  • 1. Data: 2006-11-27 13:48:51
    Temat: jaka kara ?
    Od: "Hanss" <h...@w...pl>

    W 3-2005 założyłem DG. Rozliczam się sam (Ryczałt+VAT). Zanim
    zaznajomiłem się ze wszystkimi wyjątkami przez pierwszych 5
    miesięcy źle rozliczałem faktury VAT za usługi telekomunikacyjne,
    księgowałem je i odliczałem VAT w miesiącu wystawienia faktury a
    nie płatności. Zastanawiam się czy zanosić w zębach korekty i
    wyjaśnienia czy darować sobie to? Obawiam się że jak je zaniosę to
    na drugi dzień naślą mi kontrolę która przetrzepie mi wszystkie
    papiery. Co lepiej? Jak nie zaniosę a kiedyś to odkryją przy
    kontroli to jaka czeka mnie kara pieniężna (prócz kajdanów i
    przymusowej pracy itp) ? Chodzi o niewielkie kwoty za dwa telefony i
    internet ~ 100 zł brutto.

  • 2. Data: 2006-11-27 14:11:36
    Temat: Re: jaka kara ?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 27-11-2006 o 14:48:51 Hanss <h...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > kontroli to jaka czeka mnie kara pieniężna (prócz kajdanów i
    > przymusowej pracy itp) ? Chodzi o niewielkie kwoty za dwa telefony i

    To jest dosyc proste do odkrecenia w porownaniu z KPiR.
    Rejestry mozesz poprawic(dopisac w poprawnych miesiacach),
    potem zanosisz korekty, piszesz wyjasnienie, placisz odsetki i tyle.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-11-27 14:19:33
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 27-11-2006 o 15:11:36 t <r...@o...pl> napisał(a):

    > To jest dosyc proste do odkrecenia w porownaniu z KPiR.
    > Rejestry mozesz poprawic(dopisac w poprawnych miesiacach),
    > potem zanosisz korekty, piszesz wyjasnienie, placisz odsetki i tyle.

    I na wszelki wypadek można skrobnąc czynny żal, wtedy nie mają jak Cie
    uwalić.

  • 4. Data: 2006-11-27 20:57:49
    Od: "Hanss" <h...@w...pl>

    > I na wszelki wypadek można skrobnąc czynny żal, wtedy nie mają jak Cie
    > uwalić.

    Obędzie się raczej bez klepania czołem o posadzkę.
    Jeżeli zaksięguję tak jak powinno być to w jednym miesiącu na
    korekcie będę miał niedopłatę ( doliczam odsetki i wpłacam?) a w
    innych nadpłatę - co z tym ?

  • 5. Data: 2006-11-27 21:10:38
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 27-11-2006 o 21:57:49 Hanss <h...@w...pl> napisał(a):

    > Obędzie się raczej bez klepania czołem o posadzkę.

    Jeśli masz tylko kilka zle poksiegowanych kwot to sie obejdzie.
    Jesli cos wiecej to warto klepnac - patrz na to jak na ubezpieczenie
    a nie klepanie czolem, uniesienie sie honorem bywa kosztowne.

    > Jeżeli zaksięguję tak jak powinno być to w jednym miesiącu na
    > korekcie będę miał niedopłatę ( doliczam odsetki i wpłacam?) a w
    > innych nadpłatę - co z tym ?

    Pismo o przeksięgowanie

  • 6. Data: 2006-11-30 00:27:32
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

    > Pismo o przeksięgowanie

    Pytam z ciekawości - co przeksięgować?
    Czy chodzi o to, że np. jesli na wpłacie zaznaczyłem że jest to VAT za
    styczeń, a w kwietniu złożyłem deklarację za marzec (do zapłaty 100zł) i
    korektę za styczeń (nadpłata 20zł), to muszę wpłacić 80zł i napisać pismo o
    zaliczenie 20zł nadplaty na poczet VATu za marzec? Czy oni tego sami nie
    potrafią zrobić, bez pisania papierów?
    Nie miałem takiej sytuacji więc mnie to zainteresowało.

  • 7. Data: 2006-11-30 09:26:05
    Od: "Lucasdm" <x...@p...onet.pl>

    "Hanss" <h...@w...pl> wrote in message
    ps.com...
    miesięcy źle rozliczałem faktury VAT za usługi telekomunikacyjne,
    księgowałem je i odliczałem VAT w miesiącu wystawienia faktury a
    nie płatności.

    To jak to jest? Jak mam KPiR to nie moge ksiegowac takiej fvat w dniu jej
    wystawienia ??

    Pozdrowienia
    Lucasdm

  • 8. Data: 2006-11-30 09:38:42
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 30-11-2006 o 10:26:05 Lucasdm <x...@p...onet.pl> napisał(a):

    > "Hanss" <h...@w...pl> wrote in message
    ps.com...
    > miesi?cy 1/4 le rozlicza?em faktury VAT za us?ugi telekomunikacyjne,
    > ksi?gowa?em je i odlicza?em VAT w miesi?cu wystawienia faktury a
    > nie p?atno?ci.
    >
    > To jak to jest? Jak mam KPiR to nie moge ksiegowac takiej fvat w dniu jej
    > wystawienia ??

    W KPIR tak(jesli jedziesz memorialowo), ale do VATu w terminie platonsci

    pozdrawiam