  • 1. Data: 2006-02-20 10:16:30
    Temat: jaki podatek?
    Od: "Katri" <katrinosUsUnToUsun@usun to.wp.pl>

    witam
    jestem tu nowa i proszę o pomoc w sprawie sprzedaży samochodu i US

    próbowałam dzwonić do US, ale nikt nie odbiera a jak odbierą te szanowne
    Panie,
    to okazuje się, że muszę zadzwonić pod inny numer gdzie znowu nikt nie
    odbiera :(
    więc, postanowiłam zapytać się Was :)

    kupilam samochod za 3000zl i ....chcę go sprzedać za 5000zł
    słyszałam, że jest jakiś czas, że przed jego upływem płaci się podatek
    ile czasu musi minąć, żebym mogła go sprzedać i nie płacić podatku od
    wzbogacenia?
    co w przypadku, gdy sprzedam go przed upływem tego czasu?
    muszę złożyć do US jakiś PIT czy deklarację ? jeśli tak -jaką?
    jak to wygląda w praktyce

    dzięki i pozdr,

  • 2. Data: 2006-02-20 11:56:18
    Temat: Re: jaki podatek?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Feb 2006, Katri wrote:

> [...]
    > wzbogacenia?
    > co w przypadku, gdy sprzedam go przed upływem tego czasu?

    http://groups.google.pl/groups?as_q=samoch%C3%B3d+do
    chodowy+pcc&num=100&scoring=r&hl=pl&as_ugroup=*.poda
    tki

    > muszę złożyć do US jakiś PIT czy deklarację ?

    PIT w tym rozumieniu to deklaracja!!!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-02-20 12:49:22
    Od: "Katri" <katrinosUsUnToUsun@usun to.wp.pl>

    > http://groups.google.pl/groups?as_q=samoch%C3%B3d+do
    chodowy+pcc&num=100&scoring=r&hl=pl&as_ugroup=*.poda
    tki

    zero konkretów

    > PIT w tym rozumieniu to deklaracja!!!

    ups...no tak :)

  • 4. Data: 2006-02-20 13:01:27
    Od: "BigDario" <b...@s...wp.pl>

    jezeli ten samochod byl twoja wlasnoscia pelnych 6 miesiecy to jedynie
    kupujacy placu podalek wynikajacy z deklaracji pcc-1, czyli 2%
    w innym przypadku ty placisz 19% od dochodu, czyli w tym przypadku 19% z
    2000 zl, a kupujacy oczywiscie 2% od 5000zl
    to czy te 2% placi kupujacy czy sprzedajacy jest przyjete zwyczajowo ze robi
    to kupujacy ale musi to byc zawarte w umowie

  • 5. Data: 2006-02-20 22:48:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    chodowy+pcc&num=100&scoring=r&hl=pl&as_ugroup=*.poda
    tki

    > zero konkretów

    Powiem ze nie chce mi się szukać w googlu ;)
    Podatki są dwa, oddzielne:
    - PCC, od umowy sprzedaży rzeczy przekraczającej 1000 zł, należy się
    (z grubsza) zawsze
    - dochodowy, należy się *tylko* jeśli jednoczesnie:
    . sprzedawana jest ruchomość kupiona krócej niż pół roku przed sprzedażą
    (nieruchomość 5 lat)
    . sprzedający ma zysk (zarobił na sprzedaży).

    Dwa osobne formularze, PCC-1 a PIT to nie wiem który :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-02-20 22:51:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Feb 2006, BigDario wrote:

    > to czy te 2% placi kupujacy czy sprzedajacy jest przyjete zwyczajowo ze robi
    > to kupujacy ale musi to byc zawarte w umowie

    wKF: US nie musi się opierać na umowie, jak podatek będzie niezapłacony
    to ściągnie od kogo chce - tej strony co będzie pod ręką.
    "Poszkodowany" może się potem sądzić z kontrahentem :)
    Obowiązek rozliczenia PCC przez kupującego ma miejsce TYLKO jeśli
    zakup jest robiony od "ludności" przez firmę na cele gospodarcze :)
    (nabywca jest wtedy płatnikiem)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)