  • 11. Data: 2010-08-31 07:33:24
    Temat: Re: jak rozliczyć KOSZTY PRZESYŁKI na Allegro?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello SDD,

    Monday, August 30, 2010, 11:26:49 PM, you wrote:

> [...]
    > że zakup jest rownoznaczny z akceptacja tego przez kupujacego) to wyslania w
    > jego imieniu przesylki od siebie do niego, na co on wplaca Ci srodki wraz z
    > zaplata za przedmiot, ktore to srodki w zwiazku z tym nie stanowia Twego
    > przychodu (sa Ci tylko powierzone do wykonania czynnosci, do ktorej kupujacy
    > Cie upelnomocnil).
    > Wtedy oplaty za przesylke ani wplaty z jej tytulu wogole nie ksiegujesz,
    > uznajac, ze to nie Ty wyslales przesylke i zaplaciles za nia, ale Twymi
    > rekoma i cialem uczynil to kupujacy - jako Twoj mocodawca.

    Jassne. Tylko urzędy skarbowe siakoś takiej konstrukcji nie tolerują.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2010-08-31 08:48:25
    Temat: Re: jak rozliczy? KOSZTY PRZESY?KI na Allegro?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Łukasz" <"\\#/"@o2.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > A jak w takim przypadku ten odbiorca (zakładam że jest to również
    > płatnik VAT) księguje u siebie taką przesyłkę. Na towar ma fakturę od

    No coz - jest wtedy w plecy o ciutke kosztow, gdyz swistek z poczty zostaje
    u pelnomocnika :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2010-08-31 11:21:17
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-08-30 23:07, koszty pisze:
    > o co chodzi z tym pełnomocnictwem?

    Nabywca przesyła ci pisemne pełnomocnictwo do nadawania paczek w jego
    imieniu, następnie ty nadajesz w jego imieniu i odsyłasz mu dowód
    nadania, a on sobie wtedy ten dowód wlicza w koszty. Ty wystawiasz mu
    wtedy tylko dowód zakupu na kwotę bez wysyłki.

    Cała gra niewarta świeczki jak widać, bo koszt przesłania pełnomocnictwa
    + koszt przesłania dowodu nadania paczki przerasta ew. zysk na wacie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2010-08-31 11:23:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-08-31 07:12, Łukasz pisze:
    > Czy z poczty otrzymuje jakiś rachunek lub f-vat?

    No ty otrzymujesz dowód, który mu przesyłasz i on sobie go księguje tak
    jak ty. Zysk: VAT, który jeśli tu mu doliczasz przesyłkę, to musisz
    doliczyć. Strata: Koszt przesyłki pełnomocnictwa oraz koszt przesyłki
    dowodu nadania do klienta.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2010-09-24 09:06:04
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

> [...]
    >
    > Cała gra niewarta świeczki jak widać, bo koszt przesłania pełnomocnictwa
    > + koszt przesłania dowodu nadania paczki przerasta ew. zysk na wacie.

    tylko że w przesyłkach poczty vatu nigdzie nie ma, więc jakikolwiek zysk
    to tylko dochodowy,

    jak to sporadyczne wysyłki to nie ma sensu zabawa z pełnomocnictwami itd...

    jak to przesyłki codzienne to należy zawrzeć z pocztą umowę na przesyłki
    masowe, korzystać z książki nadawczej i dostawać normalną fakturę co
    miesiąc

  • 16. Data: 2010-09-24 10:42:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Sep 2010, cyklista wrote:

    > tylko że w przesyłkach
    > poczty vatu nigdzie nie ma,
    ^^^^^^

    Otóż to.
    Poczty (i tylko poczty).
    Zwolnienie "pocztowe" jest podmiotowe, a nie przedmiotowe!

    > więc jakikolwiek zysk to tylko dochodowy,

    Spór idzie o to, czy wolno refakturować usługę pocztową.
    Ze względu na charakter jej użycia są głosy na nie (i ja się przychylam),
    a to oznacza że sprzedawca który sam "doliczy" opłatę musi do niej
    doliczyć VAT.
    Dla kupującego który nie odlicza VAT strata jest oczywista!

    > jak to przesyłki codzienne to należy zawrzeć z pocztą umowę na przesyłki
    > masowe, korzystać z książki nadawczej i dostawać normalną fakturę co miesiąc

    Ale *KLIENCI* muszą zapłacić *WIĘCEJ* za usługę pocztową - o VAT!

    A jak klient za usługę płaci *sam*, to VATu nie ma.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2010-09-24 12:10:47
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    >
    > Ale *KLIENCI* muszą zapłacić *WIĘCEJ* za usługę pocztową - o VAT!
    >
    > A jak klient za usługę płaci *sam*, to VATu nie ma.

    Z tym się całkowicie zgadzam, ale nie chodziło w dyskusji o koszt dla
    klienta tylko o wpisanie kosztu dla wysyłającego (przynajmniej tak ja tą
    dyskusję do tej pory rozumiem)

  • 18. Data: 2010-09-27 12:20:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Sep 2010, cyklista wrote:

    > Z tym się całkowicie zgadzam, ale nie chodziło w dyskusji o koszt dla klienta
    > tylko o wpisanie kosztu dla wysyłającego

    A to coś pokręciłem i wycofuję się rakiem...

    pzdr, Gotfryd