  • 1. Data: 2009-05-16 08:33:41
    Temat: kasa fiskalna + kilka przypadków
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Witam!
    Pisałem już ze zamierzam wszystko nabijać na kasę, w tym sprzedaż dla
    przedsiębiorców
    przy czym w takim przypadku odrazu paragon idzie do kopii faktury.

    Ale tu pojawia się pewien problem, otóż wystawiam także faktury zaliczkowe.
    Więc musiałby, wraz z miesięcznym raportem do księgi dopisać 'dowód'
    obniżający
    mi przychód o kwote zaliczek netto a w miesiącu w którym wystawiałbym
    ostatnią fakturę
    dowód zwiększający mi ten przychód. I pytanie jak taki dowód musiałby
    wyglądać by
    wszystko było ok? Jak to zaksięgować.

    Drugie pytanie:
    Dokonuje sprzedaży, okazuje sie że jest wadliwa, (nie ważne teraz jaka
    przyczyna, potrzebna korekta),
    w jaki sposób mam skorygować paragon :) Nie chodzi o zwrot paragonu i
    ewidencje zwrotów.

    Trzecie pytanie. Będę prowadzić sklep internetowy który wysyła towary prosto
    z magazynów, nie z siedziby. No i normalnie by szedł w paczce towar a listem
    z siedziby paragon fiskalny lub faktura vat,
    i pytanie jest takie, czy ja musze na siłę uszczęśliwiać paragonem odbiorce
    za każdym razem w osobnej przesyłce (i tak naturalnie bym wystawiał) czy
    mogę to zrobić (zamieściłbym info w sklepie) na żądanie kupującego.

    Czwarte pytanie związane z trzecim. Wysyłam paragon. Ginie po drodze, co
    robie gdy odbiorca chce 'duplikat' :) Przy fakturze problemu nie ma, ale
    fakturę rzadko kto będzie chciał...

    To na razie tyle :)

    pozdrawiam

    --
    DUMPINGOWIEC.pl - Program do faktur/rachunków/paragonów imiennych/fiskalnych
    z magazynem za 29,99 zł. !

  • 2. Data: 2009-05-16 11:10:59
    Temat: Re: kasa fiskalna + kilka przypadków
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

> [...]
    > ostatnią fakturę
    > dowód zwiększający mi ten przychód. I pytanie jak taki dowód musiałby

    IMVHO - "dowolnie".
    Byleby były wszystkie potrzebne dane oraz dane obowiązkowe
    z "zestawienia" - patrz niżej, par.20.3.

    > Jak to zaksięgować.

    Na podstawie "zestawienia" - par.20.2 i .3 rozporządzenia o KPiR:
    +++
    2. Podatnicy, o których mowa w ust. 1, mogš dokonywać zapisów w księdze na
    koniec każdego miesišca, w terminie okreœlonym w § 30 ust. 1, na podstawie
    danych wynikajšcych z miesięcznych zestawień raportów dobowych.

    3. Zestawienie, o którym mowa w ust. 2, powinno zawierać: numer kolejny
    wpisu, numer unikatowy pamięci fiskalnej kasy, numery i daty raportów
    dobowych, wynikajšcš z raportów łšcznš kwotę należnoœci pomniejszonš o
    łšcznš kwotę podatku i skorygowanš o wartoœci dotyczšce zwrotów towarów
    wynikajšce z odrębnych ewidencji.
    ---

    IMVHO minister zwyczajnie nie nadążył za zmianami w przepisach i dlatego
    jest zapis *tylko* o zwrotach.
    A tu jeszcze by były potrzebne zaliczki (in minus) oraz ich realizacja
    (in plus).

> [...]
    > przyczyna, potrzebna korekta),
    > w jaki sposób mam skorygować paragon :) Nie chodzi o zwrot paragonu

    Obawiam się że w przypadku paragonu poprawną metodą korekty jest zwrot.
    Bo co miało by być treścią sprzedaży - "korekta"?
    No, "dopłata do zaniżonej ceny" :D

> [...]
    > za każdym razem w osobnej przesyłce (i tak naturalnie bym wystawiał) czy mogę
    > to zrobić (zamieściłbym info w sklepie) na żądanie kupującego.

    Przejrzyj archiwa :)

    Sprzedawca jest zobowiązany do *wystawienia* oraz *wydania* paragonu
    lub faktury. Nie ma obowiązku jego *dostarczenia*! (z wyjątkiem
    rzadkich przypadków wynikających z odrębnych przepisów, w rodzaju
    świadczeń telekomu).
    Klient chce, klient sobie weźmie ;)

    Oczywiście klient w oparciu o art.56 KC może twierdzić że "spodziewał
    się", więc wypada zrobić tak jak piszesz - wyraźnie zastrzec
    w informacji co i jak się robi z dokumentami.
    IMO nie ma zakazu, szczególnie w takim przypadku jak opisujesz,
    aby klienta obciążyć *odrębną* opłatą za przesyłkę dokumentu.

    Natomiast mam pewną wątpliwość co do rozumienia "miejsca sprzedaży"
    w opisywanym przypadku - czy aby US nie będzie miał podstaw do
    uznania, że "miejscem sprzedaży" jest magazyn, więc tam powinna
    być kasa fiskalna.
    Ale to uwaga luzem - nie moje zmartwienie :), tylko uwaga wynikła
    z faktu iż ustawa o VAT przez "sprzedaż" rozumie *nie* formalną
    czynność cywilnoprawną, lecz "wydanie", realną czynność przeniesienia
    POSIADANIA (faktycznego władztwa), oczywiście poza wyjątkami wyraźnie
    opisanymi w ustawie!

