  • 1. Data: 2005-04-26 09:45:44
    Temat: kasa fiskalna a systemy platnosci on-line
    Od: Piotr Maj <a...@k...pl>

    Witam,

    przeglądałem archiwum, ale ostatnie listy poruszające ten temat datowane
    są na luty zeszłego roku, więc pozwolę sobie wrócić do tematu.

    Zakładam DG, płatności od firm i osób prywatnych (tych ostatnich będzie
    jak na lekarstwo, choć wykluczyć się nie da) chcę przyjmować za pomocą
    allpay.pl albo innego polskiego systemu płatności on-line.

    Czy będę musiał posiadać kasę fiskalną? Dodam, że nie będę prowadził
    sprzedaży za gotówkę. Wszystkie płatności chcę regulować za
    pośrednictwem internetu (pewnie allpay), czyli jakby w formie przelewu.

    Wiem, że obowiązek kas zależny jest od obrotu dot. osób fizycznych, ale
    u mnie nie będzie czego nabijać, bo wpłat gotówkowych nawet od osób
    fizycznych przyjmować nie będę.

    --
    .:. Piotr Maj .:.
    .:. pgp 0xA07B0711 .:.

  • 2. Data: 2005-04-26 16:51:06
    Temat: Re: kasa fiskalna a systemy platnosci on-line
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    Wlasnie znalazlem artykul na ten temat. Pisza tam, ze musisz miec kase jesli
    obrot w skali roku bedzie wiekszy niz 40 tys. zl (jak dla Ciebie 20 tys. zl)
    ALE limit dotyczy TYLKO sprzedaz na rzecz osob nie prowadzacy
    dzialalnosci...

    Czyli nie musisz kupowac kasy chociaz zycze Ci, abys kiedys musial ja miec!
    :-)

    http://www.postawnaswoim.pl/artykuly_i_porady_szczeg
    oly.php?aid=99

  • 3. Data: 2005-04-26 17:03:37
    Od: Piotr Maj <a...@k...pl>

    pifpaf wrote:
> [...]
    > dzialalnosci...
    >
    > Czyli nie musisz kupowac kasy chociaz zycze Ci, abys kiedys musial ja miec!

    dzięki za info!

  • 4. Data: 2005-04-27 12:09:23
    Od: "fox" <r...@o...pl>

    Użytkownik "pifpaf" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dzialalnosci...
    >
    > Czyli nie musisz kupowac kasy chociaz zycze Ci, abys kiedys musial ja

    A jak się należy rozliczać (np. sprzedając online rzeczy niematerialne w
    internecie), jeżeli się nie ma kasy i dokonuje się sprzedaży detalicznej?
    Wystarczy to (sumiennie) wykazać np. w Pit-5, czy w jakiś podobny sposób?

    Pozdrawiam
    Fox

  • 5. Data: 2005-04-28 09:16:44
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    Użytkownik "fox" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wystarczy to (sumiennie) wykazać np. w Pit-5, czy w jakiś podobny sposób?

    Wystarczy (nie wiem dokladnie jak to sie nazywa) dowod wewnetrzny i wpis w
    ksiedze PR.

  • 6. Data: 2005-04-28 10:20:36
    Od: "fox" <r...@o...pl>

    > Wystarczy (nie wiem dokladnie jak to sie nazywa) dowod wewnetrzny i wpis w
    > ksiedze PR.

    Tak, już się o tym dowiedziałem, dzięki :)

    Tylko zastanawia mnie co będzie jak przekroczy się 40 tys., tz. rozumiem, ze
    trzeba mieć kasę fiskalną - ale trzeba wbijać każdy rachunek, czy np. można
    zsumować wszystko z danego dnia?
    (oczywiście jeżeli rachunki nie będą trafiały do odbiorców)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-05-02 21:39:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Apr 2005, fox wrote:

> [...]
    >+ zsumować wszystko z danego dnia?
    >+ (oczywiście jeżeli rachunki nie będą trafiały do odbiorców)

    Piszesz o zapłacie za sprzedaż *wysyłkową* opłacaną przez rachunek
    bankowy ? Mi wyszło że to jest zwolnienie *przedmiotowe* - czyli
    taka sprzedaż nie musiałaby być wpisywana do kasy. Wcale. Bez
    względu na wysokość obrotów.
    Co przemawia przeciw ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-05-03 00:16:58
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bankowy ? Mi wyszło że to jest zwolnienie *przedmiotowe* - czyli
    > taka sprzedaż nie musiałaby być wpisywana do kasy. Wcale. Bez

    IMHO - nic...

    pozdr. Darek SP2BZW

  • 9. Data: 2005-05-05 20:42:32
    Od: oldMan <h...@h...com.pl>

    Dariusz Stefan napisał(a):
    > wiadomości news:Pine.WNT.4.60.0505022337360.356@athlon...

    > IMHO - nic...
    >
    > pozdr. Darek SP2BZW
    Co będzie kiedy zapłata nie wpłynie na rachunek? Sprzedaż będzie.

    --
    oldMan

  • 10. Data: 2005-05-07 11:46:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 May 2005, oldMan wrote:

> [...]
    > + > IMHO - nic...
    > + >
    > + Co będzie kiedy zapłata nie wpłynie na rachunek? Sprzedaż będzie.

    Trudne pytanie... :]
    Trzeba by chyba porozkładać na czynniki pierwsze:
    - czy umowa sprzedaży została zawarta
    Rozumiem iż musimy założyć że tak.
    - czy umowa sprzedaży została zrealizowana
    Wychodzi na to że nie - skoro nie ma zaplaty
    - czy podlega pod VAT
    IMHO tu jest trudny do ugryzienia hak: bo opodatkowane jest wydanie
    towaru, a nie ("nie tylko") umowa sprzedaży....

    Pojawia się pytanie co ma być podstawą do uznania:
    - że jest to "sprzedaż z zapłatą na rachunek bankowy"
    - że *nie* jest to "sprzedaż z zapłatą na rachunek" - a jeśli tak
    to co to jest za czynność :)

    Co proponujesz ?
    W zanadrzu mamy (prawnie uregulowany !) status "opóźnionej zapłaty",
    czyli "dłużnik opóźnia się z zapłatą" (wg Kodeksu Cywilnego)...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)