eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › jak wpisac kredyt w koszty?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 15

  • 1. Data: 2003-06-10 05:09:44
    Temat: jak wpisac kredyt w koszty?
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    jest kupiona rzecz o wartosci 2500 zl - rozlozone na 10 rat, ale
    nieoprocentowane, zero prowizji i opłat, czyli 250 zl miesiecznie - taka
    byla promocja w sklepie.

    i mam pytanie, czy te kwote nalezy rozbic na te 10 rat i rozliczac przez 10
    mcy jako koszt 250 zl, czy moge jednorazowo wpisac ja w koszty?

    na frze sprzedazy jest napisane, ze jest to sprzedaz ratalna.



  • 2. Data: 2003-06-10 05:59:39
    Temat: Re: jak wpisac kredyt w koszty?
    Od: "Andrzej" <w...@m...pl>

    Witaj !

    Jedna podstawowa zasad zarówno w prawie podatkowym (art.23 updof) jak i
    bilansowym mówi jasno
    RATY KREDYTU NIE SA KOSZTEM !
    Nie możesz rozliczać kredytu w koszty ale mam pytanie co zrobiłaś z rzeczą
    którą za ten
    kredyt kupiłaś ? Powinnaś ją zaliczyć w całości w koszty w miesiący
    przyjecia do uzywania
    a kredyt swoją drogą spłacać.

    Pozdrawiam

    Andrzej Wodnicki


    Użytkownik "rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:bc3p2m$2t1c$1@foka1.acn.pl...
    > jest kupiona rzecz o wartosci 2500 zl - rozlozone na 10 rat, ale
    > nieoprocentowane, zero prowizji i opłat, czyli 250 zl miesiecznie - taka
    > byla promocja w sklepie.
    >
    > i mam pytanie, czy te kwote nalezy rozbic na te 10 rat i rozliczac przez
    10
    > mcy jako koszt 250 zl, czy moge jednorazowo wpisac ja w koszty?
    >
    > na frze sprzedazy jest napisane, ze jest to sprzedaz ratalna.
    >
    >



    --
    Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 3. Data: 2003-06-10 06:10:32
    Temat: Re: jak wpisac kredyt w koszty?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik rena napisał:
    > jest kupiona rzecz o wartosci 2500 zl - rozlozone na 10 rat, ale
    > nieoprocentowane, zero prowizji i opłat, czyli 250 zl miesiecznie - taka
    > byla promocja w sklepie.
    >
    > i mam pytanie, czy te kwote nalezy rozbic na te 10 rat i rozliczac przez 10
    > mcy jako koszt 250 zl, czy moge jednorazowo wpisac ja w koszty?
    >
    > na frze sprzedazy jest napisane, ze jest to sprzedaz ratalna.
    A jestes księgowym kasowcem?

    I czy w swojej naiwności myslisz że tu siedzi jakiś jasnowidz?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl


  • 4. Data: 2003-06-10 06:13:37
    Temat: Re: jak wpisac kredyt w koszty?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Andrzej napisał:
    > kredyt kupiłaś ? Powinnaś ją zaliczyć w całości w koszty w miesiący
    > przyjecia do uzywania

    A jednak jasnowidz. Patrzcie państwo!

    A wywróżysz mi może czy wygram w totka?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl


  • 5. Data: 2003-06-10 07:15:54
    Temat: Re: jak wpisac kredyt w koszty?
    Od: "Andrzej" <w...@m...pl>

    Witaj !

    Jasnowidz ?
    hmm... nie sądzę raczej ktoś kto zna się na rzeczy.

    Pozdrawiam

    Andrzej

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    news:bc3svu$io3$3@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik Andrzej napisał:
    > > kredyt kupiłaś ? Powinnaś ją zaliczyć w całości w koszty w miesiący
    > > przyjecia do uzywania
    >
    > A jednak jasnowidz. Patrzcie państwo!
    >
    > A wywróżysz mi może czy wygram w totka?
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    > m...@e...com.pl
    >



    --
    Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 6. Data: 2003-06-10 07:18:58
    Temat: Re: jak wpisac kredyt w koszty?
    Od: "Andrzej" <w...@m...pl>

    i proszę Cię wyrażaj się jasno,
    zgadzam się że może być napisane jako forma zapłaty
    sprzedaż ratalna ale to nie ma żadnego wpływu
    na formę rozliczenia
    zakupionej rzeczy, w tym przypadku, bo nie mamy prowizji, opłat i odsetek
    itp.

