  • 1. Data: 2004-05-06 21:31:18
    Temat: jak wystawic taka f-re?
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    Witam

    Prosze o rade jak wystawic f-re zgodnie z art.120 ust.16 ustawy o vat
    Przytocze dla przypomnienia:)
    "Podatnik, o ktorym mowa w ust.4 nie moze oddzielnie wykazywac na
    wystawionych przez siebie fakturach podatku od dostawy towarow, w przypadku
    gdy opodatkowaniu podlega marza"
    Wystawial juz ktos takie cudo?

    Pozdrawiam
    grzess

  • 2. Data: 2004-05-06 21:37:08
    Temat: Re: jak wystawic taka f-re?
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

> [...]
    > "Podatnik, o ktorym mowa w ust.4 nie moze oddzielnie wykazywac na
    > wystawionych przez siebie fakturach podatku od dostawy towarow, w

    =========
    naglowek jak w kazdej innej fakturze tyle tylko ze ma miec napis "faktura
    vat marża"
    a w pozycjach:
    lp.
    nazwa towaru uslugi
    ilosc
    pkwiu
    cena jednostowa
    wartosc

    na koniec naleznosc ogolem i slownie.

    ja dodalbym jeszcze w pozycjach stawke vat ktora opodatkowana bedzie marza.
    I jeszcze wraz z faktura dodalbym dokument rozliczenia marzy na ktorym
    wykazalbym zakupione towaly/uslugi wg stawek marzy i rozliczenie calej marzy
    i podatku

    Pytanie jest tylko takie:

    Czy z rozliczenia podatku od marzy moze wyjsc ujemny podatek? Sklaniam sie
    to tego, ze nie.

    Atomek

  • 3. Data: 2004-05-06 22:08:25
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

> [...]
    >
    > Pytanie jest tylko takie:
    >
    > Czy z rozliczenia podatku od marzy moze wyjsc ujemny podatek? Sklaniam sie

    ujemny podatek wyjsc nie moze, bo i jak?
    nie mozna miec ujemnej marzy:)
    nie potrafie zrozumiec co ustawodawca mial na mysli stanowiac taki przepis
    jesli chec "ukrycia" marzy przed kontrahentem, co byloby nawet zrozumiale
    to...dokument rozliczajacy marze nie powinien znalezc sie "pod" f-ra
    nie mniej conajmniej dziwnie bedzie wygladac taka f-ra
    kwota brutto i tyle
    no i ten nieszczesliwy dopisek vat-marza
    pozdrawiam
    grzess

  • 4. Data: 2004-05-06 22:22:22
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    > ujemny podatek wyjsc nie moze, bo i jak?
    > nie mozna miec ujemnej marzy:)
    -----------
    kupuje samochod za 1000 i sprzedaje za 800

    marza wychodzi -200

    atomek

  • 5. Data: 2004-05-06 22:30:02
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > kupuje samochod za 1000 i sprzedaje za 800
    >
    > marza wychodzi -200

    alez skad, sprzedajesz bez marzy:)

    grzess

  • 6. Data: 2004-05-06 22:30:56
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    > alez skad, sprzedajesz bez marzy:)
    >
    > grzess
    a jak nikt nie chce kupic to lepiej sprzedac za 800 niz w ogole nie sprzedac

    Atomek

  • 7. Data: 2004-05-07 13:52:53
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl> wrote in message

    > a jak nikt nie chce kupic to lepiej sprzedac za 800 niz w ogole nie
    sprzedac

    > Atomek

    faktura marża to pestka w porównaniu z tym, jak sprzedaż taki towar za
    pomocą kasy fiskalnej (dla osoby fizycznej). Ja mam zagwozdkę właśnie z tym.

    Magdi

  • 8. Data: 2004-05-07 15:10:01
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > faktura marża to pestka w porównaniu z tym, jak sprzedaż taki towar za
    > pomocą kasy fiskalnej (dla osoby fizycznej). Ja mam zagwozdkę właśnie z
    tym.

    zgadza sie Magdaleno...
    tez mam ten problem, ale tak naprawde to ty mi go uswiadomilas:)

    pozdrawiam
    grzess

  • 9. Data: 2004-05-09 15:49:40
    Od: "brkorab" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości

    > faktura marża to pestka w porównaniu z tym, jak sprzedaż taki towar za
    > pomocą kasy fiskalnej (dla osoby fizycznej). Ja mam zagwozdkę właśnie z
    tym.

    zdaje mi sie ze nie ma problemu, ja widze to tak: zawolac serwisanta, aby
    wprowadzil nowy kod na kase bez podatku (mam nadzieje ze kasy maja takie
    mozliwosci) nabijamy na kase brutto i tyle, zas art. 120 ust 15 mowi nam co
    mamy prowadzic dodatkowo przy opodatkowaniu tylko marzy i z tego wlasnie
    rejestru musi wynikac podatek nalezny,
    pozdrawiam
    korabik