  • 1. Data: 2004-12-20 22:43:23
    Temat: jak zmienic metodę kasową na memoriałową
    Od: ewa29<j...@w...pl>

    witam,
    czy można od nowego roku zmienic metodę kasową uznawania
    kosztów, na metodę memoriałową ? Jezeli tak, to jak to zrobić
    techicznie. Czy należy o tym powiadomić US ?
    pozdrawiam, ewa

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-12-21 07:43:05
    Temat: Re: jak zmienic metodę kasową na memoriałową
    Od: "janek" <j...@w...pl>

    co na tym zyskasz , chcesz sie bawic w pelna ksiegowosc, US trzeba
    powiadomic

    janek

  • 3. Data: 2004-12-21 07:44:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    janek napisał(a):
    > co na tym zyskasz , chcesz sie bawic w pelna ksiegowosc, US trzeba
    > powiadomic

    Przeciez to nie piątek więc skąd takie bzdury ci do głowy przychodzą od
    rana?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2004-12-21 07:48:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    ewa29 napisał(a):
    > witam,
    > czy można od nowego roku zmienic metodę kasową uznawania
    > kosztów, na metodę memoriałową ?

    Można ale wymaga to pewnego "sprężenia sie".

    > Jezeli tak, to jak to zrobić techicznie.

    Technicznie? Do 31 grudnia księgujesz wg. zapłaty, od 1 stycznia wg.
    okresu którego koszty dotyczą.
    Trzeba tylko pamiętać że koszty dotyczące tego roku, opłacone w roku
    przyszłym nie mieszcza się ani w metodzie roku 2004 (nie możesz ując bo
    niezapłacone) ani 2005 (nie możesz ujać bo dotyczą poprzednego roku)
    Jeżeli chcesz cos z tego roku jeszcze wrzucić w koszty to musisz to
    zapłacic do końca grudnia, inaczej przepada.

    > Czy należy o tym powiadomić US ?
    A o kasowej powiadamiałaś?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2004-12-21 10:02:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Dec 2004, janek wrote:

    >+ co na tym zyskasz ,

    ??
    Zaliczenie z koszt niezapłaconych faktur :>

    >+ chcesz sie bawic w pelna ksiegowosc,

    ...ty poważnie piszesz że art. 22.6 UoPDoOF nie istnieje ??

    >+ US trzeba powiadomic

    ...a o czym ??

    pozdrowienia, Gotfryd
    (zaciekawiony)

  • 6. Data: 2004-12-21 21:58:00
    Od: "janek" <j...@w...pl>

    Przeciez to nie piątek więc skąd takie bzdury ci do głowy przychodzą od
    > rana?
    >
    > Maddy

    Podaj istotny powod przejscia na zasade memorialową, wg mnie bedzie wiecej
    klopotu

    janek

  • 7. Data: 2004-12-21 23:21:03
    Od: ewa29<j...@w...pl>

    Witam,
    Mady dziękuję za jasną odpowiedź.

    > Czy należy o tym powiadomić US ?
    A o kasowej powiadamiałaś?

    Nie, nie powiadamiałam, ale jest "gdzieś" napisane, że jeśli już się
    obierze którąś z metod, to należy ją stosować w sposób ciągły. Być
    może to dotyczyło ciągłości w roku podatkowym. :-)

    pozdrawiam i życzę wszystkim Forumowiczom (o których mój ślubny
    jest już zazdrosny, bo spędzam z Wami prawie wszystkie wieczory),
    MIŁYCH I POGODNYCH ŚWIĄT ,

  • 8. Data: 2004-12-21 23:23:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ >
    >+ Podaj istotny powod przejscia na zasade memorialową, wg mnie bedzie wiecej

    Ykhm...
    1. nie trzeba pilnować obiegu pieniężnego.
    Do rozliczeń "wchodzi" względnie mała część operacji kasowej: odsetki
    bankowe, opłaty za konto, wpłaty na ZUS, zapłata za umowy "osobiste".
    Od 2005 dojdą oczywiście płace pracownicze.
    Resztę księgujesz wg dowodów - faktur ! Sprawdzenie kto miał zapłacić
    i komu należało zapłacić robi się "po uważaniu" - ew. klient popędzi,
    a nie że "na 20. trzeba posprawdzać" !
    2. Zakupy z opóźnionym terminem płatności są kosztem "już"....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2004-12-22 07:55:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > a nie że "na 20. trzeba posprawdzać" !
    > 2. Zakupy z opóźnionym terminem płatności są kosztem "już"....

    Dodam jeszcze że unika sie komplikacji w sytuacji gdy zakup materiałów
    trzeba WPISAC do KPIR już w momencie otrzymania (bo tego wymag
    rozporządzenie p rowadzeniu PKPiR) ale kosztem będzie to dopiero w
    momencie zapłaty. Trzeba wtedy gimnastykowac się przy wypełnianiu pita -
    pamiętać co z tego co wpisane trzeba sobie odjąć.

    Nie mówiąc już o tym że dochody mamy memoriałowo, tylko koszty kasowo.
    Płaci sie więc podatek od nieotrzymanch dochodów ale niezapłaconych
    kosztów odliczyc nie można.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2004-12-22 07:56:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    janek napisał(a):
    > Przeciez to nie piątek więc skąd takie bzdury ci do głowy przychodzą od

    > Podaj istotny powod przejscia na zasade memorialową, wg mnie bedzie wiecej
    > klopotu

    Na pewno wiesz co to jest metoda memoriałowa?
    Bo z Twoich wypowiedzi wynika, że nie masz zielonego pojęcia.
    Może najpierw sie poducz a potem zabieraj głos.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813