  • 1. Data: 2010-06-20 05:16:05
    Temat: jak rozliczyc przychód od komornika za niezaplacone faktury
    Od: "rt" <x...@N...gazeta.pl>

    Witam

    prosze o poradę i pomoc bo tumanieje.

    Mialem kilkanascie faktur z lat 2009 i 2008 nie zaplaconych przez mojego
    kontrahenta, cierpliwośc sie wyczerpala w ubieglym roku i poszedlem do sądu.
    Od tych faktur zaplacilem podatek Vat ale nie zaplacilem dochodowego. W tym
    miesiacu komornik odzyskał cześc z tych faktur, no i tą cześc mam na koncie.
    Niestety nie mam pojecia za jakie faktury dostalem zaległe pieniadzę -
    dostałem kwotę która pokrywa dwie i 1/3 faktury (łacznie niezaplaconych było
    4).

    i teraz pytanie jak to rozliczyc teraz? Juz wiem ze powinienem zaplacic
    podatek dochodowy od niezaplaconych faktur, jednak tego nie zrobilem.

    Czy teraz podatek dochodowy mam placic z odsetkami za spóznienie? Jak
    rozliczy te 2 i 1/3 faktury za poprzednie lata?
    Do tej pory rozliczałem się sam bez biura rachunkowego - dlatego proszę o
    pomoc mozliwie jak najbardziej szczegółową a nie porady że "trzeba było..."

    dziękuje
    rt

  • 2. Data: 2010-06-20 13:56:08
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.06.2010 07:16), rt wrote:
> [...]
    > pomoc mozliwie jak najbardziej szczegółową a nie porady że "trzeba było..."

    Ja bym zrobił korektę za te lata w których miałeś zapłacić dochodowy i
    nie zapłaciłeś i wpłacił na konto US różnicę pamiętając o odsetkach.

    Nie wiem czy trzeba czynny żal składać przy okazji - ale na pewno nie
    zaszkodzi.

    Nie wiem też czy masz korygować tylko zeznanie roczne, czy także pity-5,
    które pewnie w tamtym czasie powinieneś składać.

    p. m.

  • 3. Data: 2010-06-20 14:10:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-06-2010 o 15:56:08 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie wiem też czy masz korygować tylko zeznanie roczne, czy także pity-5,
    > które pewnie w tamtym czasie powinieneś składać.

    Pytanie - korektę czego - przecież przychód powinien był się znaleźć w
    KPiR.
    Czyżby pytający odjął sobie parę złotych w PIT5 i PIT 36?

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-06-20 15:44:16
    Od: "rt" <x...@g...pl>

    nic nie odejmowałem placilem vat normalnie za wszystko a dochodowego nie
    zaplacilem od faktur za ktore nie dostalem pieniedzy

    tu pozostaje jeszcze jedna sprawa: od komornika dostalem należnośc za 2 i 1/3
    faktury, nawet nie wiem czy z odsetkami - czyli mam rozliczyc 2 pierwsze
    niezaplacone faktury ? co z ta 1/3 kwoty nastepnej faktury zrobic ?

    rozumiem ze korekty robie na miesiace w ktorych byly faktury wystawiane i
    place sume podatku plus odsetek za zwłokę ?

    taka sama korekta na zeznanie roczne z podatku dochodowego ?

    czy robic korekty do wszystkich faktur ktore wystawilem i lat
    rozliczeniowych - za jednym zamachem - czy czekac na reszte kasy ktora wyrwie
    lub nie komornik ?

    dzieki z apomoc

    ps wyjdzie na to ze suma odzyskanych pieniedzy < od sumy naleznosci do
    odprowadzenia do urzedu skarbowego

  • 5. Data: 2010-06-20 16:09:45
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-06-2010 o 17:44:16 rt <x...@g...pl> napisał(a):

    > nic nie odejmowałem placilem vat normalnie za wszystko a dochodowego nie
    > zaplacilem od faktur za ktore nie dostalem pieniedzy

    Co to znaczy??

> [...]
    > faktury, nawet nie wiem czy z odsetkami - czyli mam rozliczyc 2 pierwsze
    > niezaplacone faktury ? co z ta 1/3 kwoty nastepnej faktury zrobic ?

    W pytaniu było o kilkunastu faturach, a następnie o odzyskaniu należności
    za 2 1/3 fatury z czterech - więc tutaj też coś nie gra

    > taka sama korekta na zeznanie roczne z podatku dochodowego ?

    Ale co Ty z zeznaniem wyskakujesz jak ono ma być tylko odbiciem ksiąg.
    Masz księgi nierzetelne czy nie ?

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-06-20 16:14:31
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    rt pisze:
    > czy robic korekty do wszystkich faktur ktore wystawilem i lat
    > rozliczeniowych - za jednym zamachem - czy czekac na reszte kasy ktora wyrwie
    > lub nie komornik ?

    Prowadzisz działalność?
    No to zernij na Art. 14 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
    "1. Za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3,
    uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane"
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 7. Data: 2010-06-20 16:16:11
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    rt wrote:
    > nic nie odejmowałem placilem vat normalnie za wszystko a dochodowego
    > nie zaplacilem od faktur za ktore nie dostalem pieniedzy

    A jak Ty to policzyłeś, że z tej faktury zapłaciłeś a z innej nie?
    Nie masz żadnych kosztów?

    > rozumiem ze korekty robie na miesiace w ktorych byly faktury
    > wystawiane i place sume podatku plus odsetek za zwłokę ?

    Jeśli faktura była w ewidencji i tylko nie zapłaciłeś
    podatku w wysokosci mniej wiecej odpowiadającej temu dochodowi,
    ale wykazałeś go w dokumentach, to tylko płacisz podatek+odsetki.
    Jak ująłeś tylko w rejestrach VAT,a w książce nie, to
    korekta PIT+czynny żal, podatek i odsetki

  • 8. Data: 2010-06-20 16:20:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    cef pisze:

> [...]
    > Jak ująłeś tylko w rejestrach VAT,a w książce nie, to
    > korekta PIT+czynny żal, podatek i odsetki

    Chyba że zobowiązanie podatkowe już się przedawniło. A nawet jeśli
    nie, to kto wie, czy siedzenie cicho i nieujawnianie tego dochodu nie
    będzie lepszym rozwiązaniem.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-06-20 16:24:36
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-06-20 18:20, Liwiusz pisze:

    > Chyba że zobowiązanie podatkowe już się przedawniło. A nawet jeśli nie,
    > to kto wie, czy siedzenie cicho i nieujawnianie tego dochodu nie będzie
    > lepszym rozwiązaniem.

    Spójrz na post otwierający wątek - to faktury z 2008 i 2009 r.

    Muszę przyznać że absolutnie nie rozumiem o co biega. Wygląda na to, że
    autor wymyślił sobie własny, nowatorski i odważny sposób rozliczeń z US. :(

    --
    spp

  • 10. Data: 2010-06-20 16:25:48
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Liwiusz pisze:
    > Chyba że zobowiązanie podatkowe już się przedawniło. A nawet jeśli
    > nie, to kto wie, czy siedzenie cicho i nieujawnianie tego dochodu nie
    > będzie lepszym rozwiązaniem.

    Zwłaszcza gdyby się miało okazać, że pytający podobnie postępował z
    fakturami dla innych kontrahentów, czyli zdarzały się opóźnienia, więc
    przychód uwzględniał dopiero w miesiącu płatności :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl