  • 1. Data: 2009-09-08 08:35:08
    Temat: jak zaplacic podatke od sprzedazy owaru handlowego
    Od: "John Deere" <q...@o...pl>

    Zalozmy , ze mam firme, kupilem jako towar handlowy zelazko za 100 netto
    czyli 122 brutto.

    Daje ksiegpwej FV , ona mi ten vat 22 zł odciaga od podatku

    Za miesiąć przyszla babka i sprzedalem jej to zelazko za 110 netto czyli
    134,2 brutto

    Jak to teraz policzyć ? od czego ja place podatek i vat . Od zysku netto ?
    Czyli 110 minus 100 , czyli od 10 zł netto nalicza jest m Vat ? Chyba
    niebardzo

    Wg mnie place vat od 134,2 czyli 24,2 zł i do tego jeszcze podatek dochodowy
    zalozmy 20 % , ale tez od netto czyli 110 czy od samego zysku?

    Jak to jest ? MOze ktos mi to sensownie i prosto wytlumaczyc ?

  • 2. Data: 2009-09-08 08:41:08
    Od: spp <s...@o...pl>

    John Deere pisze:
    > Zalozmy , ze mam firme, kupilem jako towar handlowy zelazko za 100 netto
    > czyli 122 brutto.
    >
    > Daje ksiegpwej FV , ona mi ten vat 22 zł odciaga od podatku

    Nie.

> [...]
    > zalozmy 20 % , ale tez od netto czyli 110 czy od samego zysku?
    >
    > Jak to jest ? MOze ktos mi to sensownie i prosto wytlumaczyc ?

    Dochodowy od 10 zł.
    Vatu zapłacisz 2,20 ale bo dopiero teraz księgowa może odliczyć od 24,20
    te wcześniejsze 22 zł., :)

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-09-08 08:47:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 08 Sep 2009 10:35:08 +0200, John Deere napisał(a):

    > Zalozmy , ze mam firme, kupilem jako towar handlowy zelazko za 100 netto
    > czyli 122 brutto.

    Czyli jest 22 zł VAT naliczonego

    > Daje ksiegpwej FV , ona mi ten vat 22 z? odciaga od podatku

    Co to znaczy "odciąga"?

    > Za miesi?ae przyszla babka i sprzedalem jej to zelazko za 110 netto czyli
    > 134,2 brutto

    A może być w tym samym miesiącu? Będzie prościej.
    Czyli masz 24,2 VAT należnego.

    > Jak to teraz policzyae ? od czego ja place podatek i vat . Od zysku netto
    > ? Czyli 110 minus 100 , czyli od 10 z? netto nalicza jest m Vat ? Chyba
    > niebardzo

    Wpłacasz do Urzędu skarbowego "należny" - "naliczony" czyli 24,2 - 22 =
    2,2

    > Wg mnie place vat od 134,2 czyli 24,2 z? i do tego jeszcze podatek
    > dochodowy zalozmy 20 % , ale tez od netto czyli 110 czy od samego zysku?

    Dochodowy to w zasadzie 18% lub więcej od dochodu. Dochód to przychód -
    wydatki (dla VAT-owców obie wartości netto). W twoim przykładzie 18% *
    (110 - 100) = 1,8

    > Jak to jest ? MOze ktos mi to sensownie i prosto wytlumaczyc ?

    Pominąłem przeniesienia VAT między miesiącami, kwoty wolne w dochodowym,
    inne sposoby opodatkowania (liniowy, ryczałt, karta), ZUS-y itp. Jak chce
    się to wszystko uwzględnić to kończy się "prosto".

  • 4. Data: 2009-09-08 09:11:35
    Od: "John Deere" <q...@o...pl>

    dalej nie kumam w 100 %

    Ja ja to zelazko kupilem za 100 netto 122 brutto( 22 zł vat) i potem
    sprzedałem za 110 netto i 134,2 brutto( 24,2 zł vat) to mam 10 zł zarobku
    netto

    Ksiegowa odciąga ( odlicza ) mi te 22 zł od ogolnego podatku vat jaki place
    na koniec miesiąca czy nie odlicza ?

    A po miesiacu jak to zelazko sprzedalem to ten vat 24,2 zł mam doliczany do
    vatu , kotry musze zaplacic na koniec nasptenego miesiaca ?

