  • 1. Data: 2005-08-03 19:21:50
    Temat: karta podatkowa a ewidencja przychodów
    Od: "Jgor" <k...@a...pl>

    Działalność opodatkowana kartą podatkową tylko w określonym czasie, potem
    zawieszona. Przjmując maksymalne przychody w okresie prowadzenia takiej
    działalności nie przekroczę progu, od którego wszedłbym w VAT (prosta
    matematyka). Czy w takim przypadku muszę mimo wszystko prowadzić ewidencję
    przychodów? Jeżeli tak, to z czego to wynika? W "ustawie o zryczałtowanym
    podatku..." tego nie dostrzegam.
    Pozdr.
    Jgor

  • 2. Data: 2005-08-03 20:48:49
    Temat: Re: karta podatkowa a ewidencja przychodów
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Jgor" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przychodów? Jeżeli tak, to z czego to wynika? W "ustawie o zryczałtowanym

    A na podstawie czego Urząd Skarbowy ma stwierdzić, że dochody nie zostały
    przekroczone jeśli nie będzie ewidencji przychodów?

  • 3. Data: 2005-08-03 21:04:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Aug 2005, Jgor wrote:

> [...]
    > przychodów? Jeżeli tak, to z czego to wynika? W "ustawie o zryczałtowanym

    ...no wychodziłoby na to że z ustawy o VAT.
    Co ustawie ryczałtowej do VATu ?
    Przeczytaj art. 109 !!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-08-03 22:07:46
    Od: "Jgor" <k...@a...pl>

    > Użytkownik "Jgor" <k...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A na podstawie czego Urząd Skarbowy ma stwierdzić, że dochody nie zostały
    > przekroczone jeśli nie będzie ewidencji przychodów?

    Na podstawie maksymalnego możliwego do uzyskania przychodu z tej działalności i
    w tym okresie, w tym przypadku: stawka x ilość miejsc x dni będzie zawsze sporo
    mniejsze od 10000E.... i dokładne ewidencjonowanie nic tu w sprawie nie zmieni
    poza formalnym może obowiązkiem.

  • 5. Data: 2005-08-03 22:17:23
    Od: "Jgor" <k...@a...pl>

    > ...no wychodziłoby na to że z ustawy o VAT.
    >  Co ustawie ryczałtowej do VATu ?
    >  Przeczytaj art. 109 !!

    No tak, racja.
    Zastanawia mnie tu jednak ust. 2. Jeżeli nie będzie tej ewidencji (tak jak już
    pisałem, w tym przypadku nie ma szans na dojście do 10000E), to urząd oszacowuje
    wartość sprzedaży i określa podatek. Ale czy wtedy liczy się cały przychód czy
    tylko to co powyżej 10000E? Logika podpowiada to drugie... ;-)

  • 6. Data: 2005-08-04 09:12:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Aug 2005, Jgor wrote:
    [...art.109...]
> [...]
    > wartość sprzedaży i określa podatek. Ale czy wtedy liczy się cały przychód czy
    > tylko to co powyżej 10000E? Logika podpowiada to drugie... ;-)

    Przepis wygląda na "karny" (i ma taki charakter, co wobec starej
    ustawy potwierdził SN wskazując że jednoczesne zastosowanie sankcji
    z ustawy o VAT oraz kary z KKS byłoby podwójną karą za jeden czyn)
    i odnosi się do "wartości niezaewidencjonowanej sprzedaży".
    Kótko mówiac - napisano od czego (od jakiej podstawy) naliczony
    zostanie podatek - od "niezaewidencjonowanej kwoty", ponieważ jest
    to przepis szczegółowy więc wychodzi iż uchyla on zasadę ogólną
    w postaci "zwolnienia do kwoty 10kEU".
    Krótko mówiąc - w oparciu o logikę podatkową :] (nie mylić z "logiką
    zwykła" :)) wyrażam zdanie przeciwne... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)