  • 11. Data: 2009-01-29 22:28:43
    Temat: Re: konto firmowe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jan 2009, Liwiusz wrote:

    > Tak. Na odwrót również.

    Mogę rzucić standardową pułapką (którą AFAIR niemal nikt się nie
    przejmuje a istotna większość nie zdaje sobie sprawy, sam wiem
    tylko dlatego że kiedyś zadano "trudne pytanie" na tej grupie
    po którym mi opadła szczęka :)

    Otóż: a czy wspólnicy S.C. tez tak mogą, w jedną i drugą stronę?

    :D

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2009-01-29 22:34:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jan 2009, Piotr wrote:

    > To brnąc dalej: czy ktoś ma konto w ING i jakieś doświadczenia?

    Zaraz oberwę, ale co mi tam...
    Nie mam, a objaśnienie przyczyny niedawno było na .prawo, co
    ciekawsze w odpowiedzi na mój post ale nie ja je napisałem ;)

    > Wybór banków teoretycznie jest duży, ale jak wezmę swoje kryteria pod uwagę
    > to krąg mi się bardzo zawęża.

    Nie traktuj tego co pisałem wyżej jako wskazówki :), po prostu
    podpadli z lekka, podobnie jak pewien bank który kiedyś wpuścił
    w maliny klientów "lokatą wiązaną" z Bankiem Staropolskim
    (który zbankrutował, a klienci nie byli w większości świadomi
    o co chodzi, bo czytanie umów na dwie strony nie jest u nas
    modne - to inna sprawa) oraz inny, który wypuścił reklamę "2+2=5"
    (no sorry, ja się obawiam że "5" to będzie po *ich* stronie :>)

    Takie luźne wieczorne dywagacje :)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-01-30 07:10:54
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    wiadomości :

    > Nie traktuj tego co pisałem wyżej jako wskazówki :), po prostu
    > podpadli z lekka,

    ponieważ mój program coś nie może znaleźć niczego na .prawo, możesz podesłać
    jakiegoś linka do wątku?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2009-01-30 09:50:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-29, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > przejmuje a istotna większość nie zdaje sobie sprawy, sam wiem
    > tylko dlatego że kiedyś zadano "trudne pytanie" na tej grupie

    No przecież zaznaczyłem, że jak prowadzi DG _samodzielnie_.
    Czyli nie jako spółka. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2009-01-30 11:32:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Jan 2009, Piotr wrote:

> [...]
    (nie tylko mi)

    > ponieważ mój program coś nie może znaleźć niczego na .prawo, możesz podesłać
    > jakiegoś linka do wątku?

    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_th
    read/thread/94e0065a1c91c004

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2009-01-30 11:47:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Jan 2009, Wojciech Bancer wrote:

    > No przecież zaznaczyłem, że jak prowadzi DG _samodzielnie_.
    > Czyli nie jako spółka. ;)

    Nie, nie miałem zamiaru czepiać się istniejącego wątku :), pułapka
    miała być jako bonus.

    Po prostu NAPRAWDĘ wiele osób, w tym znacząca większość prowadzących
    S.C. (przynajmniej takich z którymi miałem do czynienia czy to
    osobiście, czy piszących tu i ówdzie) nie zdaje sobie sprawy
    z istnienia art.863 ustęp 2 Kodeksu Cywilnego i (dalej :)) ustęp 1.
    tegoż artykułu w powiązaniu z art. 868 KC.

    Jak komuś z czytająych oczy wyszły od numerków :) to streszczenie
    co wychodzi:
    "w S.C. nie wolno 'wybierać' sobie zysków ze spółki w trakcie roku,
    konsumpcja jest dozwolona dopiero po rozliczeniu rocznym".
    DOPŁACAĆ do spółki oczywiście wolno :D

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2009-01-30 14:38:45
    Od: Ryszard G <w...@s...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > "w S.C. nie wolno 'wybierać' sobie zysków ze spółki w trakcie roku,
    > konsumpcja jest dozwolona dopiero po rozliczeniu rocznym".
    > DOPŁACAĆ do spółki oczywiście wolno :D

    wystarczy zapis w umowie spółki o zaliczkach np do 90%
    zysków.

  • 18. Data: 2009-01-30 15:33:33
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości :

    > http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_th
    read/thread/94e0065a1c91c004

    eeee tam, myślałem że coś gorszego
    Zarejestrowałem działalność w poniedziałek a do dzisiaj miałem już 5 ofert
    od banków (nie licząc tej o którą sam poprosiłem) i akurat nie było wśród
    nich ING, co nie znaczy że jeszcze nie przyślą/zadzwonią i oczywiście w
    żadnych z banków nie zostawiałem swoich danych.
    A najbardziej rozbawiła mnie dzisiaj reakcja miłego pana z Lucasbank który
    to pięknie zachwalał ofertę i zapraszał mnie na spotkanie "dla klyentów
    byznesowych" a jak mu powiedziałem że ich bank odpadł u mnie w przedbiegach
    ponieważ nie prowadzą rachunków w euro to tak go zamurowało że przez 10
    sekund cisza była w słuchawce :)

    Dzisiaj składałem zgłoszenia w US i też się mile zaskoczyłem - okazało się
    że nie taki diabeł straszny.
    "Ci w okienku" jacyś tacy mili, wytłumaczyli, pokazali, "o tu pan zechce się
    podpisać", "o tu pan wpłaci 170zł :( "

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 19. Data: 2009-01-30 15:42:56
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-01-2009 o 16:33:33 Piotr <h...@y...com> napisał(a):

    > Dzisiaj sk?ada?em zg?oszenia w US i te? sie mile zaskoczy?em - okaza?o sie
    > ?e nie taki diabe? straszny.
    > "Ci w okienku" jacy? tacy mili, wyt?umaczyli, pokazali, "o tu pan zechce sie
    > podpisaae", "o tu pan wp?aci 170z? :( "

    No bo oni są mili. Jak wręczają domiar na 100k to też przecież
    nie krzyczą :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 20. Data: 2009-01-31 01:43:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Jan 2009, Ryszard G wrote:

    > wystarczy zapis w umowie spółki o zaliczkach np do 90%
    > zysków.

    Od kiedy to umową można zmienić USTAWOWY zakaz?

    Celem tego zapisu nie jest ochrona wspólników - celem jest
    ochrona wierzycieli mających roszczenia do majątku spółki.
    Zresztą przyczyna jest nieważna - jest ustawowy zapis bez
    słów "o ile umowa nie przewiduje inaczej" i basta.
    Równie dobrze wspólnicy mogą w umowie zapisać "w naszym
    sklepie reklamacji od klientów nie będziemy przyjmowali",
    albo, żeby pozostać w tematyce grupy, "w zakresie spółki
    nie będziemy wypełniać żadnych dokumentacji podatkowych" :D

    pzdr, Gotfryd