  • 1. Data: 2005-09-01 18:14:52
    Temat: kasy fiskalne
    Od: Katarzyna<k...@a...pl>

    czy biuro podróży, które nie przyjmuje płatności gotówkowych /tylko przelewy lub
    karty płatnicze/ ma obowiązek zkupić kasy fiskalne? /znam limit 40000zł/ bardzo
    proszę o podanie podstawy prawnej.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-09-01 21:07:20
    Temat: Re: kasy fiskalne
    Od: "Jasiek" <j...@n...o2.pl>

    "Katarzyna" <k...@a...pl>
> [...]
    przelewy lub
    > karty płatnicze/ ma obowiązek zkupić kasy fiskalne? /znam limit 40000zł/

    bez podania podstawy prawnej;
    nie ma obowiązku...
    jeżeli inaczej to proszę mnie zastrzelić...

    --
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-09-02 07:38:42
    Od: "Grisza" <n...@e...pl>

    To chyba podpada pod poz. 42 załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów z
    dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie kas rejestrujących.
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?
    todo=file&id=WDU20042732706&type=2&name=D20042706.pd

    Jeżeli tak, to przy płatnościach kartą kasa jest potrzebna.

  • 4. Data: 2005-09-02 09:09:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Sep 2005, Jasiek wrote:

    > "Katarzyna" <k...@a...pl>

    ...osobno[1]...

    ...osobno[2]...

    > bez podania podstawy prawnej;

    ...to się nie liczy :>

    > nie ma obowiązku...

    Dla [1] ja poddaję pod dyskusję:

    Rozporządzenie Ministra Finansów
    z dnia 23 grudnia 2004 r.
    w sprawie kas rejestrujących
    +++
    § 2. Zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania:
    3) do dnia 31 grudnia 2005 r. - sprzedaż w zakresie czynności
    wymienionych w załączniku do rozporządzenia.
    Załącznik do rozporządzenia Ministra Finansów
    z dnia 23 grudnia 2004 r
    WYKAZ SPRZEDAŻY ZWOLNIONEJ Z OBOWIĄZKU EWIDENCJONOWANIA
    42 Dostawa nieruchomości, dostawa towarów w systemie wysyłkowym
    (pocztą lub przesyłkami kurierskimi) oraz świadczenie usług,
    za które to czynności zapłata w całości następuje za pośrednictwem
    poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika,
    z wyłączeniem płatności dokonywanych czekiem,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    bankową kartą płatniczą lub kredytową, przy czym z dowodów tych
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczy
    ---

    > jeżeli inaczej to proszę mnie zastrzelić...

    Ja poproszę o podstawę prawną dla [2] - owych kart płatniczych !
    Bo minister wręcz wyraźnie je "skreślił" ze zwolnienia.
    Nie pytaj mnie "dlaczego" - bo nie wiem.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-09-02 20:44:25
    Od: "Jasiek" <j...@n...o2.pl>

    "Grisza" <n...@e...pl>
    > http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?
    > todo=file&id=WDU20042732706&type=2&name=D20042706.pd
    >
    > Jeżeli tak, to przy płatnościach kartą kasa jest potrzebna.

    zawsze byłem przekonany, że kasa fiskalna służy do
    rejestracji obrotu gotówkowego (?)

    --
    pozdrawiam
    jasio

  • 6. Data: 2005-09-03 08:47:09
    Od: "studio-light" <i...@W...pl>

    > zawsze byłem przekonany, że kasa fiskalna służy do
    > rejestracji obrotu gotówkowego (?)

    Nie.
    Kasa służy do rejestracji sprzedaży detalicznej (dla "nie fim").

    pzdr
    W.

  • 7. Data: 2005-09-05 05:50:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Sep 2005, Jasiek wrote:

    > zawsze byłem przekonany, że kasa fiskalna służy do
    > rejestracji obrotu gotówkowego (?)

    Ha, to by wszyscy przyjmowali płatności wekslami byleby
    kasy nie musieć trzymać :] !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)