  • 1. Data: 2010-04-20 13:06:08
    Temat: jak zapisac przychod z najmu mieszkania?
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    witam,
    mam umowe na wynajem mieszkania i w niej mam zapisane, ze najemca ma placic
    do konca kazdego miesiąca za miesiac przyszly.
    wlasnie wypelniam PIT 37 - mam zapisac wplate 29. grudnia za styczen 2010 na
    rok 2009 i dolaczyc do akutalnego pitu czy dopiero za rok?

    pozdrawiam, wromek

  • 2. Data: 2010-04-20 13:30:50
    Temat: Re: jak zapisac przychod z najmu mieszkania?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wlasnie wypelniam PIT 37 - mam zapisac wplate 29. grudnia za styczen 2010
    > na rok 2009 i dolaczyc do akutalnego pitu czy dopiero za rok?

    Hmmmm - dlaczego PIT-37?
    Jak najem, to PIT-36.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-04-20 13:55:11
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Hmmmm - dlaczego PIT-37?
    > Jak najem, to PIT-36.

    a widzisz, czyalem czytalem i nie doczytalem ma byc 36 ale czy to wazne jaki
    pit?!
    to jest najem okazjonalny, prywatny, nie firmowy-rozliczanie na zasadach
    ogolnych a nie ryczaltem. a odpowiesz na moje pytanie? :)
    pozdrawiam, wromek

  • 4. Data: 2010-04-21 07:54:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 20 Apr 2010 15:55:11 +0200, wromek napisał(a):

    > to jest najem okazjonalny, prywatny, nie firmowy-rozliczanie na zasadach
    > ogolnych a nie ryczaltem. a odpowiesz na moje pytanie? :) pozdrawiam,

    Przy najmie decyduje data fizycznego otrzymania kasy.

  • 5. Data: 2010-04-21 08:28:09
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Przy najmie decyduje data fizycznego otrzymania kasy.

    A jak to teraz jest - watkotworca powinien taka umowe zglosic, obliczac i
    odprowadzac zaliczki?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-04-21 11:26:51
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > A jak to teraz jest - watkotworca powinien taka umowe zglosic, obliczac i
    > odprowadzac zaliczki?

    jak rozmawialem z pania w US to mi powiedziala, ze nie musze zglaszac umowy.
    z tego co wiem to nie ma takiej opcji. mam obowiazek wplacac zaliczki po
    przekroczeniu kwoty wolnej od podatku..

    pozdrawiam, wromek

  • 7. Data: 2010-04-21 12:12:31
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > jak rozmawialem z pania w US to mi powiedziala, ze nie musze zglaszac
    > umowy. z tego co wiem to nie ma takiej opcji. mam obowiazek wplacac
    > zaliczki po przekroczeniu kwoty wolnej od podatku..

    No to wiadomo, ze po przekroczeniu dopiero.
    Ale pamietaj, ze jezeli pracujesz na etacie, to powinienes to zglosic
    pracodawcy i wycofac oswiadczenie PIT-2, zeby nie pomniejszano CI podatku o
    kwote wolna, gdyz teraz rozliczasz ja w ramach najmu.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2010-04-21 12:24:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 20 Apr 2010 15:06:08 +0200, w <hqk8s9$pnl$1@news.onet.pl>, "wromek"
    <wromek@...poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > wlasnie wypelniam PIT 37 - mam zapisac wplate 29. grudnia za styczen 2010 na
    > rok 2009 i dolaczyc do akutalnego pitu czy dopiero za rok?

    Data wpłaty. Czyli PIT za 2009.

  • 9. Data: 2010-04-21 15:08:27
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > pracodawcy i wycofac oswiadczenie PIT-2, zeby nie pomniejszano CI podatku
    > o kwote wolna, gdyz teraz rozliczasz ja w ramach najmu.

    mam DG ale dzieki za pomoc...

  • 10. Data: 2010-04-21 17:07:53
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > mam DG ale dzieki za pomoc...