  • 1. Data: 2003-10-21 07:54:14
    Temat: koniec roku a składane deklaracje i formularze
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    czy ktoś może mi przybliżyć jakie formularze i deklaracje VAT najeży złożyć
    w związku ze zbliżającym się końcem roku ?

    z tego co pamiętam trochę inaczej składa się deklarację VAT (za 2 miesiące
    ) , no i trzeba również złożyć jakiś PIT

    jednoosobowa DG, KPiR , vat miesięcznie

    czy do zusu trzeba cokolwiek składać ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2003-10-21 09:25:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Oct 2003, plusz wrote:

    >+ czy ktoś może mi przybliżyć jakie formularze i deklaracje VAT najeży złożyć
    >+ w związku ze zbliżającym się końcem roku ?

    Akurat VAT jest "miesięczny" :)

    >+ z tego co pamiętam trochę inaczej składa się deklarację VAT (za 2 miesiące

    Nie, to PIT się składa, ale *za listopad* tak że później zaliczka
    wychodzi "dwumiesięczna".
    Masz jeszcze chwilę czasu :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-10-21 09:36:15
    Od: "Smerf" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik plusz <p...@i...usun_spam.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bn2oo4
    > czy do zusu trzeba cokolwiek składać ?

    Do ZUS-u prawdopodobnie nalzey złożyć deklaracje ZUS IWA sprawdzisz to w
    DZ.U nr 200 poz 1692.
    Mam wklejąną taką karteczkę na swojej 'tablicy pamięci', musiałbym to
    sparwdzic w chwilce wolnego czasu
    Pozdrawiam
    Smerf

  • 4. Data: 2003-10-21 16:29:47
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    jan.zabrze.pl...
    > Nie, to PIT się składa, ale *za listopad* tak że później zaliczka
    > wychodzi "dwumiesięczna".

    hmm.. no tak - czyli dobrze, że spytałem :))
    firma działa tak, że PITa składać nie trzeba - nie było jeszcze
    odpowiedniego dochodu (cały czas koszty są wyższe niż przychody)

    > Masz jeszcze chwilę czasu :)

    no tak - ale wolę się przygotować, aby później nie być jednym z tysiąca
    zadających na grupie to samo pytanie

    a więc podsumowując

    1. VAT składam normalnie do 20 listopada za październik, a do 20 grudnia za
    listopad (jak rozumiem, za grudzień składam w styczniu, tak ? )

    2. PITa nie muszę składać, bo nie mam dochodu

    3. czy jakieś podsumowanie roku ? chyba PIT dla potrzeb PITa 36 muszę
    zrobić, tak ??

    ZUS IWA (zgodnie z podpowiedzią DzU 200 poz 1692 z 2002 roku) dotyczy
    ubezpieczenia wypadkowego, a płacę tylko chorobowe, więc to jak rozumiem
    również mnie nie dotyczy , czy tak ?

    z tego co pamiętam to na pewno powinienem roczne zestawienie księgi
    wydrukować

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 5. Data: 2003-10-21 18:43:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Oct 2003, plusz wrote:
    [...]
    >+ no tak - ale wolę się przygotować, aby później nie być jednym z tysiąca
    >+ zadających na grupie to samo pytanie

    A to wystarczy czytać, nie trzeba już pytać :)
    [...2 razy tak...]
    >+ 3. czy jakieś podsumowanie roku ? chyba PIT dla potrzeb PITa 36 muszę
    >+ zrobić, tak ??

    IMHO wystarczy jak wyniki z KPiR wpiszesz do PIT 36.

    >+ ZUS IWA

    Nie wiem !
    [...]
    >+ z tego co pamiętam to na pewno powinienem roczne zestawienie księgi
    >+ wydrukować

    Miesięczne drukujesz ?
    Masz przyrostowo, czy nie (i musisz "podsumowywać") ?
    Bo tak kombinuję co chcesz robić :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2003-10-22 02:42:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Oct 2003, plusz wrote:
    [...]
    >+ tak więc poza tym, że do PIT 36 wpiszę przychody , kosztów (większych niż
    >+ przychód) oraz dochodu równego 0 (zero, bo chyba ujemnego się nie wpisuje)

    AFAIR wpisujesz stratę, ale NIE sumujesz jej z innymi niż DG
    przychodami. Do kwietnia jest jeszcze chwila czasu ;) !
    [...]
    >+ czy jakieś potwierdzenie sposobu rozliczania VAT w kolejnym roku muszę do US
    >+ złożyć, czy również domyślnie z ubiegłego roku sobie to wezmą ?

