeśli jestem na ryczałcie to nie uwzględniam
    kosztów uzyskania przychodu, a amortyzacja chyba jest takim kosztem??

    Pozdrawiam
    Dąbek

  • 15. Data: 2003-05-14 08:32:37
    Od: "Marcin Dąbrowski" <d...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Czy ktoś mógłby objaśnić mi: komu i kiedy się to opłaca?
    > Czy to tylko strach przed comiesięcznymi PIT5?

    Nie. Jeśli masz dochody takie, że potencjalnie możesz zahaczyć o 3
    próg podatkowy, niskie koszty uzyskania przychodu, to bardziej się
    opłaca być na ryczałcie nawet 17% bo tą stawką jest opodatkowana
    o wiele większa kwota (teraz nie pamiętam ile) niż granica 3 progu.

    Pozdrawiam
    Dąbek

  • 16. Data: 2003-05-14 08:33:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 May 2003, cef wrote:

> [...]
    >+ na ryczałt w takiej wysokości. A tu proszę...
    >+
    >+ Czy ktoś mógłby objaśnić mi: komu i kiedy się to opłaca?

    Sądzę że jeśli ktoś ma dochody znaczącą wchodzące w 30%
    lub wyżej *i* ma możliwość operowania małymi kosztami - to
    może mu się to opłacić.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2003-05-14 08:43:13
    Od: "Marcin Dąbrowski" <d...@a...poczta.onet.pl>

    > Oswajaj googla np. tak:
    <ciach>

    Dzięki za linki.

  • 18. Data: 2003-05-14 11:54:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 May 2003, Marcin Dąbrowski wrote:
    [...]
    >+ Hmm. A mi się wydawało że jeśli jestem na ryczałcie to nie uwzględniam
    >+ kosztów uzyskania przychodu, a amortyzacja chyba jest takim kosztem??

    Erm, no, oczywiście :]
    Niemniej - nie chce mi się sprawdzać :[ - jakby naszła cię fantazja
    przejścia na KPiR to część amortyzacji by ci wtedy została ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 19. Data: 2003-05-14 14:04:03
    Od: "Marcin Dąbrowski" <d...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    jan.zabrze.pl...
> [...]
    > Niemniej - nie chce mi się sprawdzać :[ - jakby naszła cię fantazja
    > przejścia na KPiR to część amortyzacji by ci wtedy została ;) !

    To czy jeśli jesteś na ryczałcie to jest jakikolwiek sens prowadzić
    ewidencje wysposażenia i/lub ewidencje środków stałych

    Pozdrawiam
    Dąbek

  • 20. Data: 2003-05-14 20:51:27
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > Czy ktoś mógłby objaśnić mi: komu i kiedy się to opłaca?

    Każdemu, kto prowadzi zyskowną działalność gospodarczą, a nie ma
    uzasadnienia na koszty.
    Np. :
    Informatykowi "pełną gębą"
    Najemcy maszyn i urządzeń.