    > Czwarte pytanie związane z trzecim. Wysyłam paragon. Ginie po drodze, co
    > robie gdy odbiorca chce 'duplikat' :)

    A to ja sobie sam z chęcią poczytam :D

    Z tego co pamiętam z tego co widziałem, niektórzy z powyższego
    powodu sterują w stronę "wysyłam wyłącznie faktury".
    W ten deseń oryginał paragonu leży u nich, a faktura jak zginie
    to zginie, wystawi się duplikat.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-05-16 11:16:18
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > w opisywanym przypadku - czy aby US nie będzie miał podstaw do
    > uznania, że "miejscem sprzedaży" jest magazyn, więc tam powinna

    piszac o magazynie mam na mysli nie swoj magazyn a magazyn hurtowni :) Mam
    dwie opcje albo wysyłka z hurtowni do mnie i ode mnie do klienta (dwukrotna
    oplata za przesylke)
    albo zakup w hurtowni i wysyłka bezposrednio do koncowego klienta. Ja
    sprzedaje poprzez strone www.

    > A to ja sobie sam z chęcią poczytam :D

    :)

    > Z tego co pamiętam z tego co widziałem, niektórzy z powyższego
    > powodu sterują w stronę "wysyłam wyłącznie faktury".
    > W ten deseń oryginał paragonu leży u nich, a faktura jak zginie
    > to zginie, wystawi się duplikat.

    i tak zrobie, dzieki :)

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-05-16 12:42:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-05-2009 o 13:10:59 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > czynność cywilnoprawną, lecz "wydanie", realną czynność przeniesienia
    > POSIADANIA (faktycznego władztwa), oczywiście poza wyjątkami wyraźnie

    Nie jestem pewien czy pytający chce nabijać zaliczki na kasę,
    ale jak widać z powyższego zaliczki nie są sprzedażą.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-05-16 12:52:09
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie jestem pewien czy pytający chce nabijać zaliczki na kasę,
    > ale jak widać z powyższego zaliczki nie są sprzedażą.

    no wlasnie chce wszystko w tym zaliczki i odrazu dopisujac dowod z raportow
    dobowych dopisac dowod korygujacy takie sytuacje
    (z minusem gdy jest zaliczka , z plusem gdy jest ostatnia faktura)

    P.

  • 6. Data: 2009-05-20 20:22:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 May 2009, Tomek wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Nie jestem pewien czy pytający chce nabijać zaliczki na kasę,
    > ale jak widać z powyższego zaliczki nie są sprzedażą.

    Z powyższego widać wręcz przeciwnie ;) - w rozumieniu VAT (art.19.11)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-05-20 20:53:49
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-05-2009 o 22:22:37 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Z powyższego widać wręcz przeciwnie ;) - w rozumieniu VAT (art.19.11)

    A czy to że powstaje obowiązek podatkowy znaczy że zaliczka jest sprzedażą,
    czy że jest to wyjątek od tego że obowiązek powstaje w wyniku sprzedaży?
    (Nie wiem, pytam, z ustawy nie wynika to wprost)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-05-21 08:18:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 May 2009, Tomek wrote:

    > A czy to że powstaje obowiązek podatkowy znaczy że zaliczka jest sprzedażą,
    > czy że jest to wyjątek od tego że obowiązek powstaje w wyniku sprzedaży?

    Udało Ci się sformułować pytanie "czy pan bije żonę" :)
    Nie da się dobrze odpowiedzieć "tak" lub "nie" na drugie zdanie.
    Podatnik (przy zaliczce) musi ZAŁOŻYĆ na co idą pieniądze.
    Obowiązek podatkowy "ze sprzedaży" (w przypadku zaliczki) może
    wyprzedzać samą sprzedaż.

    > (Nie wiem, pytam, z ustawy nie wynika to wprost)

    Obowiązek podatkowy w VAT wynika z przeznaczenia tych pieniędzy.
    Jeśli są to pieniądze przeznaczone na pokrycie należności z czynności
    opodatkowanej, również czynności przyszłej, to powstaje obowiązek
    w VAT.
    Taki obowiązek predykcyjny nałożony na podatników :]
    Jakby się okazało, że pieniądze zostaną przeznaczone na inny cel (nie
    podlegający VAT, np. zaliczone przez otrzymującego na pokrycie jakiegoś
    odszkodowania dajmy na to, albo jakiejś zaległej płatności o której
    podatnik zapomniał), to trzeba by odkręcać...

    Mamy cóś takiego:
    - obowiązek podatkowy wynika ze sprzedaży (nie z zaliczki)
    - ale momentem opodatkowania jest przekazanie zaliczki (jeśli
    ma miejsce przed sprzedażą)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-05-21 09:03:00
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-05-2009 o 10:18:23 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Mamy cóś takiego:
    > - obowiązek podatkowy wynika ze sprzedaży (nie z zaliczki)
    > - ale momentem opodatkowania jest przekazanie zaliczki (jeśli
    > ma miejsce przed sprzedażą)

    Ok, jasne, ale czy z tego wynika że zaliczki można nabijać
    na kasę fiskalną?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2009-05-21 09:10:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 May 2009, Tomek wrote:

    > Ok, jasne, ale czy z tego wynika że zaliczki można nabijać
    > na kasę fiskalną?

    Postaw pytanie odwrotne: jaki przepis zabrania "nabijania"
    czegokolwiek na kasę fiskalną.

    pzdr, Gotfryd