    Nie nie wiem bo za tępy jestem na to, aby to zrouzmiec. Nie moze byc tak, ze
    place od 10 zł netto ten vat i koniec kropka ?

  • 5. Data: 2009-09-08 09:16:21
    Od: "John Deere" <q...@o...pl>

    Chodzi o to, ze w programie, który rozlicza mi towar handlowy mam sprzedaz
    netto brutto i zysk netto

    Sprzedaz netto w przypadku zelazka to 110 , brutto 134,2 (program wylicza
    roznice netto) i podaje obok zysk 10 zł netto

    I co ja teraz mam dac ksiegowej do opdatkowania , te 10 zł ?

    To jak , odliczylem sobei vat 22 zł przy zakupie i teraz zaplce tylko vat od
    10 ? To przeciez na saym vacie jestem jzu do przodu...

  • 6. Data: 2009-09-08 09:17:44
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    > Nie nie wiem bo za tępy jestem na to, aby to zrouzmiec. Nie moze byc tak,
    > ze
    > place od 10 zł netto ten vat i koniec kropka ?

    Jeśli tylko kupujesz i sprzedajesz towary to faktycznie do US wpłacasz kwotę
    równą = Twój zysk x stawka VAT. Ale gdybyś tak chciał upraszczać sprawę to
    co zrobisz np z fakturami za enegię, telefon, zakupami których nie
    sprzedajesz (wyposażenie, środki trwałe)?

  • 7. Data: 2009-09-08 09:20:57
    Od: spp <s...@o...pl>

    John Deere pisze:

> [...]
    > netto
    >
    > Ksiegowa odciąga ( odlicza ) mi te 22 zł od ogolnego podatku vat jaki place

    Nie, VAT odlicza się od VAT-u comiesięcznie.
    Dochodowy obliczasz osobną ścieżką narastająco od początku okresu
    obrachunkowego.

    > A po miesiacu jak to zelazko sprzedalem to ten vat 24,2 zł mam doliczany do
    > vatu , kotry musze zaplacic na koniec nasptenego miesiaca ?

    Upraszczając - w pierwszym miesiącu składasz deklarację VAT na której
    figuruje, że do rozliczenia pozostało Ci 22 zł VAT-u (naliczonego, tyle
    'wisi' ci US).
    Po sprzedaży składasz deklarację, ze:
    1. zarobiłeś na sprzedaży 10 zł i od tego płacisz 18 % podatku
    dochodowego (1, 80);
    2. VAT należny od transakcji wynosi 24,20 ale odliczasz wtedy te
    ubiegłomiesięczne 22 zł i wpłacasz do US jedynie 2,20.

    Nie ma w zasadzie możliwości otrzymania zwrotu nadwyżki VAT naliczonego
    nad należnym.

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-09-08 09:21:37
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    Użytkownik "John Deere" <q...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > To jak , odliczylem sobei vat 22 zł przy zakupie i teraz zaplce tylko vat
    > od 10 ? To przeciez na saym vacie jestem jzu do przodu...

    To co że odliczyłeś, ale zapłaciłeś sprzedawcy za żelazko 122 zł a nie 100

  • 9. Data: 2009-09-08 09:52:31
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 08 Sep 2009 11:16:21 +0200, John Deere napisał(a):

> [...]
    >
    > To jak , odliczylem sobei vat 22 z? przy zakupie i teraz zaplce tylko
    > vat od 10 ? To przeciez na saym vacie jestem jzu do przodu...

    Tak naprawdę to VAT zapłaci twój klient, który kupi żelazko za 134,2 a
    nie za 110 zł. Inna sprawa kto ten VAT ma wpłacić do Urzędu Skarbowego. Z
    tej kwoty 24,2 zł VAT-u ty wpłacisz 2,20 zł. Pozostałe 22 zł już
    przekazałeś (w cenie zakupu) hurtowni, w której kupiłeś żelazko i te 22
    zł wpłacą do Urzędu Skarbowego oni (zapewne na spółkę między innymi z
    producentem żelazka)

  • 10. Data: 2009-09-08 10:10:27
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    jureq w <news:h855mt$ctr$1@news.onet.pl>:

> [...]

    > Czyli masz 24,2 VAT należnego.

    > Wpłacasz do Urzędu skarbowego "należny" - "naliczony" czyli 24,2 - 22 =

    Ale bzdura (w kwestii tego po przecinku) ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]