    Pozdrawiam

    Andrzej Wodnicki


    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    news:bc3sq5$io3$2@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik rena napisał:
    > > jest kupiona rzecz o wartosci 2500 zl - rozlozone na 10 rat, ale
    > > nieoprocentowane, zero prowizji i opłat, czyli 250 zl miesiecznie - taka
    > > byla promocja w sklepie.
    > >
    > > i mam pytanie, czy te kwote nalezy rozbic na te 10 rat i rozliczac przez
    10
    > > mcy jako koszt 250 zl, czy moge jednorazowo wpisac ja w koszty?
    > >
    > > na frze sprzedazy jest napisane, ze jest to sprzedaz ratalna.
    > A jestes księgowym kasowcem?
    >
    > I czy w swojej naiwności myslisz że tu siedzi jakiś jasnowidz?
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    > m...@e...com.pl
    >



    --
    Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 7. Data: 2003-06-10 08:04:58
    Temat: Re: jak wpisac kredyt w koszty?
    Od: "Vectra" <a...@b...vectranet.pl>

    > i proszę Cię wyrażaj się jasno,

    Popieram. Prosimy jasniej.
    ---
    V.



  • 8. Data: 2003-06-10 08:08:08
    Temat: Re: jak wpisac kredyt w koszty?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Andrzej napisał:
    > Witaj !
    >
    > Jasnowidz ?
    > hmm... nie sądzę raczej ktoś kto zna się na rzeczy.

    Zna sie na rzeczy?

    A metode kasową prowadzenia KPiR zna? Bo ona zdaje sie rzeczy jak
    najbardziej dotyczy...

    A więc albo przyjął zalożenie bez zadnych podstaw albo jasnowidz...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl


  • 9. Data: 2003-06-10 08:09:05
    Temat: Re: jak wpisac kredyt w koszty?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Vectra napisał:
    >>i proszę Cię wyrażaj się jasno,
    >
    >
    > Popieram. Prosimy jasniej.

    Wydawało mi sie że pytanie o metode kasowa było jasne...

    Teraz czekam na jasna odpowiedź...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl


  • 10. Data: 2003-06-10 09:04:07
    Temat: Re: jak wpisac kredyt w koszty?
    Od: "Andrzej" <w...@m...pl>

    Witaj ponownie

    Ciekawa dyskusja nam się tutaj rozpętała jak widzę i dobrze bo nic tak nie
    rozwija i nie poszerza horyzontów
    jak rzeczowa dyskusja.

    Oczywiście zgadzam sie z Tobą o dwojakim księgowaniu w koszty różnego
    rodzaju kosztów
    według dwóch zasad memoriałowej i kasowej. Jedna jak wiesz regulowana jest
    art 22 ust 6 updof
    a druga metoda kasowa o która tak się dopominasz art 22 ust 1 updof. Zgadzam
    się również że nie zawsze
    prawidłowo jest stosować zasadę memoriału jaka proponowałem, w dużej części
    zależy to po prostu od wykładni
    jaką stosuje dany urząd skarbowy, ale zawsze i tylko o tym słyszałem
    dotyczylo to np. składek ZUS, rachunków
    za energię czy telefon i w tym przyapdku sam jestem zwolennikiem metody
    kasowej czyli zalicz w koszty jak zapłacisz
    wynika to też z tego że jest po prostu latwiej księgować ze wzgledu na
    termin rozliczenia VAT (dotyczy energii i telefonu ).

    Jednak w zadnym wypadku nie zgadzam sie ze stanowiskiem dotyczącym
    księgowania metodą kasowa zakupu
    rozłożonego na raty bo powiedz mi z jakiej przyczyny ? Jak kupiłabyś ten sam
    produkt ale na kredyt w banku
    to co zaliczyłabyś w koszty w momencie spłaty kredytu ? Wyobraź sobie że nie
    kupiłaś rzeczy o wartości 2500 zł
    tylko 10000 na raty to co Twoim zdaniem możesz to amortyzaować ? czy czekasz
    z pierwszą ratą amortyazacji do
    momentu kasowej realizacji zakupu ? No paranoja, ale oczywiście czekam na
    jakąs podstawe prawaną Twojej opinii
    jeśli masz w posiadaniu jakiś wyrok NSA lub interpretację czy pismo
    ministrestwa finansów to z wielką przyjemnością
    zapoznam sie z nim bop niestety ja takiego pisma nie mam ani taka
    interpretacja nie jest mi znana. No moment jedyna jaką
    znam to dotycząca np. zakupu komputera na raty i zaliczeina tylko takiej
    wartości tego komputera z tytułu ulgi
    na pomoce naukowe jaka została zapłacona w danym okresie. Ale to jedyna
    która zresztą została podważona niejednokrotnie
    a sam osobiście się z nią nie zgadzam

    Pozdrawiam

    Andrzej Wodnicki


    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    news:bc43m5$lg9$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik Andrzej napisał:
    > > Witaj !
    > >
    > > Jasnowidz ?
    > > hmm... nie sądzę raczej ktoś kto zna się na rzeczy.
    >
    > Zna sie na rzeczy?
    >
    > A metode kasową prowadzenia KPiR zna? Bo ona zdaje sie rzeczy jak
    > najbardziej dotyczy...
    >
    > A więc albo przyjął zalożenie bez zadnych podstaw albo jasnowidz...
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    > m...@e...com.pl
    >



    --
    Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1