  • 11. Data: 2010-06-20 16:28:58
    Temat: Re: jak rozliczyc przychód od komornika za niezaplacone faktury
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Chyba że zobowiązanie podatkowe już się przedawniło. A nawet jeśli
    > nie, to kto wie, czy siedzenie cicho i nieujawnianie tego dochodu nie
    > będzie lepszym rozwiązaniem.

    Nie sądzę, ponieważ jeśli złożyłby PIT roczny i wykazałby
    kwoty w tych rubryczkach na końcu i nie zapłacił, to przecież
    US już by się upomniał. Więc podejrzewam to co spp - kolega rt
    zastosował nowatorski sposób rozliczeń z fiskusem:
    płacę co chcę i kiedy chcę, a potem się zobaczy :-)

  • 12. Data: 2010-06-20 16:38:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    cef pisze:

> [...]
    > zastosował nowatorski sposób rozliczeń z fiskusem:
    > płacę co chcę i kiedy chcę, a potem się zobaczy :-)

    No tak, ale co teraz lepiej zrobić? Ujawnić się ze wszystkim i mieć
    niemal pewność trzepania przez US, czy siedzieć cicho i mieć nadzieję,
    że się nie wyda. Przecież już sam fakt braku kontroli w przyszłości jest
    realny (zwłaszcza jak biznes niewielki), a poza tym kontrolerzy
    musieliby wiedzieć, aby szukać TYCH niezaksięgowanych faktur. W wersji
    hard-core możnaby nawet podrukować jakieś anulowane faktury (z błędem),
    aby wypełnić lukę w numeracji ;)

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-06-20 16:39:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    cef pisze:

> [...]
    > zastosował nowatorski sposób rozliczeń z fiskusem:
    > płacę co chcę i kiedy chcę, a potem się zobaczy :-)

    I co teraz jest lepsze - przyznać się i mieć pewność trzepania przez
    US, czy siedzieć cicho? ;)

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-06-21 07:56:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Jun 2010, Liwiusz wrote:

    > I co teraz jest lepsze - przyznać się i mieć pewność trzepania przez US,
    > czy siedzieć cicho? ;)

    Jak to mawiają: "każdy odpowiada za siebie".
    Jak dłużnik nie płacił, to jest prawdopodobne, że miał również inne
    "zamieszania" - z płaceniem swojego podatku lub innym kontrahentom,
    a tym samym rzekłbym jest "wysoce prawdopodobny jako źródło kontroli
    krzyżowych". Patrz sąsiedni wątek.
    Biorąc pod uwagę że nieujęty przychód kwalifikuje się pod nierzetelność
    dokumentacji, co z kolei uprawnia US do określenia "domiaru", potencjalna
    kara może przy tym (wobec "domiaru") uzyskać status "pikuś, mały pikuś".
    "Na podstawie porównania przychodów z innymi podmiotami uznajemy, że
    podatnik ukrył 148 712 zł przychodu" :P
    Ja bym chyba nie ryzykował :)

    pzdr, Gotfryd