  • 1. Data: 2003-09-02 09:20:56
    Temat: kaucja gwarancyjna a MP ?
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    Witam i pytam po raz kolejny, może tym razem ktoś odpowie ))))))
    Bardzo rozpowszechnioną sprawą w usługach budowlanych jest zatrzymywanie
    kaucji gwarancyjnej na poczet naprawy ewentualnych usterek gdybym nie chciał
    się wywiązać z warunków gwarancji.

    W chwili obecnej kaucje te dochodzą do 10% wartości świadczonych usług (z
    wartością materiału włącznie). Kaucja taka w dzisiejszych czasach jest
    niesamowitym obciążeniem płynności finansowej wielu małych firm (m.in.
    mojej). Zwrot kaucji następuje w dwu etapach, pierwsza połowa po odbiorze
    przez inwestora obiektu a druga po wygaśnięciu gwarancji (36 miesięcy
    zazwyczaj).
    pozdr

    -------
    www.autofocus.pl

  • 2. Data: 2003-09-02 10:20:05
    Temat: Re: kaucja gwarancyjna a MP ?
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    tompac wrote:

> [...]
    > (m.in. mojej). Zwrot kaucji następuje w dwu etapach, pierwsza połowa
    > po odbiorze przez inwestora obiektu a druga po wygaśnięciu gwarancji

    A gdzie pytanie? Bo to w temacie to nie bardzo rozumiem

  • 3. Data: 2003-09-02 10:40:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Sep 2003, Jureq wrote:

    >+ tompac wrote:
    >+
    >+ > Witam i pytam po raz kolejny, [...]
    >+ A gdzie pytanie?

    Było poprzednim razem :), z pamięci:
    "czy istnieje przepis albo jakiś inny myk pozwalający
    MP uchylić się od takiego zapisu w umowie".

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-09-02 15:56:54
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    > A gdzie pytanie? Bo to w temacie to nie bardzo rozumiem

    Nie skopiowała mi sie z wcześniejszego postu, ale już nadrabiam:

    Istnieje możliwość zwolnienia kaucji ale tylko za poręczeniem bankowym,
    załatwienie tych formalności to droga przez męki, co ciekawsze aby taką
    gwarancję załatwić trzeba mieć kasę i to większą niż wynosi kaucja. Po
    prostu bank sobie życzy zastawu lokaty w kwocie min. wartości kaucji, plus
    swoje (niestety) bandyckie prowizje ((((((((
    Jednym słowem przy zysku kalkulowanym na poziomie 8-12% zwolnienie tych
    kaucji za pomocą poręczenia bankowego jest niemożliwe (((((((((.

    I teraz konkretne pytanie, słyszałem że Małym Podatnikom nie można potrącać
    takich kaucji, czy to prawda i czy jest podstawa prawna na którą mógłbym sie
    powołać?
    pozdr
    Tomasz Pacan