  • 1. Data: 2005-05-31 18:38:51
    Temat: jak rozliczyc odsetki
    Od: "alug" <o...@g...pl>

    Witam i pytam:
    jak rozliczyc odsetki od pożyczki udzielonej przez udziałowca zagranicznego
    spółce z o.o., w przypadku gdy jest ona z założenia przeznaczona na
    finansowanie inwestycji, ale na razie nie jest w znacznym stopniu
    wykorzystana? (ponadto wplynela na rachunek bankowy firmy i nie widac w
    jakiej czesci jest wykorzystana)????

    Hilfe!
    Help!
    Ajuto!
    Pomoztie(?)
    Pomocy!
    Itd.

    Z uklonami,
    alug(kobieta)

  • 2. Data: 2005-05-31 19:01:35
    Temat: Re: jak rozliczyc odsetki
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

> [...]
    > stopniu wykorzystana?
    (ponadto wplynela na rachunek bankowy firmy i nie widac w jakiej czesci

    nie rozumiem ;-(,

    Odsetki od finansowania inwestycji :
    1) podwyzszaja koszty inwestycji (jej wartosc) - do dnia przekazania do
    uzywania(protokol oddania do uzywania),
    2) po dniu oddania do uzywania - syanowia KUP,
    3) tylko zapacone odsetki stanowia KUP
    4) trzeba uwazac na cienka(niedostateczna) kapitalizacje.

    pozdr.
    KJ

  • 3. Data: 2005-06-01 18:28:15
    Od: "alug" <o...@g...pl>

    Użytkownik "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:d7icjs$ipi$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > nie rozumiem ;-(,

    wiec tak:
    firma otrzymala pozyczke na cele inwestycyjne - pozyczka ta wplynela na NIE
    WYODREBNIONY rachunek bankowy.
    Pozyczka nie zostala w calosci wykorzystana, bedzie wykorzystana w
    przyszlosci, ale teraz juz placimy odsetki od tej pozyczki (naliczane od
    calej kwoty).
    W chwili obecnej spolka ma na stanie przykladowo 1srodek trwaly w budowie do
    ktorego moglaby doliczyc odsetki po zaplacie. tylko ze prosze sobie
    wyobrazic np sytuacje ze odsetki od pozyczki wynosza miesiecznie 10 000 zl a
    wartosc srodka trwalego w budowie wynosi w chwili obecnej 1500!!
    Wiec jak moge doliczyc do wartosci 1500 zl 10 000 odsetek co miesiac.?????
    Wydaje sie byc sluszne ze czesc odsetek powinna byc zarachowana do srodka
    trwalego w budowie, a czesc odniesiona na wynik, zeby nie doszlo do sytuacji
    ze srodek trwaly o wartosci rynkowej np 10 000 u mnie ma wartosc poczatkowa
    500 000 (napompowana odsetkami), bo wydaje sie byc to glupota.
    Chodzi po prostu o to, czy mozna zarachowac odsetki od pozyczki ktora w
    chwili obecnej NIE jest w CALOSCI wykorzystana na cele inwestycyjne (tylko
    np. na lokaty bankowe) do bedacych na ewidencji srodkow trwalych w
    budowie???

    alug(nadal kobieta)

  • 4. Data: 2005-06-02 19:58:17
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    No niestety.
    Jesli umowa pozyczki jasno wskazuje, ze zostaje udzielona na zakup srodkow
    trwalych to dochodzi do paranoicznej sytacji ktora opisalas.
    Tzn. odsetki zwiekszaja koszty inwestycji pomimo ze nie ponioslas kosztow.
    Dodatkowo jesli zaniechasz inwestycji odsetki te nie sa KUP.
    Przynajmniej takiego zdania jest II Slaski US.

    Pozdr.
    KJ