  • 11. Data: 2006-07-27 09:40:05
    Temat: Re: komputer prywatny czy firmowy
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

    > VAT nie ma NIC do rozliczania podatku dochodowego - poza tym, że
    > jak nie można (NIE MOŻNA, a nie NIE CHCE SIĘ) odliczyć VAT to traktuje
    > się go jak wydatek.

    A takie mi sie pytanie nasunelo: jezeli mi sie nie chce odliczac VAT w
    fakturze (no bo nie), to nie moge w kup zaliczyc kwoty brutto wydatku, a
    tylko netto a vat ew. w nkup?

  • 12. Data: 2006-07-27 09:45:26
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 27-07-2006 o 11:40:05 Bartek <a...@t...pl> napisał:

    > A takie mi sie pytanie nasunelo: jezeli mi sie nie chce odliczac VAT w
    > fakturze (no bo nie), to nie moge w kup zaliczyc kwoty brutto wydatku, a
    > tylko netto a vat ew. w nkup?

    Jesli Ci się nie chce doliczać VAT to i tak w KPiR netto masz ujmować,
    chyba że czujesz się mocny na walkę sądową z US ;)

  • 13. Data: 2006-07-27 20:16:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jul 2006, Bartek wrote:

    > A takie mi sie pytanie nasunelo: jezeli mi sie nie chce odliczac VAT w
    > fakturze (no bo nie), to nie moge w kup zaliczyc kwoty brutto wydatku, a
    > tylko netto a vat ew. w nkup?

    Ano.
    Ustawa wyraźnie stanowi że kosztem jest tylko taki VAT którego
    podatnik *nie ma prawa* odliczyć. Jak ma prawo a nie chce to
    jego wybór, ale z własnej kieszeni :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)