  • 1. Data: 2005-12-16 10:41:21
    Temat: jak to rozliczyć?
    Od: maz <m...@o...pl>

    Mam pytanie.

    Kupuję usługę poza UE. Dostaję invoice na 100USD.
    i teraz nie wiem jak to rozliczyć w KPiR.

    wpisuję kwotę z invoice przeliczoną na PLN wg kursu NBP z dnia
    otrzymania invoice jako zakup.
    np. dziś jest to 3,23 PLN. czyli mam kwotę: 323PLN.

    Wystawiam dokument wewnętrzny z wyliczeniem tej kwoty i nr DW wstawiam
    jako zakup. Kwota 323PLN to cena brutto czy netto?

    Wydaje mi się że brutto, bo jest to całkowity koszt poniesiony przeze
    mnie. Tylko jak opodatkowany jest? 0%? czy może traktując tą kwotę jako
    brutto wyliczyć ile to będzie netto wg podatku 22%?

    czyli podsumowując które wyliczenie mam wpisać jako zakup:
    a) 323 PLN netto + 0% podatku -> 323PLN brutto
    b) 272,13 PLN netto + 22% podatku -> 323PLN brutto
    c) 323 PLN netto + 22% podatku -> 394PLN brutto

    proszę o pomoc.

    maz

  • 2. Data: 2005-12-16 13:16:44
    Temat: Re: jak to rozliczyć?
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "maz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > otrzymania invoice jako zakup.
    > np. dziś jest to 3,23 PLN. czyli mam kwotę: 323PLN.

    z dnia poniesienia kosztu, czyli niekoniecznie otrzymania faktury

    a jaka to usługa?

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-12-19 07:55:07
    Od: maz <m...@o...pl>

    Użytkownik my way napisał:
    > Użytkownik "maz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > z dnia poniesienia kosztu, czyli niekoniecznie otrzymania faktury

    ok, rozumiem

    > a jaka to usługa?

    usługi internetowe, takie jak: hosting, shoutcast, domeny

    a jakie ma to znaczenie jaka to usługa?

    maz

  • 4. Data: 2005-12-19 11:08:32
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > usługi internetowe, takie jak: hosting, shoutcast, domeny
    >
    > a jakie ma to znaczenie jaka to usługa?

    dokonałes właśnie importu usługi ;)
    podstawą opodatkowania w Vat jest tu kwota, jaka jestes zobowiązany zapłacić
    sprzedawcy
    stawka vat - krajowa 22%
    czyli generalnie - rozwiązanie c)
    oczywiście masz prawo odliczyć ten vat ( o ile nie jest to zakup z "raju
    podatkowego") tak samo jak gdybys nabyl taka usługę w kraju

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-12-19 11:22:00
    Od: maz <m...@o...pl>

    Użytkownik my way napisał:

> [...]
    > stawka vat - krajowa 22%
    > czyli generalnie - rozwiązanie c)

    c) 323 PLN netto + 22% podatku -> 394PLN brutto

    a co z tym 71 PLN ?
    muszę to odprowadzić do US?
    przecież w końcu koszt poniesiony przeze mnie to 323PLN, więc nie wiem
    dlaczego wykazać to 394PLN.

    > oczywiście masz prawo odliczyć ten vat ( o ile nie jest to zakup z "raju
    > podatkowego") tak samo jak gdybys nabyl taka usługę w kraju

    kraj zakupu to Chiny :) zdaje sie że nie jest to "raj podatkowy".

    pozdrawiam
    maz

  • 6. Data: 2005-12-19 11:33:56
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > c) 323 PLN netto + 22% podatku -> 394PLN brutto
    >
    > a co z tym 71 PLN ?
    > muszę to odprowadzić do US?

    nie masz tego nigdzie płacic, tylko wystawic fakturę vat wewnetrzną i w niej
    "opodatkowac" kwotę netto

    w deklaracji VAT-7 umieszczasz to - po jednej stronie, jako vat należny - w
    pozycji "import usług" a po drugiej - jako vat do odliczenia - w pozycji
    "nabycie towarów i usług pozostałych"

    > kraj zakupu to Chiny :) zdaje sie że nie jest to "raj podatkowy".

    nie jest ;)

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-12-19 12:00:26
    Od: maz <m...@o...pl>

    Użytkownik my way napisał:

> [...]
    > pozycji "import usług" a po drugiej - jako vat do odliczenia - w pozycji

    ok, czyli w VAT7 wpisuję:

    w poz. 34. "Import usług - podstawa opodatkowania w zł" - kwotę 323 PLN
    w poz. 35. "Import usług - podatek należny w zł" - kwotę 71 PLN
    w poz. 46. "Nabycie towarów i usług - wartość netto w zł" - kwotę 323PLN
    w poz. 47. "Nabycie towarów i usług - podatek naliczony w zł" - kwotę 71PLN.

    przy założeniu że jest to mój jedyny koszt
    czy tak będzie dobrze?

    pozdrawiam
    maz

  • 8. Data: 2005-12-19 12:37:55
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

> [...]
    71PLN.

    > przy założeniu że jest to mój jedyny koszt

    tak

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2005-12-19 13:26:29
    Od: maz <m...@o...pl>

    Użytkownik my way napisał:
    > Użytkownik "maz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 71PLN.

    > tak
    >
    > pozdrawiam

    dziękuję bardzo za pomoc.

    Pozdrawiam
    maz

  • 10. Data: 2006-01-12 19:44:16
    Temat: jak to rozliczyć? chińskie faktury
    Od: "Monika Ramusiewicz" <k...@o...pl>

    my way, czy mógłbyś pomóc również mi?

    Tak jak maz mam do rozliczenia fakturę z Chin. Konkretnie jest to import
    usług hotelarkich - pobyt prezesa w sprawach służbowych w hotelu i wszystko
    co się z tym wiąże (gastronomia, barek itd.). Jakimi stawkami vat powinnam
    opodatkować każdą z pozycji na fakturze wewnętrznej?

    Będę wdzięczna za pomoc.

    M.