  • 21. Data: 2003-10-23 06:54:29
    Temat: Re: koniec roku a składane deklaracje i formularze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Oct 2003, plusz wrote:
    [...]
    >+ > - udać się do doradzcy.
    >+
    >+ problem w tym, że rozpoczynałem książkę właśnie z biurem księgowym ....
    >+ i byłem pewny, że wszystko jest poprawnie

    Acha. Hm...

    >+ > BTW: wiesz co znaczy "MP" w napisie "VAT-MP" ?
    >+
    >+ nie wiedziałam, bo biuro księgowe nic o tym nie wspomniało
    >+ ale już sprawdziłem
    [...]
    >+ a MP to Mały Podatnik

    No to teraz wykład z "real life", cytat padł m.in. z ust pewnego
    profesora "od gospodarki" (nie pomnę kto to był) na antenie PR 1:
    "Mają Przechlapane".
    Można podejrzewać że to wersja "cenzuralna" ;)
    Zakładam że wiesz czemu :)

    >+ po sprawdzeniu wynika, że mnie to nie dotyczy

    No to dobrze :)

    [...]
    >+ BTW. remanent początkowy już mam wykonany i wpisany do KPiR :)

    Pytałem żebyś zeznał *jak* chcesz to zrobić ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 22. Data: 2003-10-23 07:32:22
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Jureq" <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> napisał w wiadomości

    > Szkoda? Może raczej dobrze. Bo MP znaczy najczęściej "ten od którego
    > wszyscy klienci uciekają"

    szkoda , ponieważ ufałem, że skoro udałem się do biura księgowego w celu
    poprawnego rozpoczęcia działalności to dowiem się, że i remanent trzeba
    zrobić i można wybrać różne metody rozliczania VATu ... :)

    zdecydowanie ani rozliczanie kwartalne VAT ani MP nie byłoby dla mnie
    korzystne, a jedynie problemowe i czasochłonne

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 23. Data: 2003-10-23 08:26:12
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    plusz wrote:

    > zdecydowanie ani rozliczanie kwartalne VAT ani MP nie byłoby dla mnie
    > korzystne, a jedynie problemowe i czasochłonne

    Przyznam, ze przy kwartalnym nie rozumiem. (jeśli oczywiście nie masz
    zwrotów a sam płacisz). Jest to udzielany ci przez państwo
    nieoprocentowany kredyt na średnio 1 miesiąc. I 3 razy mniej druków do
    US.