    *Chyba* jest aktualnie "domyślnie", acz zeznaję że nie pamiętam.
    Był taki bubel sugerujący że po 3 latach trzeba zadeklarować
    jeśli miało się małe przychody (na zasadzie: "po 3 latach
    przychodów mniejszych niż próg można znowu dostać zwolnienie"
    AND "domyślne jest zwolnienie"), ale zeznaję że nie pamiętam
    czy przy jakiejś nowelizacji zrobili z tym porządek.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-10-22 08:06:18
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > IMHO wystarczy jak wyniki z KPiR wpiszesz do PIT 36.

    jeśli nie ma zadnego PITa5
    to byłoby super :)

    > Miesięczne drukujesz ?
    > Masz przyrostowo, czy nie (i musisz "podsumowywać") ?
    > Bo tak kombinuję co chcesz robić :)

    w tej chwili drukuję miesięcznie (bez przyrostów) i wyniki z wydruków
    przepisuje do papierowej zszytej książki - tam też przyrostowo sumuję

    jak wnioskuję z twojej wypowiedzi to jeśli robię w ten sposób to z KPiR
    również nic nie muszę na koniec roku robić

    tak więc poza tym, że do PIT 36 wpiszę przychody , kosztów (większych niż
    przychód) oraz dochodu równego 0 (zero, bo chyba ujemnego się nie wpisuje)
    oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne to nic nie muszę robić
    normalnie składam VAT za listopad i grudzień (w styczniu) i spokojnie
    prowadzę swoją mała działalność, tak ?

  • 8. Data: 2003-10-22 10:01:18
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    plusz wrote:

    > 1. VAT składam normalnie do 20 listopada za październik, a do 20
    > grudnia za listopad (jak rozumiem, za grudzień składam w styczniu, tak
    > ? )

    do 25 a nie do 20

    > ZUS IWA (zgodnie z podpowiedzią DzU 200 poz 1692 z 2002 roku) dotyczy
    > ubezpieczenia wypadkowego, a płacę tylko chorobowe, więc to jak
    > rozumiem również mnie nie dotyczy , czy tak ?

    Jeśli dobrze pamiętam to IWA składali tylko ci, którzy mają powyżej
    iluś pracowników, ale sprzwdź ilu

  • 9. Data: 2003-10-22 11:02:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    >
    > jak wnioskuję z twojej wypowiedzi to jeśli robię w ten sposób to z
    KPiR
    > również nic nie muszę na koniec roku robić

    Jeszcze musisz uwzględnić remanent.

    > tak więc poza tym, że do PIT 36 wpiszę przychody , kosztów
    (większych niż
    > przychód) oraz dochodu równego 0 (zero, bo chyba ujemnego się nie
    wpisuje)

    Wpisuje się. Stratę można potem odliczyć w kolejnych latach.

    > normalnie składam VAT za listopad i grudzień (w styczniu)

    Skąd Ci to przyszło do głowy?
    VAT jest rozliczany miesięcznie i koniec roku nie ma nic do rzeczy.
    Za listopad 03 do 25.12.2003, za grudzień 03 do 25.01.2004

    i spokojnie
    > prowadzę swoją mała działalność, tak ?

    Nie ma to jak "siła spokoju". :-)
    Nie niepokoi Cię fakt, że Twoje rozliczenia
    z US mogą roić się od większych błędów
    niż te, o których się dowiedzieliśmy :-))

    > czy jakieś potwierdzenie sposobu rozliczania VAT w kolejnym roku
    muszę do US
    > złożyć, czy również domyślnie z ubiegłego roku sobie to wezmą ?

    Co wezmą?

  • 10. Data: 2003-10-22 13:44:55
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    > Jeszcze musisz uwzględnić remanent.

    a co to takiego ?
    firma zajmuje się usługami
    co mam "remanentować" i komu taki remanent złożyć (no i gdzie to uwzględnić)
    ?

    > Wpisuje się. Stratę można potem odliczyć w kolejnych latach.

    jak odliczyć tą stratę ? w pierwszym miesiącu kolejnego roku wpisać ją do
    KPiR ??

    > Skąd Ci to przyszło do głowy?
    > VAT jest rozliczany miesięcznie i koniec roku nie ma nic do rzeczy.

    źle to sformułowałem - za listopad w grudniu, a za grudzień w styczniu

    > Nie ma to jak "siła spokoju". :-)
    > Nie niepokoi Cię fakt, że Twoje rozliczenia
    > z US mogą roić się od większych błędów
    > niż te, o których się dowiedzieliśmy :-))

    ależ jakich błędów ?:)
    przecież po to 2 miesiące wcześniej pytam jak to zrobić, aby nie popełnić
    błędów

    > Co wezmą?

    czy będę płatnikiem VAT w kolejnym roku oraz czy deklaracje składam co
    miesiąc czy co trzy

    --
    pozdrawiam
    plusz