  • 11. Data: 2010-12-10 12:06:30
    Temat: Re: kasa fiskalna a ilo¶æ transakcji
    Od: "Tunia" <t...@p...onet.pl>

    > zalozmy 80% obrotu na fakturze, 1 du&iquest;a operacja miesi&ecirc;cznie
    mi&ecirc;dzy firmami,
    > i powiedzmy 40 transakcji na allegro, czy to zmusza do kasy fiskalnej?

    No to mnie zaintrygowalo. A co jezeli np. prawnik, obowiazany od Nowego Roku
    do ewidencjonowania przy uzyciu kasy, w ogole nie sprzedaje uslug na rzecz
    osob fizycznych? Czy tez musi te kase miec? Bezsens jakis totalny :-/

  • 12. Data: 2010-12-10 12:58:42
    Temat: Re: kasa fiskalna a ilo&para;&aelig; transakcji
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > do ewidencjonowania przy uzyciu kasy, w ogole nie sprzedaje uslug na rzecz
    > osob fizycznych? Czy tez musi te kase miec? Bezsens jakis totalny :-/

    jeżeli na samych fakturach jedzie to nie musi

  • 13. Data: 2010-12-10 13:11:24
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 10-12-2010 13:58, zlotowinfo pisze:

    > jeżeli na samych fakturach jedzie to nie musi

    Nie, jeżeli NIE sprzedaje osobom fizycznym i rolnikom indywidualnym, to
    nie musi. A jak sprzedaje, to i tak obowiązują go ogólne limity, do
    których kasy mieć nie musi.
    Wystawienie faktury nie ma tu akurat nic do rzeczy.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 14. Data: 2010-12-10 13:14:15
    Od: "Tunia" <t...@p...onet.pl>

    > Nie, je&Aring;&frac14;eli NIE sprzedaje osobom fizycznym i rolnikom indywidualnym,
    > nie musi. A jak sprzedaje, to i tak obowiÄ&#8230;zujÄ&#8230; go og&Atilde;&sup3;lne
    limity, do
    > kt&Atilde;&sup3;rych kasy mieÄ&#8225; nie musi.
    > Wystawienie faktury nie ma tu akurat nic do rzeczy.

    Czyli 0- taki prawnik poki kontraktuje wylacznie z przedsiebiorcami - nie musi
    miec kasy fiskalnej. A jezeli juz zdarzy mu sie usluga dla osoby fizycznej, to
    i tak do momentu uzyskania z takich uslug dla osoby fizycznej kwoty 40 tys zl
    w roku podatkowym - nadal nie musi miec kasy?

  • 15. Data: 2010-12-10 13:38:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 10-12-2010 14:14, Tunia pisze:

    > Czyli 0- taki prawnik poki kontraktuje wylacznie z przedsiebiorcami - nie musi
    > miec kasy fiskalnej. A jezeli juz zdarzy mu sie usluga dla osoby fizycznej,

    lub rolnika indywidualnego nie rozliczającego VAT na zasadach ogólnych
    (często się zapomina o rolnikach)

    > i tak do momentu uzyskania z takich uslug dla osoby fizycznej

    i rolników j.w.

    > kwoty 40 tys zl
    > w roku podatkowym - nadal nie musi miec kasy?

    Właśnie tak.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813